سبک زندگی

درمان چربی خون با این گیاه پرخاصیت

خرید فالوور از سایت اینبو

مطالعات متعدد نشان می دهد که سماق با آنتی اکسیدان ها و مواد فعال خود به پیشگیری و کاهش طیف وسیعی از بیماری ها کمک می کند.

به گزارش اقتصاد 24، سماق ادویه ای خشک و سرد و سرشار از آنتی اکسیدان است.

سماق دارای طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها است که به آنها ترکیبات فنلی می گویند. مهمترین آنها “تانن” و فلاونوئیدها هستند. سماق همچنین حاوی طیف گسترده ای از مواد فعال دیگر مفید برای بدن است، از جمله اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه، روغن ها، مواد معدنی، آنتوسیانین ها و اسید گالیک. مهم ترین اسیدهای چرب موجود در سماق امگا 3 و امگا 6 است.

خاصیت آنتی اکسیدان های موجود در سماق محلول بودن آنها در آب است. تا بدن به راحتی از آن استفاده کند. آنتی اکسیدان های موجود در سماق 50 برابر موثرتر از ویتامین E و ویتامین C هستند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که سلول ها را اکسید کرده و در معرض آسیب قرار می دهند مبارزه می کنند. یعنی آنتی اکسیدان ها به عنوان محافظ محافظ سلول ها عمل می کنند و آنها را از آسیب محافظت می کنند.

مطالعات متعدد نشان داده اند که سماق با آنتی اکسیدان ها و مواد موثره خود به پیشگیری و کاهش طیف وسیعی از بیماری ها از جمله درمان دیابت و بهبود مقاومت به انسولین، سرطان، سکته، بیماری های دهان، عفونت ها و بیماری های گوارشی و اسهال کمک می کند. بیماری های قلبی عروقی و به ویژه تصلب شرایین و همچنین سوختگی ها.

سماق ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ است. به دلیل اینکه نقش فعالی در حفظ سطح قند خون، کاهش تری گلیسیرید و کلسترول مضر LDL و همچنین افزایش سطح کلسترول خوب HDL در خون دارد، نقش موثری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا