اخبار روز

حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان چقدر است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

دستمزد بازنشستگان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سال 1402 بود و در مقطعی از آن سال به دلیل تورم، بازنشستگان دوباره درخواست افزایش حقوق کردند که در نهایت محقق نشد. بازنشستگان سپس امیدوار بودند که دستمزد آنها در سال 1403 با افزایش قابل توجهی همراه شود. ابتدا صحبت از افزایش 18 درصدی دستمزد شد و در نهایت افزایش 20 درصدی مزد تصویب شد.

به گزارش سرگرمی روز، با توجه به روشن شدن وضعیت حقوق بازنشستگان در سال 1403، ممکن است در بین برخی از مستمری بگیران این انتظار وجود داشته باشد که حقوق آنها در فروردین ماه با افزایش مواجه شود، اما تجربه سال های اخیر نشان می دهد که افزایش حقوق در ماه آوریل سال اول اعمال نمی شود.

امسال افزایش حقوق بازنشستگان در اواخر اردیبهشت بود و در سال 1401 انتظار برای افزایش حقوق بیشتر شد و مستمری بگیران افزایش حقوق را در فیش های خرداد خود مشاهده کردند. در سال های گذشته بازنشستگان حداقل تا پایان اردیبهشت ماه منتظر بودند تا حقوقشان افزایش یابد.

بدهی پرداخت شکاف حقوق در ماه آوریل چقدر خواهد بود؟

داده ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید در فروردین ماه اجرایی نمی شود. البته در این زمینه نمی توان با قطعیت صحبت کرد زیرا در سال های گذشته مواردی وجود داشته که حقوق کارمندان یا کارگران در فروردین ماه افزایش یافته است و ممکن است در سال آینده در رابطه با حقوق این اتفاق بیفتد. بازنشستگان، اما اگر افزایش دستمزد بازنشستگان در فروردین ماه اجرا نشود، شکاف دستمزد بازنشستگان چه خواهد شد؟

تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که حقوق معوقه فروردین ماه معمولاً یک یا چند ماه پس از فروردین به حساب بازنشستگان می‌رسد. بنابراین مثلاً در سال 1402 مابه التفاوت دستمزد فروردین ماه مستمری بگیران و مزد فروردین ماه آنها به حساب آنها واریز شد. در سال 1401 مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت مستمری بگیران در پایان خردادماه همراه با حقوق بازنشستگان پرداخت شد. پیش از این بازنشستگان مابه التفاوت حقوق فروردین ماه همان سال را دریافت می کردند.

حقوق بازنشستگان در فروردین ماه چقدر است؟

همانطور که گفته شد باید منتظر ماند و دید که آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اجرایی می شود یا خیر، اما در صورت عدم اجرای این افزایش حقوق، برگه حقوق آنها مشابه فیش حقوقی 1402 خواهد بود.

در سال 1402 متوسط ​​حقوق بازنشستگان از 9 میلیون و 400 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت. امسال بسیاری از دریافت کنندگان حداقل تامین اجتماعی حدود 7 میلیون تومان حقوق دریافت کردند و پیش بینی می شود حقوق آنها در سال جاری به حداقل 10 میلیون تومان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا