اخبار روز

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس بانک چقدر است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

این بانک طی بخشنامه ای مورخ 7/3/1402 موارد زیر را اعلام کرد:

به گزارش سرگرمی روز، هیأت وزیران ضمن ارائه تصویب نامه مورخ 20 اسفند 1402 موضوع تعیین حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را در جلسه شورای عالی کشور یادآور می شود. وزیران در تاریخ 16 اسفند 1402 د) و بر اساس مفاد بند (د) ماده (32) قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351 حداقل سرمایه لازم برای تأسیس و بهره برداری را اعلام کردند. بانک غیردولتی معادل 200 هزار میلیارد ریال، موسسه اعتباری غیربانکی معادل 150 هزار میلیارد ریال و بانک قرض الحسنه معادل 50 هزار میلیارد ریال تعیین شد.

بر این اساس بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موجود موظفند ظرف مدت سه سال نسبت به افزایش سرمایه خود به حداقل میزان تعیین شده در برنامه زمانی مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

در صورتی که بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موجود در مدت مقرر نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام ننمایند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدامات نظارتی مناسب از جمله محرومیت سهامداران غیردولتی بانکی و غیربانکی را انجام خواهد داد. موسسات اعتباری مشاركت كننده در افزایش سرمایه مشمول افرادی خواهد بود كه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شركت نكرده اند.

درخواست می شود در اسرع وقت و بر اساس مفاد بخشنامه مورخ 25 اسفند 1396 این موضوع به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط و همچنین سهامداران این بانک/موسسه اعتباری غیربانکی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا