سبک زندگی

خارش شدید شبانه بدن؛ این موجودات ریز چه هستند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

فریبا برنجی علت اصلی گال را انگل پوستی کوچکی به نام Sarcoptes scabiei می داند که زیر پوست افراد تخم می گذارد و می افزاید: این انگل پوستی از خون انسان تغذیه می کند و شب ها زیر پوست شروع به حرکت می کند، بنابراین فرد احساس بسیار زیادی می کند. خارش در شب این خارش ها به حدی شدید است که باعث ناراحتی روحی و بی خوابی فرد مبتلا می شود.

به گزارش سرگرمی روز، وی اظهار داشت: یکی از راه های اصلی انتقال گال تماس جنسی است، بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، استحمام مکرر، تعویض مکرر لباس زیر، اجتناب از تماس با افراد مبتلا به خارش و همچنین در صورت مصرف انجام شود. برای ضدعفونی وسایل شخصی مانند ملحفه، لباس و غیره توصیه می شود. همچنین، اگر ملحفه ها یا روتختی های بزرگی که برای از بین بردن گال قابل شستشو نیستند، آلوده شده اند، باید آنها را به مدت 10 تا 15 روز در یک کیسه بزرگ در بسته در فضای باز قرار داده و دوباره قرار دهید. می توانید از آنها استفاده کنید.

برنجی تاکید کرد: گال از طریق تماس مستقیم قابل انتقال است و بنابراین درمان باید به صورت خانوادگی انجام شود تا در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده، سایر اعضا نیز همزمان درمان شوند. در این راستا می توان از داروی پرمترین یا کروتامیتون نیز برای درمان گال زیر نظر پزشک استفاده کرد. همچنین افراد می توانند با مراجعه به پزشک و آزمایشگاه و انجام نمونه برداری از پوست در صورت ابتلا به بیماری گال، درمان را با شروع خارش پوست آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا