فناوری و تکنولوژی

خودروی ماسک پرواز می کند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا در پستی در پلتفرم X اعلام کرد که خودروی «رودستر» قادر به پرواز خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچینا، البته او جزییات بیشتری را برای تایید ادعای خود اعلام نکرد، اما این توییت توجه بسیاری از ناظران این صنعت را به خود جلب کرد.

علاوه بر این موارد، لازم به ذکر است که ایلان ماسک سابقه طولانی در ادعاهایی دارد که بعدها معلوم شد که دروغ بوده است. با این حال، خودروی آینده «تسلا رودستر» احتمالا سرعت بالایی خواهد داشت. ماسک قبلاً اعلام کرده بود که رودستر می تواند پرواز کند. این در حالی است که انتظار برای عرضه رودستر پس از رونمایی همچنان ادامه دارد. خودروی مذکور 7 سال پیش طی مراسمی معرفی شد. رودستر برترین خودروی این برند است که از سال 2020 عرضه نشده است. ابتدا این خودرو قرار بود جایگزینی برای رودستر 2008 باشد.

رودستر در ابتدا قرار بود توانایی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 1.9 ثانیه داشته باشد. چنین سرعتی در آن زمان فوق‌العاده بود، اما اکنون چندان عجیب نیست. در حال حاضر چندین خودروی تسلا و لوسید ساخته شده اند که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از 2 ثانیه دارند. علاوه بر این، ابرخودروهای این رده مانند رودتزر می توانند در 1.7 ثانیه به چنین عملکردی دست یابند.

در سال 2021، ایلان ماسک ادعا کرد که رودستر با استفاده از فناوری SpaceX که شامل 10 موتور موشک کوچک است که در اطراف خودرو قرار گرفته اند، می تواند از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 1.1 ثانیه شتاب بگیرد. این ویژگی در سال 2018 اعلام شد و این اولین باری است که ماسک ادعا می کند رودستر قادر به پرواز خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو امسال رونمایی می شود و در سال 2025 به تولید می رسد، قیمت پایه این خودرو 200 هزار دلار خواهد بود اما تسلا هنوز قیمت فعلی آن را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا