آشپزی

راز خوشمزگی آبگوشت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آبگوشت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک آبگوشت خوشمزه

راز طعم آبگوشت و مجلسی و غلیظ شدن آبگوشت لعاب دار نکاتی در مورد پخت آبگوشت در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد. غذاهای محلی و سنتی ایرانی به نام آبگوشت یا دیزی در مجالس خانوادگی و مهمانی های ایرانی مورد علاقه است. این غذا از گوشت، لوبیا، پیاز و گوجه فرنگی درست می شود. در گذشته بیشتر پخته می شد و به عنوان یک غذای مقوی در سفره های تعطیلات سرو می شد. اگر طعم آبگوشت را دوست دارید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند آبگوشتی را درست کنید که طعمی شبیه طعم مادربزرگتان داشته باشد.

گوشت مناسب برای آبگوشت

یکی از عوامل مهم در خوش طعم شدن آبگوشت، گوشت استفاده شده در آن است. برای تهیه آبگوشت بی نظیر بهترین گزینه گوشت گوسفندی با قلم و دم است. لازم به ذکر است که گوشت بره با چربی کافی بهترین انتخاب برای تهیه استاک است. البته می توانید با گوشت گاو آبگوشت هم تهیه کنید اما بدون شک گوشت گاو نمی تواند از طعم خاصی که به غذای شما می دهد لذت ببرد.

قبل از پختن نخود و لوبیا را خیس کنید

بهتر است حبوباتی مانند نخود و لوبیا را از شب قبل در کمی آب خیس کنید. اینطوری بهتر است زیرا خیساندن حبوبات نه تنها باعث کاهش تورم آنها می شود، بلکه بر طعم نهایی و پخت سریعتر و بهتر آن تأثیر می گذارد. بنابراین بهتر است حبوبات را چند بار خیس کنید و آب آن را عوض کنید.

ته گوشت را بردارید

برخی از خانم ها در حین جوشاندن گوشت، با ته قاشق ته گوشت را جمع می کنند تا رنگ خوبی در آبگوشتشان بگیرد. با این حال، توصیه می شود آب و کف اولیه گوشت را دور نریزید زیرا در واقع بسیاری از عناصر کمیاب موجود در گوشت را از بین می برد.

یک قابلمه سنگی برای درست کردن آبگوشت معجزه می کند

برای خوش طعم شدن بهتر است آبگوشت را در ظروف سنگی یا سفالی بپزید. در صورت استفاده از دیزی سنگی باید از شعله پخش کن بین شعله مستقیم و ظرف دیزی استفاده کنید. استفاده از این ظروف زمان پخت آبگوشت را افزایش می دهد اما در عوض طعم آن بهتر می شود و غذا غلیظ تر و خوش طعم تر می شود.

آبگوشت برای پخت روی حرارت کم

بهتر است در تمام مراحل پخت آبگوشت شعله زیر قابلمه کم باشد تا غذا نچسبد و خوشمزه تر شود. هر چه آبگوشت نیاز به جوشاندن و پختن روی حرارت کم داشته باشد غلیظ تر، خوشمزه تر و خوش رنگ تر می شود.

پیاز و سیر را فراموش نکنید

برای بهتر شدن طعم آبگوشت و کاهش بوی گوشت می توانید از سیر و پیاز در هنگام پخت استفاده کنید. برای این کار می توانید سیر و پیاز را خرد کرده و همراه با گوشت تفت دهید یا به طور کامل به آب گوشت اضافه کنید. با افزودن سیر و پیاز علاوه بر افزایش طعم آبگوشت، می توانید از خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آنها نیز بهره مند شوید.

مقدار مناسب آب چقدر است؟

بهترین راه برای تهیه آبگوشت استفاده از مقدار مناسب آب در همان ابتدای پخت است. افزودن آب در مراحل مختلف پخت می تواند بر طعم غذا تاثیر بگذارد. بنابراین بهتر است شش برابر حجم مواد آبگوشت، آب جوشیده سرد اضافه کنید تا طعم خوبی به آبگوشت ایجاد شود.

اضافه کردن گوجه فرنگی را فراموش نکنید

برای تهیه آبگوشت بهتر است از گوجه فرنگی استفاده کنید، زیرا حاوی اسیدهای آلی مفیدی مانند لیکوپن است که می تواند به بهبود طعم و کیفیت غذا کمک کند. برای استفاده از گوجه فرنگی ها را با پوست از وسط نصف کرده و به آب گوشت اضافه کنید. با استفاده از گوجه فرنگی نیاز به استفاده از ماکارونی کمتر شده و طعم آبگوشت شما لذیذتر می شود.

نکاتی در مورد پاستا

برای رنگ دلخواه در ظروف می توانید از پوره گوجه فرنگی سرخ شده استفاده کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید و سپس به غذا اضافه کنید. با این کار رنگ غذای شما به دلخواه تغییر می کند.

پیاز را قبل از اضافه کردن به غذا تفت دهید

بعضی ها پیاز را خرد کرده و با گوشت تفت می دهند تا آبگوشت درست شود و معتقدند که این کار باعث خوش طعم شدن آبگوشت می شود.

وقت آن است که ادویه های لازم را اضافه کنید

برای خوش طعم شدن آبگوشت می توانید از دو ادویه معروف زردچوبه و فلفل سیاه استفاده کنید. برای تهیه آن می توانید ابتدا زردچوبه را با رب یا همراه با پیاز تفت دهید تا طعم خامی آن کم شود. سپس می توانید به اندازه دلخواه فلفل به آبگوشت اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

چه زمانی نمک اضافه کنیم؟

اگر می خواهید آبگوشتی خوش طعم داشته باشید و همچنین زمان کافی برای جوشاندن آبگوشت داشته باشید، می توانید در ابتدای پخت از نمک استفاده کنید. اما اگر در ابتدای پخت نمک اضافه شود، امکان پخت بیش از حد گوشت وجود دارد. یا می توانید در لحظه ای که آبگوشت نیم پز شد نمک اضافه کنید تا طعم خوبی پیدا کند. در هر صورت افزودن نمک به آبگوشت تاثیر فوق العاده ای در طعم آن دارد.

    راز آبگوشت خوشمزه در سایت نی نی راز آبگوشت خوشمزه مجلسی برای غلیظ شدن آبگوشت طرز تهیه آبگوشت لعاب دار طرز تهیه آبگوشت خوشمزه و ساده طرز تهیه آبگوشت در رستوران ادویه آبگوشت امام حسینی ادویه جات برای آبگوشت خوشمزه .

استفاده از زعفران در آبگوشت

برای به دست آوردن آبگوشتی لذیذ با رنگی جذاب می توانید در حین تفت دادن پاستا یک قاشق چای خوری زعفران آب پز به آن اضافه کنید. این کار طعم و رنگ استاک شما را بهبود می بخشد و نتیجه بهتری به شما می دهد.

صف را بشکن

برای بهتر شدن طعم و رنگ آبگوشت، می توانید دم آبگوشت را جدا کرده و در کاسه خردکن دیگری قرار دهید. سپس با پوره گوجه فرنگی تفت دهید و مدتی در آبگوشت با حرارت ملایم قرار دهید. به این ترتیب طعم و رنگ آبگوشت شما بهتر شده و خوشمزه تر می شود.

پخت آبگوشت به روش جوشاندن

در این روش آبگوشت حدود 10 دقیقه می جوشند. سپس حرارت را کم کنید و آب گوشت را به آرامی به مدت 4-5 ساعت بجوشانید و در نهایت مطمئن شوید که گوشت پخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا