آشپزی

راز خوشمزگی آبگوشت به و بادمجان قمی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آبگوشت به و بادمجان قمی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم آب بادمجان قمی

راز طعم آب بادمجان قمی نکاتی در مورد آب بادمجان قمی در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آبگوشت به و بادمجان مانند اشکنه قمی، آبگوشت یکنی قمی و آبگوشت گل کلم قمی از غذاهای سنتی ایرانیان در شهر قم هستند. طعم ترش و شیرین این غذاها آنها را از آبگوشت های معمولی متمایز می کند. وجود بادمجان در این غذا خواص آن را بسیار افزایش داد و طعم دلچسب و لذیذی به آن اضافه کرد.

عناصر

گوشت ماهیچه ای با استخوان: حدود 750 گرم

عدس یا نخود: 1 فنجان فرانسوی دسته دار

بادمجان: 2-3 عدد

کره: 150 گرم

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط: 2 عدد

نعناع فلفلی: به مقدار لازم

تا: 1 عدد

طرز تهیه آبگوشت بادمجان قمی

برای تهیه آب بادمجان ابتدا باید عدس یا نخود را بشویید و به مدت 2 تا 3 ساعت در آب خیس کنید. سپس بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت دایره ای یا عمودی برش دهید. مقداری نمک روی این بادمجان ها بپاشید و یک ساعت صبر کنید تا تلخی آن ها برطرف شود. پیاز را خرد کرده و در تابه ای با روغن داغ بریزید. سپس پیاز را سرخ کنید و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا پاستا قهوه ای شود. سپس گوشت را به تابه اضافه کرده و بعد از اینکه کمی سرخ شد، کمی آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوشت نیم پز شود. در این مرحله عدس یا نخود خیس خورده را به گوشت اضافه کرده و ادامه دهید.

سپس بادمجان ها را با آب سرد بشویید و به صورت حلقه ای یا برش های عمودی برش دهید. سپس بادمجان ها و کلم را به آبگوشت اضافه کنید. در این غذا معمولا بادمجان سرخ نمی شود اما برخی برای تغییر طعم از بادمجان سرخ شده استفاده می کنند. بهتر است بادمجان ها را مربعی برش دهید و به آب گوشت اضافه کنید. همچنین چون دم در می روید، بادمجان ها را پوست نگیرید و به آبگوشت اضافه کنید.

در این مرحله از تهیه آب بادمجان، تابه ای را با کمی روغن روی شعله گاز قرار دهید. بعد از گرم شدن روغن، مقداری جوجن خشک به آن اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس نعنا داغ را از روغن خارج کرده و چند ساعت صبر کنید تا آبگوشت کاملا پخته شود. در صورت تمایل می توانید دانه های انار تازه یا کدو را به آبگوشت اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود. در مرحله آخر در 10 دقیقه آخر پخت، جوجن داغ را به آبگوشت اضافه کنید و سپس غذا را در ظرف های مناسب بریزید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

آب بادمجان با گردو آموزش آب بادمجان آب بادمجان و سیب زمینی آب کشک بادمجان طرز تهیه آبگوشت یخی بدون پاستا آب بادمجان یزدی آب هویج آبگوشت بز تهران

راز طعم آب بادمجان قمی

برای تهیه این آبگوشت بادمجان قمی می توانید به جای عدس از لوبیا سفید یا نخود استفاده کنید. به عنوان یک گزینه، به جای عدس، می توانید 150 گرم لپه اضافه کنید.

افزودن 100 گرم برنج به این آبگوشت می تواند طعم لذیذتری به غذا بدهد.

برای لذت بردن حداکثری می توانید از گوشت سرد در این آبگوشت استفاده کنید.

هر چه این آبگوشت بیشتر روی شعله کم گاز بپزد خوشمزه تر می شود. توصیه می شود آبگوشت را حداقل 5-6 ساعت گرم کنید تا کاملا بپزد.

برای افزایش شیرینی و طعم غذا می توانید مقداری رب انار به آب بادمجان اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا