سبک زندگی

درمان آسم، تصلب شرایین و آنژیو طبیعی قلب با این گیاه باستانی

خرید فالوور از سایت اینبو

Ammi visnaga (Ammi visnaga) گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده هویج است که با نام های رایج بسیاری از جمله خلال دندان اسپانیایی، خالا یا هالین شناخته می شود. این گیاه در اصل در اروپا، آسیا و شمال آفریقا ایجاد شده است، اما به عنوان یک گونه معرفی شده در سراسر جهان یافت می شود.

به گزارش برنا، به نظر می رسد آمی از کلمه یونانی ammos به معنای شن و ماسه گرفته شده و به زیستگاه این گیاه اشاره دارد. Visnaga همچنین ممکن است از اصطلاح “bisacutum” به معنای “دو قله” مشتق شده باشد.

ویسناگا یک گیاه دارویی علفی به ارتفاع حدود 120 سانتی متر است این گیاه به راحتی در خاک با زهکشی مناسب و مخلوطی از خاک رس و ماسه پودری رشد می کند.

لازم به ذکر است که ریشه آن شباهت زیادی به ریشه هویج دارد و ساقه آن صاف و بسیار منشعب است. طول برگ ها تا 20 سانتی متر و معمولاً بیضی تا مثلثی شکل است، اما گاهی اوقات به بخش های کوچک خطی تا نیزه ای تقسیم می شود.

گلدهی معمولاً از جولای تا سپتامبر انجام می شود. میوه دارای ساختار بیضی شکل فشرده و حدود 3 میلی متر طول است. خالا اغلب دو ماه از سال گل می دهد و وقتی سر گل ها قهوه ای می شوند، میوه آماده برداشت است.

مزایای سلامتی خلاء

آمی ویسناگا در برخی کشورها به عنوان یک داروی گیاهی برای اهداف درمانی مختلف استفاده می شود. تاریخ باستان خواص دارویی مختلفی را برای این گیاه ذکر کرده است. به همین دلیل خالا امروزه به عنوان یک منبع گیاهی محبوب برای درمان بیماری های مختلف شناخته می شود.

از این گیاه به طور کامل یا جزئی برای تولید تعدادی از داروهای گیاهی استفاده می شود که عمدتاً برای درمان قولنج کلیوی، سنگ کلیه و سیستم ادراری، آنژین صدری، بیماری های قلبی عروقی و آسم استفاده می شود. این گیاه همچنین به عنوان یک درمان موضعی برای ویتیلیگو و پسوریازیس محبوب است.

اشکال مختلف Visnaga را می توان از طریق آتاری در سراسر کشور به دست آورد. علاوه بر این، تمام توصیه های مربوط به خواص این گیاه از طریق وب سایت وزارت کشاورزی ایالات متحده قابل دسترسی است:

سلامت قلبی عروقی

برخی از مطالعات نشان می دهد که گیاه مورد بحث می تواند بر سلامت قلب و عروق خونی در مدل های حیوانی تأثیر بگذارد. خلاء به عنوان یک ترکیب گشادکننده عروق عمل می کند و بنابراین به کاهش سطح فشار خون کمک می کند.

این گیاه به دلیل اثر ضد اسپاسم قوی بر روی عروق کرونر، به شل شدن رگ های خونی نیز کمک می کند. شایان ذکر است که می توان از آن برای افزایش سطح HDL، انواع خفیف آنژین (درد قفسه سینه)، ریتم نامنظم قلب (آریتمی)، نارسایی احتقانی قلب و تصلب شرایین استفاده کرد.

محافظت از کلیه ها، کبد و کیسه صفرا

گیاه مورد بحث ادرار آور است و به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند. یک مطالعه حیوانی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که این گیاه می تواند رسوب کریستال ها را در کلیه ها کاهش دهد.

علاوه بر این، از وکیوم برای درمان عفونت های ادراری استفاده می شود، زیرا این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. بسیاری بر این باورند که خلاء به عملکرد صحیح کیسه صفرا و کبد کمک می کند. درمان موثر سنگ کیسه صفرا نیز از دیگر نقاط قوت ویسناگا محسوب می شود.

کمک به درمان بیماری های پوستی

از وکیوم در درمان عفونت های پوستی استفاده می شود. در برخی از اسناد باستانی مصر و هند به طور برجسته استفاده از این گیاه برای درمان ویتیلیگو ذکر شده است. برخی همچنین ادعا می کنند که این گیاه را می توان به صورت خوراکی برای درمان پسوریازیس مصرف کرد. با این حال، چنین عملکردی توسط مقالات علمی تأیید نشده است.

از طرفی این گیاه به صورت موضعی و مستقیم روی پوست برای درمان ریزش مو استفاده می شود. خالا به دلیل خاصیت ضدالتهابی در درمان زخم، گزش سمی و تورم پوست نیز موثر است.

کاربردهای سنتی خلاء

چای تهیه شده از میوه های این گونه به عنوان یک داروی گیاهی برای سنگ کلیه در مصر استفاده می شد

ویسناگا یک شل کننده عضلانی موثر است و قرن هاست که برای تسکین درد طاقت فرسا سنگ کلیه استفاده می شود.

ترکیبات موجود در ویسناگا برای ساخت داروهای ایمن برای درمان آسم و آلرژی از جمله کرومولین سدیم استفاده می شود.

دانه ها ادرار آور هستند و سنگ ها را می شکنند

از دانه ها در درمان آسم، آنژین، تصلب شرایین و سنگ کلیه استفاده می شود.

visnaga با شل کردن عضلات مجرای ادرار، درد ناشی از سنگ های کلیه را کاهش می دهد.

درد آنژین صدری را تسکین می دهد

برای درمان ویتیلیگو استفاده می شود

زخم ها، التهاب ها، پسوریازیس و گزش های سمی را تسکین می دهد

این میوه به طور سنتی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم و سیاه سرفه و همچنین بیماری های قلبی عروقی، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، مشکلات کبد و کیسه صفرا استفاده می شود.

دوز توصیه شده

بیشتر تحقیقات انجام شده بر روی این گیاه بر روی مدل های حیوانی انجام شده است. بنابراین، هنوز دوز توصیه شده خاصی برای مصرف انسان وجود ندارد. طبق برخی منابع، 30 قطره از عصاره گیاهی را می توان تا سه بار در روز مصرف کرد. همچنین می‌توانیم یک قاشق چای‌خوری از این گیاه را در یک لیوان آب به مدت 25 دقیقه دم کرده تا دم بکشد.

قبل از مصرف هر گونه داروی شیمیایی یا گیاهی با پزشک متخصص یا داروساز مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا