سبک زندگی

خواص معجزه آسای دانه چیا در سلامتی

خرید فالوور از سایت اینبو

این گیاه مانند ریحان است، اما برگ های درشت تر و بوی ضعیف تری دارد. علاوه بر این، در هوای گرم بیشتر طعم خود را از دست می دهد. بنابراین از آن به عنوان سبزی استفاده نمی شود. از دانه های این گیاه برای تهیه شربت استفاده می شود و به همین دلیل در اصطلاح عامیانه به آن شرکای دانه می گویند. شربت حاصل یکی از نوشیدنی های سنتی ایران است که در فصل گرما بیشتر به صورت سرد مصرف می شود و از آب، شکر و تخم مرغ شربتی تهیه می شود. می توانید گلاب، زعفران یا آبلیمو نیز به آن اضافه کنید. تخم مرغ شربتی چسب دارد و اگر در آب ریخته شود دور آن لعاب خاکستری ایجاد می شود.

به گزارش سرگرمی روز، دانه چیا که به دانه شربت نیز معروف است، دانه های کوچکی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است و فواید زیادی برای بدن دارد. دانه چیا که زمانی جزء اصلی تمدن های باستانی مانند آزتک ها و مایاها بوده است، اما امروزه بیشتر در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه چیا از کلمه مایا به معنای قدرت گرفته شده است. مردم تمدن های باستانی بر این باور بودند که این دانه ها انرژی و استقامت پایداری را فراهم می کنند.

والنتینا کارتاگو، متخصص تغذیه ایتالیایی می گوید: دانه های چیا از نظر تغذیه ای تقریبا کامل هستند. افزودن چیا به وعده های غذایی خود راهی سریع و آسان برای افزایش محتوای غذایی آن است.

به گفته Carthago، دانه‌های چیا منبع فیبر، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که آن‌ها را به یک منبع تغذیه واقعی تبدیل می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های چیا ممکن است فواید سلامتی مانند کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت و ارتقای سلامت دستگاه گوارش به دلیل داشتن مواد مغذی داشته باشند. چیا همچنین یک منبع عالی از اسیدهای آمینه زیستی است که در بسیاری از رژیم های غذایی مدرن و گیاهی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا