آشپزی

راز خوشمزگی استانبولی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی استانبولی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم استانبول

راز خوشمزه بودن استانبول و ادویه های استانبولی با گوشت چیست؟ سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم برای تهیه استانبول پلو

برای تهیه پلو استانبولی لیست مواد زیر را برای 4 نفر در نظر بگیرید.

3 فنجان (حدود 300 گرم) برنج

پیاز متوسط ​​خرد شده

2 تا 3 عدد گوجه فرنگی متوسط، رنده شده

دو عدد سیب زمینی متوسط

3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

نمک و پاپریکا به میزان لازم

8 قاشق غذاخوری کره مایع

دستور پخت پیلو استانبولی

در یک قابلمه، چهار قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و پیاز را به مدت شش دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ شود.

پوره گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید.

گوجه فرنگی و پوره سیب زمینی را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید تا بجوشد.

برنج را داخل قابلمه بریزید سپس آب جوش اضافه کنید تا برنج تا نیمه قابلمه را بپوشاند. حرارت را زیاد کنید و به میزان لازم نمک و فلفل به برنج اضافه کنید.

وقتی بخار پلو روی آن ایجاد شد و سوراخ شد، حرارت را کم کنید و در ظرف را ببندید تا برنج کاملا پخته شود.

بعد از پخت، پلو و اطراف آن را با روغن باقی مانده ریخته و 3-4 دقیقه می گذارند تا غذا خوب دم بکشد.

انواع استانبول را بشناسید

در برخی موارد استانبولی پیلو فقط با برنج و گوجه فرنگی تهیه می شود که در واقع به آن گوجه پیلو می گویند و از نظر طرز تهیه و مواد مصرفی با استانبولی پیلو متفاوت است. اما این غذا در لیست غذاهای استانبولی قرار دارد.

شما نیازی به افزودن گوشت چرخ کرده به استانبولی پیلو ندارید، اما گوشت می تواند طعم و ارزش غذایی بیشتری را اضافه کند. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می کنید، پیاز را کمتر تفت دهید و قبل از اضافه کردن پاستا، گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و آب آن تبخیر شود.

در پلو استانبولی، اضافه کردن پیاز اختیاری است، اما بسیاری معتقدند که طعم غذا را بیشتر می کند.

یکی از جالب ترین استانبول هایی که تا به حال خورده ام استانبولی کشمشی است. با اینکه زیاد اهل شیرینی نیستم ولی باید اعتراف کنم که خیلی خوشمزه بود. در یکی دیگر از غذاهای استانبولی به جای گوشت چرخ کرده از تکه های گوشت استفاده می شود اما گوشت را با چاقوی ساطوری برش می دهند که بسیار خوشمزه و خاطره انگیز است.

راز طعم استانبول چیست؟

برای پخت و پز توصیه می شود از قابلمه تفلون یا شعله پخش کن استفاده کنید زیرا کف قابلمه را درست می کند. در صورت استفاده از قابلمه های دیگر، رب گوجه فرنگی ممکن است بسوزد و ته دیگ سیاه و ناخوشایند شود.

استفاده از ادویه پیلویی یا دارچین به غذا عطر و طعم خوبی می دهد.

برای بهتر شدن ظاهر و طعم مرغ می توانید سیب زمینی ها را جداگانه سرخ کنید و هنگام سرو روی مرغ قرار دهید.

اگر فقط از گوجه فرنگی استفاده شود، غذا شبیه پرده می شود و احتمال فساد آن بیشتر می شود. پس بهتر است رب گوجه فرنگی را به غذا اضافه کنید و تفت دهید تا خوش طعم شود.

افزودن زعفران به غذا آن را خوش طعم تر و معطر تر می کند.

برای یک آزمایش جالب می توانید ابتدا گوجه ها را تفت داده و سپس پوره کنید.

اگر فلفل دوست دارید نصف فلفل سبز یا قرمز را برش بزنید و با پیاز تفت دهید. این واقعاً بر طعم غذا تأثیر نمی گذارد، اما ظاهر آن را بهبود می بخشد.

افزودن چند گوجه فرنگی متوسط ​​پوست کنده به مقدار 8 قاشق غذاخوری طعم خوبی به پیلاو استانبول می دهد.

استفاده از نصف پیمانه آب تمبرهندی با آب جوش می تواند پلو استانبولی را ترش کند.

همچنین افزودن نصف فنجان برنج دودی به پلو می تواند آن را منحصر به فردتر کند، مخصوصاً برای کسانی که با بوی گوشت پلو مشکل دارند.

استفاده از برنج ایرانی برای پخت پلو نسبت به برنج وارداتی سخت تر است اما طعم بهتری دارد. برای جلوگیری از خیس شدن برنج می توانید از برنجی که از قبل پخته اید استفاده کنید و در صورت نیاز مقدار کمی آب جوش داخل برنج بریزید و بعد مقداری آب اضافه کنید یا در قابلمه را زودتر ببندید.

اگر قابلمه ای که استفاده می کنید خوب بسته می شود و سوراخ ندارد از بخارپز استفاده نکنید. در پخت انواع پلو و چلو این نکته را رعایت کنید تا پلو جذابتر و با ریسک کمتری تهیه شود.

راز درست کردن استانبولی خوشمزه نی نی استانبولی سایت ادویه نی نی استانبولی سایت نی نی طرز تهیه گاوآهن مجلسی استانبول چیست ادویه استانبولی چاشنی گوشت استانبولی چاشنی لوبیا سبز استانبولی ترکیه دستور تهیه ساده استانبولی برای 4 نفر

استانبول تزیین می کند

یکی از غذاهایی که می توان با انواع تزیینات از نمک و زیتون گرفته تا انواع سالاد و ترشی سرو کرد استانبولی پیلو است. اما توصیه می شود آن را با ماست یا ماست و خیار و سبزی سر سفره بیاورید.

انواع پلو استانبولی

بسیاری از مردم استانبول فقط با استفاده از برنج و گوجه پلو درست می کنند که در واقع بیشتر شبیه به گوجه پلو است و با پلو سنتی استانبولی متفاوت است. با این حال، این نوع آماده سازی نیز در دسته استانبولی پولها قرار می گیرد.

استفاده از گوشت چرخ کرده هنگام تهیه پلو در استانبول اجباری نیست، اما مشخص است که وجود گوشت طعم و بافت بهتری به غذا می دهد. اگر گوشت چرخ کرده اضافه می کنید پیاز را کمتر تفت دهید و گوشت را قبل از رب اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و آب آن تبخیر شود.

افزودن پیاز به پیلو استانبولی اختیاری است، اما بسیاری معتقدند که پیاز طعم بهتری به این غذا می دهد.

یکی از جالب‌ترین نمونه‌های پلو استانبولی که تا به حال چشیدم، نمونه‌ای بود که با کشمش برشته شده بود. اگرچه من طرفدار زیاد غذاهای شیرین نیستم، اما باید اعتراف کنم که طعم بسیار خوبی داشت. در مثالی دیگر به جای گوشت چرخ کرده از یک تکه گوشت استفاده شده که با چاقوی ساتوری بریده می شد، این طرز تهیه نیز بسیار خوشمزه و خاطره انگیز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا