آشپزی

راز خوشمزگی آش بی بی سه شنبه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آش بی بی سه شنبه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه آش بی بی سه شنبه

راز ذوق یاسن سه شنبه بی بی و نکات آشپزی سه شنبه بی بی اراک سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از آش های معروف در شهرهای اراک و نیشابور آش بی بی سهشنبه است که عمدتاً در مراسم مذهبی تهیه می شود. این آش مخصوص غذای نذری که سه شنبه ها درست می شود تهیه می شود. این نذری به یاد زنی نیکوکار و پارسا است که روز سه شنبه به دنیا آمد و سه شنبه ازدواج کرد و سه شنبه از دنیا رفت. این سفره نذری در طول سال به مناسبت های مختلف برگزار می شود و روز سه شنبه، هنگام غروب آفتاب در گوشه خانه قرار می گیرد. خاکستر در شکل دادن به این توده نذری نقش اساسی دارد و تهیه آن بسیار آسان است. می توانید از این دستور برای تهیه آش بی بی سه شنبه برای یک پیشنهاد ویژه یا برای خانواده خود استفاده کنید.

عناصر

1/2 فنجان نخود

1/2 فنجان لوبیا چشم بلبلی

عدس 1 پیمانه

300 گرم گوشت چرخ کرده

200 گرم رشته آش

2 عدد پیاز

سبزیجات 1 کیلوگرم

پنیر کوتاژ 1 فنجان

فلفل قرمز و فلفل چیلی به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آش بی بی سه شنبه

مانند همه سوپ ها، برای نرم شدن حبوبات قبل از پخت باید آنها را حداقل 24 ساعت خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید. عدس نیاز به خیساندن زیادی ندارد و می توانید 1 ساعت قبل از پخت آن را خیس کنید.

در قابلمه ای با ظرفیت مناسب نخود و حبوبات را با کمی نمک بریزید و صبر کنید تا نیم پز شوند. سپس عدس را اضافه کنید و بگذارید آرام آرام بپزد.

پیاز را پوست بگیرید و آب آن را دور بریزید. سپس پیاز را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و مقداری ادویه اضافه کنید و خوب ورز دهید. سپس مواد را بردارید و کوفته های کوچک درست کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند. سپس این کوفته ها را در روغن داغ سرخ کنید.

وقتی حبوبات پخت، سبزی ها را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا رنگ سوپ تغییر نکند. وقتی سبزی ها پختند، نوبت به اضافه کردن کوفته قلقلی می رسد. کوفته ها را به همراه مقداری پیازچه، نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید سوپ کاملا غلیظ شود و لعاب بزند. در آخر رشته ها را به سه قسمت تقسیم می کنیم و داخل سوپ می گذاریم. صبر کنید تا رشته ها پخته شوند. سپس سوپ را در ظرف سرو بریزید و با پیازچه داغ، پیازچه و پنیر دلمه سرو کنید.

راز خوشمزه آش بی بی سه شنبه

اگر سوپ به اندازه کافی لعاب نداشت، می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را در آب حل کرده و به سوپ اضافه کنید.

اضافه کردن کوفته ها اختیاری است و به ترجیح شما بستگی دارد.

برای افزودن پنیر دلمه به سوپ می توانید پنیر دلمه را با آب داغ رقیق کنید و در پایان پخت روی آن بریزید.

برای بهتر شدن طعم سوپ می توانید از عصاره گوشت استفاده کنید.

اگر زمان کافی برای خیس کردن حبوبات ندارید، می توانید یک خیار را از وسط نصف کرده و روی حبوبات قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا