آشپزی

راز خوشمزگی آش اوماج + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آش اوماج را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم آش اوماج

راز طعم اوماج آش و فوت و فن، آش خوشمزه و خانگی اوماج سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

آش اوماج که یکی از خاص ترین سوپ های درمان سرماخوردگی است، ریشه در فرهنگ تبریز و آذربایجان دارد. نام این سوپ خوشمزه از زبان ترکی اقتباس شده است. در روزهای سرد زمستان و همچنین در برخی مناطق آذربایجان آش اوماج در روز عید فطر به عنوان اولین غذای بعد از ماه مبارک رمضان تهیه می شود. طرز تهیه آش اوماج بسیار ساده و شبیه آش نشد است با این تفاوت که به جای رشته از گلوله های خمیر کوچکی به نام اوماج استفاده می شود. درست کردن این سوپ نیاز به حوصله دارد و می توانید اوماج را از قبل تهیه کرده و در حین پخت آن را خشک کرده و اضافه کنید. آش اوماج در رفع علائم سرماخوردگی، گلودرد و سرفه بسیار موثر است و معمولاً با ماست و پاپریکا سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه آش اوماج

عدس 1 پیمانه

1/2 فنجان نخود

25 گرم روغن محلی

3 عدد پیاز

1 فنجان آبگوشت یا آب گوشت

سبزی آش اوماج (لر، مرزه، ریحان بنفش) 250 گرم

1 پیمانه آرد

آب به میزان لازم

نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

طرز تهیه آش اوماج

ابتدا آرد را در ظرفی بریزید و مقداری زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و به اندازه ای آب بریزید که خمیر شود. سپس این خمیر را رنده کنید یا به صورت گلوله های کوچک در آورید، سپس آن ها را در تابه بریزید و در اجاق گاز یا فر قرار دهید تا زودتر خشک شوند.

ابتدا پیاز را شسته و درشت خرد کنید (در آذربایجان معتقدند پیاز درشت برای درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است) سپس در قابلمه ای بریزید و با کمی روغن و زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا نرم

بعد از تفت دادن پیاز و عدس و نخود که از قبل خیس کردیم و آب آن را چند بار عوض کردیم تا پف نکنند، آب گوشت و آب گوشت را به پیازها اضافه می کنیم و می گذاریم بپزند.

وقتی عدس و نخود پخته شد سبزی پخته و خرد شده را به سوپ اضافه کنید. سپس اوماج خشک شده را به آرامی به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید اوماج بپزد و غلیظ شود. در این مرحله نمک و پاپریکا را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. روی سوپ را با پیازچه و ماست فراوان تزیین کرده و سرو کنید.

راز طعم آش اوماج

برای تهیه این سوپ می توانید از سبزیجات خشک نیز استفاده کنید.

هنگام اضافه کردن سس به سوپ، مرتب هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبد.

برخی از دستور العمل ها کمی آب به سوپ اضافه می کنند تا طعم ترش بدهد.

آب قلم را از قبل آماده کنید. قلم را بجوشانید و صاف کنید و در پخت آش اوماج استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا