آشپزی

راز خوشمزگی آش یخ تبریزی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آش یخ تبریزی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه بستنی تبریزی

راز طعم و مزه سوپ سرد تبریزی و نکاتی برای تهیه سوپ سرد تبریزی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

همیشه در زمستان از غذاها استفاده نمی شود و برخی غذاها مخصوص فصل تابستان هستند. آش یخ یکی از غذاهای تابستانی است که معمولا در مناطقی مانند آذربایجان و تبریز تهیه می شود. این غذا علاوه بر پیش غذا، برای ناهار و شام نیز بسیار مناسب است. دستور تهیه سوپ یخ نیز بسیار ساده و آسان است و از مواد تازه و در دسترس استفاده می کند. حتما می دانید که مردم مناطق مختلف ایران در منوی غذایی خود غذاهای متنوعی مانند آش اوماج، دویماج، ماست و … دارند که بیشتر مربوط به فصل سرما است. اما بهتر است از خوردن سوپ یخ در تابستان و پاییز خودداری کنید زیرا این غذا با خوردن یخ همراه است و دیگر در فصول سرد سال نباید از آن استفاده کرد.

عناصر

سبزیجات (تره فرنگی، جعفری، ترخون، گشنیز، برگ چغندر): 2/3 فنجان فرانسوی

برنج: 100 گرم

سیر: 2 حبه

نمک و فلفل: به میزان لازم

ماست (ترجیحا ترش): 500 گرم

یخ: به میزان لازم

طرز تهیه بستنی تبریزی

در اولین مرحله از فرآیند تهیه سوپ یخی تبریزی، برنج در آب گرم با کمی نمک اضافه کنید. اجازه دهید برنج حدود 3 ساعت در آب خیس بخورد. پس از آن در ظرف مناسبی کمی روغن ریخته و سبزی خرد شده سرخ می شود. اگر طعم خامی را در سبزیجات احساس می کنید، باید بدانید که این موضوع بر طعم بستنی تأثیر منفی می گذارد.

سیر را رنده یا ریز خرد می کنیم و به سبزیجات اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم تا عطر سیر به مشام برسد. همچنین نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و یک لیتر آب داغ به آنها اضافه کنید. وقتی آب قابلمه به جوش آمد حرارت را کم کنید تا برنج و سبزیجات با هم بپزند.

آش گوشواره انواع آش تبریزی آش ماست سوپ کره تبریز سوپ کره تبریز آش تبریز اروش سایت نی نی طرز تهیه آش ترخینه سوپ کره تبریز تصویر

در حین پختن سوپ چند بار هم بزنید تا نچسبد و وقتی قوام شیر برنج شد حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ خنک شود.

سوپ را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. هنگام سرو، ماست را با سوپ مخلوط کرده و تکه های یخ را به سوپ اضافه کنید. سپس با برگ های سبز تازه تزئین کنید و ظرف را سر میز سرو کنید.

راز خوشمزه بستنی تبریزی

فرقی نمی کند همه سبزیجات شناخته شده را در دسترس داشته باشید یا نه، می توانید از هر نوع سبزیجاتی که در دسترس دارید استفاده کنید. می توانید از سبزی های خشک نیز استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که این تغییر ممکن است طعم نهایی سوپ را تحت تاثیر قرار دهد.

ماست را می توان بعد از جوشیدن و سرد شدن به سوپ اضافه کرد و یا هرکسی می تواند در هنگام سرو به اندازه ماست که دوست دارد از ماست استفاده کند.

سوپ یخ یک غذای کم کالری است و یک گزینه عالی برای کسانی است که از رژیم لاغری پیروی می کنند. برای گیاهخواران نیز گزینه مناسبی است. ترکیب برنج و سبزیجات معطر بستنی را به یک غذای سالم و خوش طعم تبدیل می کند.

در طبقه بندی مواد تزیینی روی سوپ یخ نیز می توانید از گردو و پیاز داغ شده استفاده کنید تا طعم و ظاهر سوپ تازه و جذاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا