فناوری و تکنولوژی

درآمد تبلیغات اینستاگرام در مقایسه با یوتیوب

خرید فالوور از سایت اینبو

در این سال ها اینستاگرام متعلق به متا خیلی سریع رشد کرد و با صرف هزینه بسیار کمتر توانست تولیدکنندگان محتوای بیشتری را جذب کند.

به گزارش دیجیاتو به نقل از بلومبرگ، پرونده متا در کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نشان می دهد که در سال 2021، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام 32 میلیارد دلار بوده است که بیش از 28.8 میلیارد دلار یوتیوب است. برخلاف یوتیوب که 55 درصد از هر دلار تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از آن هزینه می کنند.

درآمد تبلیغات اینستاگرام در مقایسه با یوتیوب

پرونده های دادگاه کمیسیون تجارت فدرال به وضوح نشان می دهد که اینستاگرام در طی سال ها تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا اینستاگرام را در سال 2012 خریداری کرد، زمانی که فقط یک استارت آپ بدون درآمد اشتراک گذاری عکس با تعداد انگشت شماری از کارمندان بود.

اکنون طبق اسناد و گزارش های مختلف، درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال 2018 حدود 11.3 میلیارد دلار، در سال 2019 حدود 17.9 میلیارد دلار، در سال 2020 حدود 22 میلیارد دلار، در سال 2021 حدود 32.4 میلیارد دلار و در نیمه اول سال 2022 است. حدود 16.5 میلیارد دلار بود.

شکاف درآمدی بین یوتیوب و اینستاگرام به سال 2021 محدود نمی شود. درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل برای سال های 2020 و 2019 به ترتیب 19.7 میلیارد دلار و 15.1 میلیارد دلار است.در مجموع اینستاگرام توانسته تولیدکنندگان محتوای بیشتری را با قیمتی بسیار کمتر جذب کند.

بر اساس گزارش ها، اعداد نشان می دهد که سهم اینستاگرام از درآمد متا از 26 درصد در سال 2020 به تقریبا 30 درصد در نیمه اول سال 2022 رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا