سبک زندگی

خطرات تزریق بوتاکس تقلبی

خرید فالوور از سایت اینبو

چند روز یا چند هفته پس از تزریق، این سه نفر علائم مختلفی از جمله دوبینی، افتادگی پلک، مشکل در بلع، مشکل در تنفس و بلند کردن بازوها را داشتند. در نهایت یکی از آنها به بخش مراقبت های ویژه و دو نفر دیگر در بخش بستری شدند.

به گزارش سرگرمی روز، ماده موثره بوتاکس نوع خاصی از «نوروتوکسین» به نام «سم بوتولینوم» است. این سم توسط باکتری «کلستریدیوم بوتولینوم» ساخته می شود و برای فلج موقت عضلات استفاده می شود. با تزریق بوتاکس اثر مخرب این سم بر روی اعصاب عضلانی باعث می شود عضلاتی که خطوط و چین و چروک ایجاد می کنند شل شده و چین و چروک را کاهش دهند.

برخی از افراد از تزریق بوتاکس برای اهداف زیبایی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به دلایل پزشکی مانند درمان میگرن یا تعریق زیاد از این روش استفاده می کنند. تزریق بوتاکس برای درمان برخی از اختلالات مغزی و عصبی مانند لرزش غیرارادی برخی از اندام ها مانند لرزش دست نیز تجویز می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اخیراً گزارش داده است که حداقل 22 نفر در 11 ایالت پس از تزریق بوتاکس تقلبی دچار عوارضی مانند مشکل در صحبت کردن، تنفس و تاری دید شده اند. با این حال، تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، اکثر بیماران را زنان 29 تا 59 ساله با میانگین سنی 41 سال تشکیل می‌دهند که در «محیط‌های غیربهداشتی» مانند منازل یا مراکز غیرمجاز، تزریق بوتاکس را دریافت کرده‌اند. مردم معمولا به این مکان ها می روند زیرا تزریق بوتاکس ارزان است.

برخی از آنها دچار عوارضی مانند تاری دید و افتادگی پلک در نزدیکی محل تزریق می شوند، اما در برخی دیگر این عوارض گسترده تر بوده و منجر به خستگی و ضعف عمومی می شود. یبوست، بی اختیاری ادرار، خشکی دهان و مشکل در بلند کردن سر نیز از علائم هشدار دهنده این تزریق گزارش شده است.

توصیه متخصصان این است که تزریق بوتاکس هم برای جوانسازی و هم برای درمان با پزشک متخصص انجام شود و تزریق در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا