تعبیر خواب

رؤیت فرعون از موسی علیه السلام چیست؟

خرید فالوور از سایت اینبو

رؤیت فرعون از موسی علیه السلام چیست؟ در روایات متعددی از امام صادق و ابن سیرین رؤیت فرعون از موسی علیه السلام آمده است و اگر می خواهید بدانید تعبیر این خواب برای خواب دیده چیست باید این تعبیر خواب از سایت سرگرمی روز را بخوانید. ما معتبرترین سایت تعبیر خواب در ایران هستیم. پس پیشنهاد می کنم برای فهمیدن رؤیت فرعون از موسی علیه السلام در ادامه مطلب همراه ما باشید.

داستان فرعون و موسی علیهما السلام بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلوات و سلام بر ارجمندترین رسولان. مشهورترین خواب هایی که تاریخ ذکر کرده است رؤیای هلاکت فرعون به دست حضرت موسی علیه السلام است که این رؤیا فرعون ملعون را آزار می دهد و چون تعبیر آن را می دانست سعی می کرد به هر طریقی از آن اجتناب کند. او این کار نکرد.

فرعون در خواب رؤیای دلخراشی دید و آتش بزرگی دید که از بیت المقدس آمده و به خانه های مصر رسیده بود، آن را سوزاند و مصریان را سوزاند و بنی اسرائیل را رها کرد، ولی آنها را نسوزاند. اختیار تو و تو و قومت را از سرزمینت بیرون کن و زمان تولد او فرا رسیده است و فرعون دستور داد هر پسری را که برای بنی اسرائیل به دنیا می آید بکشند. پس در آنجا قابله‌ها و مردانی ساخت و زنان بنی‌اسرائیل را دور می‌زد و زمان زایمان را می‌دانست و اگر مرد بود کشته می‌شد و اگر زن بود رها می‌کرد.

تولد حضرت موسی و بنی اسرائیل در خدمت فرعون و قبطیان قرار گرفتند و با ادامه قوم فرعون در کشتن مردان، قبطیان ترسیدند که اگر هر طفل ذکور را بکشند، کسی را پیدا نکنند که به آنها خدمت کند. و کاری را که بنی اسرائیل انجام دادند انجام دهند و به خاطر آن به فرعون شکایت کردند، پس فرعون دستور داد کشتن نرها سنت است و ترک آنها سنت است. و در سال قتل، مادر موسی در این فضای تاریک و آن شرایط سخت، موسی را آبستن کرد و بچه را به دنیا آورد، آنگاه آسودگی و آرامش برای رهایی مادر موسی که نمی‌داند، آشکار و بزرگ می‌شود. کاری که او جز تسلیم شدن در برابر فرمان خدای سبحان انجام نمی دهد، تنها او پاک و منزه است که برای نجات مؤمنان تدبیر و برنامه ریزی می کند و ابزار پیروزی و نابودی ستمکاران را برای آنان آماده می کند، پس ام موسی ترسید. برای نوزادش، اما اگر خداوند چیزی را از پیش تعیین کرده باشد، مادر موسی علائم بارداری نشان نمی‌دهد و هنگام زایمان به او وحی می‌شود که پسرش را در تابوت بگذارد و با طناب ببندد و خانه‌اش در مجاورت بود. نیل تا او را شیر می داد و چون شیر خوردنش تمام شد، از ترس حمله فرعون به او تابوت و نوک طناب را با او فرستاد، سپس مدتی بر آن ماند، پس پروردگارش به او وحی کرد که ریسمان را بفرستد: «و به مادر موسی وحی کردیم که او را شیر دهد پس اگر بر او می ترسی، او را به دریا بینداز، و نترس و اندوهگین مباش، همانا او را نزد تو برمی گردانند و از پیامبران قرار می دهند.» سوره قصص، آیه 7.

به این ترتیب، موسی ما توانست زنده بماند، به بلوغ برسد، پیام را دریافت کند و فرعون را که در این سرزمین ظالم بود، از بین ببرد و رؤیای فرعون علیرغم دلایلی که برای زنده ماندن انجام داد، برآورده شد، زیرا این اراده حتمی خداوند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا