سبک زندگی

حالات چهره می‌تواند شما را موفق‌تر کند

خرید فالوور از سایت اینبو

تجزیه و تحلیل بیش از 1500 مکالمه طبیعی نشان می دهد که انسان ها ممکن است در طول زمان حرکات پیچیده تری را در عضلات صورت خود ایجاد کرده باشند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند.

به گزارش فارس، در بخش اول این پژوهش، محققان با 52 نفر تماس ویدیویی داشتند تا واکنش ها و موقعیت های طبیعی آنها را در سناریوهای مختلف روزمره ثبت کنند.

برای تراشینی داکمورات، تفاف گادی از بیگرتاها در نگر شد، از جمالة کوشدادن، شوک تبایری، شروی‌دگی و کلکی. برای صناگ باکی به هامار شیرته کید، از شرکت ترین داه شد در هلی که شریک کلام سعی کرد آن را به رایکت کند کند، کیک کود را بیرکت کند.

همین افراد بعداً فیلم‌های کوتاهی از چهره‌های خود ضبط کردند، در حالی که سعی داشتند به اهداف خود مانند دوستی، تهدید و مخالفت برسند بدون اینکه توهین شوند.

سپس بیش از 170 نفر با تماشای کلیپ هایی از تماس های تصویری و ضبط، احساسات و حالاتی را که برای سنجش میزان «درک بودن» و همچنین میزان «دوستی» شرکت کننده منتقل می شد، ارزیابی کردند.

بیان‌منتدی فیره هر شرکت‌کردین با آز از FACS (سیستم کدودی عمل روست) روست کریPT. این سیستم برای اندازه گیری فعالیت عضلات طراحی شده است.

به منظور اعمال یافته ها در مقیاس بزرگتر، محققان مکالمات ویدئویی بین 1456 غریبه را از یک مجموعه داده موجود تجزیه و تحلیل کردند، جایی که شرکت کنندگان میزان علاقه خود را به یکدیگر ارزیابی کردند.

نتایج ارزیابی دوست‌پذیری در رابطه با نتایج FACS و سایر معیارهای شناخته‌شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دانشمندان دریافتند که شرکت‌کنندگانی که حالات چهره‌شان گویا و رسا بود، هم توسط ارزیاب‌های مستقل و هم توسط طرف مقابل بیشتر دوست داشتند.

همچنین مشخص است که خواندن احساسات از چهره آنها آسانتر است و آنها توانایی بیشتری برای انطباق با موقعیت های چهره خود برای رسیدن به اهداف اجتماعی دارند.

دکتر ات کاوانا، محقق و نویسنده اصلی این مطالعه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: این اولین مطالعه جامعی است که چهره تعاملات دنیای واقعی را بررسی می کند.

و به ویژه نتایج تحقیق گفت: آنچه من دریافتم این است که بیانیه مربوط به نتایج مثبت اجتماعی است. این علامت نشان می دهد که افراد با بیان بیشتر در جذب شرکای اجتماعی و ایجاد ارتباط موفق تر هستند. آن اذا مي‌توندا در حل براء محمول بهد»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا