آشپزی

راز خوشمزگی آبگوشت گندم + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آبگوشت گندم را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه آبگوشت گندم

راز یک آبگوشت خوشمزه گندم و نکاتی در مورد پخت آبگوشت گندم خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سوپ گندم یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت یا گیاهی و بدون گوشت درست کنید. این آبگوشت به لطف وجود گندم خاصیت مقوی و خوش طعم خود را نشان می دهد. آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانیان از گذشته به عنوان یک غذای سالم برای بدن شناخته شده و به رفع کمبود آهن کمک می کند. می توانید آب گندم را با لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی یا ترکیبی از این دو تهیه کنید. برای تهیه این آبگوشت استفاده از گوشت تازه توصیه می شود. گندم نیز یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین غلات است که انرژی زیادی را تامین می کند.

عناصر

500 گرم گوشت گوسفندی ماهیچه ای با چربی

1/2 فنجان لوبیا سفید

1/2 فنجان نخود

گندم 1/2 پیمانه

2 عدد پیاز

2 عدد سیب زمینی

2 عدد گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

2 عدد لیمو

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه آبگوشت گندم

از شب قبل نخود و لوبیا و گندم را خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید تا خوب پف کنند و راحتتر بپزند. توصیه می شود با چند بار تعویض آب و سپس تخلیه، تورم آنها را بهینه کنید.

برای پخت آبگوشت می توانید از دیگ سنگی، ظرف مسی یا قابلمه استفاده کنید. لوبیاها را به همراه گندم، گوشت، پیاز خرد شده، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه بریزید و پنج برابر آب به مواد اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید.

حتما روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد به آرامی بپزند و گوشت نرم شود. این فرآیند می تواند تا سه ساعت طول بکشد. در حین پختن گوجه فرنگی ها را سفید کرده و همراه با سیب زمینی های پوست کنده به قابلمه اضافه کنید.

پاستا را با کمی روغن و زردچوبه تفت می دهیم تا رنگ آن خوب شود سپس به مواد آبگوشت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

در انتها لیموها را سوراخ کرده و در آب گرم خیس کنید، سپس پس از برداشتن تلخی آن را به آبگوشت اضافه کرده و هم بزنید. نیم ساعت دیگر روی آتش بگذارید. در آخر به میزان لازم نمک زده و با نان تازه میل می کنند.

راز خوشمزه آبگوشت گندم

می توانید گندم را بیشتر کنید و گوشت را از دستور حذف کنید.

آب لیمو را با آبلیمو جایگزین کنید.

در طول پخت اولیه، ته گوشت ممکن است جدا شود. در این صورت با ملاقه ته گوشت را جدا کنید.

اگر رازیانه را به مواد اضافه کردید در اواخر پخت آن را خارج کرده و با گوشت کوب خرد کنید و دوباره اضافه کنید و اجازه دهید روغن آن به خورد نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا