سبک زندگی

خواص شگفت انگیز کنجد سیاه

خرید فالوور از سایت اینبو

کنجد سیاه یکی از قدیمی ترین و مفیدترین ادویه های شناخته شده در جهان است.

به گزارش نامه، البته باید بدانید که دانه های کنجد مغذی سفید، سیاه و قهوه ای وجود دارد. اما کنجد سیاه خوشمزه تر و قوی تر است، بنابراین مصرف کنندگان اغلب این رنگ را انتخاب می کنند.

این گیاه با دانه های مغذی و سیاه رنگ خود حاوی مقدار زیادی تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن، فسفر و ویتامین B6 است.

بنابراین ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای کنترل و درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص کنجد سیاه

البته باید بدانید که دانه های کنجد مغذی سفید، سیاه و قهوه ای وجود دارد. اما کنجد سیاه خوشمزه تر و قوی تر است، بنابراین مصرف کنندگان اغلب این رنگ را انتخاب می کنند.

خواص ضد پیری

چینی‌ها معتقدند که مواد مغذی موجود در کنجد سیاه می‌تواند به اصلاح نقایص بدن ناشی از افزایش سن، نگرانی‌ها و مشکلات زندگی کمک کند، که به نوبه خود علائم مرتبط با پیری مانند نازک شدن مو، تاری دید و صدای زنگ در گوش را کاهش می‌دهد.

به همین ترتیب، بسیاری از چینی‌ها کنجد سیاه را به طور منظم مصرف می‌کنند به این امید که برخی از این علائم پیری را کاهش دهند یا حتی معکوس کنند. دانه های این نوع کنجد سرشار از ویتامین های گروه B و آهن است که کمبود آن می تواند منجر به سفیدی زودرس مو، از دست دادن حافظه و شنوایی شود.

پوست و استخوان قوی تر

کلسیم و روی موجود در دانه کنجد سیاه می تواند استخوان های شما را سالم نگه دارد و از پوکی استخوان جلوگیری کند. کنجد سیاه همچنین ویتامین E را برای پوست شما تامین می کند. این فواید سلامتی کنجد سیاه می تواند حتی با افزایش سن شما را قوی و زیبا نگه دارد.

سلامت قلب

دانه های کنجد سرشار از موادی به نام سسامین و سسمولین هستند که می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند. دانه کنجد سیاه همچنین حاوی منیزیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند. سطح کلسترول و فشار خون سالم به معنای عروق سالم تر و قلب سالم تر است.

محافظت در برابر سرطان

کنجد موجود در دانه کنجد برای محافظت از کبد در برابر آسیب رادیکال های آزاد مورد نیاز است. از آنجایی که کبد شما برای فرآیند سم زدایی بدن شما بسیار مهم است، محافظت از آن به معنای محافظت از بدن شما در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان است.

علاوه بر این، دانه های کنجد سیاه سرشار از موادی مانند فیبر، لیگنین (یک آنتی اکسیدان) و فیتواسترول ها (یک ماده شیمیایی گیاهی) هستند که می توانند از شما در برابر انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ محافظت کنند.

رفع یبوست و سوء هاضمه

روغن موجود در دانه‌های کنجد سیاه می‌تواند به روان کردن روده‌ها کمک کند، در حالی که فیبر موجود در دانه‌های کنجد سیاه، بیشتر فیبر مورد نیاز برای حفظ حرکت روان روده‌ها در سیستم گوارشی را فراهم می‌کند. کنجد سیاه علاوه بر یبوست برای پاکسازی روده بزرگ از کرم ها و همچنین بهبود هضم مفید است.

کمک به شیردهی

اگر به نوزاد خود شیر می دهید و می خواهید تولید شیر خود را بهبود بخشید، کنجد سیاه می تواند بسیار مفید باشد. چینی ها از این دانه به عنوان داروی رایج برای مادران شیرده خود استفاده می کردند. تحقیقات نشان می دهد که این دانه سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، چربی های غیراشباع، ویتامین های گروه B، مس، منیزیم، آهن، روی، کلسیم و همچنین لیگنین (آنتی اکسیدان) است.

تثبیت فشار خون

دانه کنجد سیاه سرشار از منیزیم است که به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند. با اشباع چربی های غیراشباع و ترکیبات کنجد در روغن کنجد، به عنوان تثبیت کننده فشار خون شناخته می شوند.

حاوی چربی های سالم است

یکی دیگر از مزایای کنجد سیاه وجود چربی های سالمی است که بدن شما برای انجام بسیاری از فرآیندهای حیاتی بیولوژیکی و فیزیولوژیکی مربوط به قلب، ماهیچه ها، سلول های خونی، سیستم عصبی و تولید انرژی به آن نیاز دارد. چربی ها همچنین برای جذب مواد مغذی محلول در چربی ضروری هستند و به عایق بندی بدن کمک می کنند.

استرس و اضطراب را کاهش دهید

اضطراب یک اختلال شایع است که 15 درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس و اضطراب اغلب با اختلالات خلقی و افسردگی مرتبط است که می تواند ناشی از کمبود منیزیم باشد.

سطوح بالای منیزیم همچنین به ایجاد سطوح سالم سروتونین در مغز و ستون فقرات کمک می کند. منیزیم همچنین برای سنتز دوپامین مورد نیاز است که می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

پیشگیری از بیماری قلبی

روغن کنجد به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شناخته شده اش، در مطالعه ای برای بررسی ارتباط بین کنجد و تصلب شرایین، بیماری که در آن رسوبات روی دیواره رگ ها ایجاد می شود، استفاده شد. افزایش LDL یک عامل خطر برای تصلب شرایین است و تصور می شود کاهش کلسترول باعث کاهش آترواسکلروز و در نتیجه خطر بیماری قلبی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا