فناوری و تکنولوژی

خودکشی عجیب یک ربات در کره جنوبی!

خرید فالوور از سایت اینبو

کارمندان در حال بررسی قطعات ربات هستند تا علت دقیق این رفتار را مشخص کنند. ایمن ایتانی، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت و گو با برنامه الصباح شبکه عربی اسکای نیوز گفت: مردم تمایل دارند همه چیز را از دریچه تجربیات انسانی ببینند و حتی تفکر و احساسات انسانی را به ماشین ها نسبت می دهند. “

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العین، ایتانی توضیح می دهد که این اتفاق می تواند در هر وسیله دیگری مانند رایانه یا تلفن همراه رخ دهد. گاهی اوقات دستگاه ها خراب می شوند و پس از مدتی به حالت عادی باز می گردند. در این حالت احتمالاً یک نقص فنی ساده رخ داده و دستگاه به دلیل نزدیک بودن به پله ها سقوط کرده و آسیب دیده است.

با این حال، تعامل ما با روبات‌های هوشمند و دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا و سیری باعث می‌شود که نوعی رفلکس رفتاری ایجاد کنیم و حتی با احترام با آنها صحبت کنیم.

برخی از افراد در مورد حقوق روبات صحبت می کنند که در صورت تصویب رسمی می تواند عواقب جدی داشته باشد و حتی منجر به وضع قوانینی برای مجازات نقض حقوق ربات شود.

ایلان ماسک اخیرا پیش بینی کرده است که در پنج سال آینده، ربات ها از نظر هوش و مهارت از انسان پیشی خواهند گرفت. همچنین انتظار می‌رود ربات‌ها در 10 تا 15 سال آینده توانایی‌های حافظه فوق‌العاده داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها احساسات انسانی خواهند داشت.

ایتانی تاکید می کند که حقوق حیوانات با حقوق بشر و همچنین حقوق احتمالی روبات ها در آینده کاملا متفاوت است. او معتقد است که بشریت هنوز تا پیشرفت چشمگیر در این زمینه راه درازی در پیش دارد و در حال حاضر هنوز با آن مرحله فاصله داریم.

این حادثه عجیب توجه جهانی را به خود جلب کرد و بحث های جدیدی را در مورد آینده هوش مصنوعی و تعامل انسان و ماشین به راه انداخت.

یک روبات در کره جنوبی خودکشی کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا