اخبار روز

خودرویی که اشک خریداران را در آورد!

خرید فالوور از سایت اینبو

پژو پارس با موتور XU7P (پژو پارس سال) به عنوان یکی از اعضای خانواده پژو که کمترین قیمت را در بین سه مدل پژو پارس تولیدی در حال حاضر ایران خودرو دارد، در نیمه دوم سال 1403 با رشد 34 درصدی مواجه شد.

به گزارش اختاز نیوز، در پایان هفته اول سرگرمی روز 1402 متقاضیان این خودرو می توانستند پژو پارس سالی را با قیمتی در حدود 490 میلیون تومان خریداری کنند. اما این محصول بسیار پرطرفدار ایران خودرو در آخرین هفته اسفند ماه سال گذشته با قیمتی نزدیک به 655 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

مقایسه قیمت پژو پارس سال سرگرمی روز با اسفند 1402 نشان می دهد که این خودرو در بازه زمانی حدود 6 ماهه حدود 165 میلیون تومان افزایش داشته است. این نرخ رشد حدود 34 درصد است.

به نظر می رسد بخشی از این افزایش قیمت در بازار را باید در اخبار منتشر شده مبنی بر توقف تولید این خودرو در نیمه دوم سال 1402 جست و جو کرد که انتشار این خبر با نوسانات بازار خودرو در طول سال های گذشته همراه بود. زمستان سال گذشته، بنابراین افزایش قیمت پژو پارس با موتور XU7P طولانی شده است.

تحلیل بازه زمانی 16 آذر تا 3 اسفند 1402 نشان می دهد که قیمت پژو پارس در سال جاری حدود 125 میلیون تومان در بازار افزایش یافته است.

نکته قابل توجه دیگر این است که پژو پارس با موتور XU7P در 6 ماهه دوم سال گذشته تنها یک بار با افت قیمت مواجه شد. این محصول پرطرفدار ایران خودرو در 12 بهمن سال گذشته با قیمتی در حدود 615 میلیون تومان معامله شد، اما فروشندگان مجبور شدند در هفته منتهی به 18 بهمن 1402 (به مدت یک هفته) قیمت خودرو را 15 میلیون تومان کاهش دهند. با قیمتی حدود 600 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار گیرد. پژو پارس به جز این افت قیمت، طی 24 هفته آینده یا افزایش قیمت داشت و یا در قیمت ثابت ماند.

افزایش قیمت پژو پارس در نیمه دوم سال 1402 بسیاری از علاقه مندان به این خودرو را به گریه انداخت. چرا که رشد 34 درصدی در 6 ماهه دوم سال گذشته باعث شده بسیاری از علاقه مندان به این خودرو از خرید خودروی مورد نظر خود صرف نظر کنند و به سراغ سایر محصولات موجود در بازار بروند که با بودجه آنها همخوانی دارد.

ایران خودرو اعلام کرده است که مجوزهای لازم برای ساخت پژو پارس را در سال جاری دریافت کرده و قطعات مورد نیاز برای تولید این محصول پرطرفدار را برای بهار 1403 سفارش داده است.

پیش بینی می شود سه ماهه اول سال جاری آخرین بازه زمانی حضور پژو پارس در خطوط تولید خودروهای جاده ای ویژه باشد و با شروع فصل تابستان خبر خروج این محصول از محصول منتشر شود. سبد خودروهای ایران به صورت رسمی اعلام می شود.

این اتفاق می تواند بر قیمت پژو پارس تاثیر منفی بگذارد و نمودار قیمت آن را بیش از پیش صعودی کند.

فراموش نکنیم این خودروساز ساکن در کیلومتر 14 جاده مخصوص، بدش نمی آید هر چه زودتر مجوز افزایش قیمت تمامی محصولات خود از جمله پژو پارس را از سیاست گذار خودرو دریافت کند. اگر این اتفاق نهایی شود و مدیران شرکت بعدی مجوز افزایش تولید محصولات شرکت های خودروسازی را امضا کنند، ممکن است این موضوع برای حرکت سریعتر در مسیر قیمتی، سوخت اضافی به موتور قیمتی پژو پارس تزریق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا