آشپزی

راز خوشمزگی استیک + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی استیک را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک استیک خوشمزه

راز طعم استیک و پا و فن حرفه ای استیک رستوران نکاتی برای پخت استیک در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

گوشت گاو راسته ای که دارای رگه هایی از چربی است به نام استیک شناخته می شود. این نوع گوشت را می توان کبابی یا در روغن سرخ کرد. استیک معمولا با سیب زمینی و انواع سبزیجات پخته شده و سالاد سزار سرو می شود. طعم این غذا شبیه کباب برق و کباب چنجه است و در کشورهای مختلف نیمکره شمالی به روش های مختلفی تهیه می شود.

مواد استیک

استیک (می تواند گوشت گاو، مرغ، گوشت قرمز یا ماهی باشد)
روغن (بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید)
نمک و فلفل
سس و ادویه به میزان دلخواه (اختیاری)

طرز پخت استیک

گوشت را از یخچال خارج کنید و بگذارید به دمای محیط برسد.
گوشت را به ضخامت حدود 2.5 سانتی متر برش دهید.
گوشت را به دلخواه با نمک و فلفل بپاشید.
روغن را در یک تابه گرم کنید.
گوشت را به مدت 3-4 دقیقه به طور مداوم سرخ کنید. اگر می خواهید استیک کمتری تهیه کنید، زمان سرخ کردن را کاهش دهید.
سپس گوشت را برگردانید و طرف دیگر را نیز به مدت 3-4 دقیقه روی حرارت زیاد بپزید.
گوشت را از روی حرارت بردارید و به مدت 2-3 دقیقه روی تخته گوشت قرار دهید تا به دمای محیط برسد.
استیک را با سس و ادویه های مختلف سرو کنید.

نحوه گرم کردن گوشت

قبل از شروع سرخ کردن استیک، باید گوشت را از یخچال خارج کرده و در دمای اتاق قرار دهید. این عمل بهترین نتیجه را با پخت یکنواخت و بهتر گوشت تضمین می کند.

ضخامت استیک

ضخامت استیک بسیار مهم است. یک استیک با ضخامت 2.5 تا 3 سانتی متر بهترین نتیجه را خواهد داشت.

نمک زدن استیک

قبل از سرخ کردن استیک باید روی آن نمک و فلفل بپاشید. حتما از نمک به اندازه ای استفاده کنید که با طعم گوشت مطابقت داشته باشد و از نمک زیاد خودداری کنید.

گرمای استیک

در طول فرآیند پخت استیک، حرارت را با دقت کنترل کنید. استیک را باید روی حرارت زیاد قرار دهید تا به درستی بپزد. همچنین حرارت مناسب را برای پخت استیک انتخاب کنید تا از بیرون ترد و از داخل نرم و لطیف باشد.

زمان پختن استیک است

زمان پخت استیک به ضخامت گوشت بستگی دارد. برای یک استیک به ضخامت یک اینچ، حدود 3 تا 4 دقیقه در هر طرف برای متوسط ​​زمان بگذارید. اگر از استیک فریزر استفاده می کنید، آن را چند ساعت قبل از پخت در یخچال قرار دهید تا ظاهر طبیعی خود را به طور کامل بازگرداند.

گوشت خوب

بهتر است استیک را از گوشت مرغوب و تازه تهیه کنید. بهترین گزینه استفاده از گوشت با چربی و ماهیچه کمتر است. این نوع گوشت بهترین نتیجه را هنگام پختن استیک می دهد.

دمای ملایم

برای پخت استیک بهتر است از دمای متوسط ​​استفاده کنید تا گوشت خشک نشود و طعم خوبی پیدا کند. حرارت متوسط ​​برای پخت یکنواخت استیک و حفظ رطوبت داخل آن کافی است تا استیک با طعم و بافت خوبی سرو شود.

استفاده از نمک و فلفل

قبل از پختن استیک بهتر است آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. این عمل می تواند به طعم استیک کمک کند و آن را خوشمزه تر کند. با افزودن مقدار مناسب نمک و فلفل، می توانید طعم و ادویه دلچسبی را به استیک خود اضافه کنید و از آن لذت بیشتری ببرید.

ویدیو طرز پخت استیک در تابه، طرز پخت استیک در فر، طرز پخت استیک رستورانی، طرز پخت استیک گوشت گاو در تابه، طرز پخت استیک معمولی، طرز پخت استیک مرغ، طرز پخت استیک در رژیم غذایی تابه طرز پخت استیک ایتالیایی

روغن مناسب

هنگام پختن استیک، می توانید از روغن نباتی، روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. اما بهتر است مقدار کمی روغن روی استیک بریزید و بپزید. استفاده از روغن در این مرحله می تواند به استیک کمک کند تا تازگی خود را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری کند. می توانید به نسبت استیک را با روغن بمالید و سپس آن را بپزید تا به طعم و کیفیت دلخواه برسید.

به استیک استراحت دهید

پس از پخت استیک، مناسب است آن را چند دقیقه بگذارید تا آرام شود و طعم بهتری بدهد. در طی این مدت، گوشت داخلی به دمای مناسب خود باز می گردد و احتمالاً طراوت و شیرینی بیشتری به استیک می دهد. می توانید استیک را در یک تابه آلومینیومی یا روی تخته چوبی قرار دهید تا استراحت کند. در این مدت دمای استیک کمی کاهش می یابد و می گذارید کمی استراحت کند و از تازگی آن بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا