آشپزی

راز خوشمزگی بادمجان + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی بادمجان را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم بادمجان

راز طعم شگفت انگیز بادمجان و تکنیک و ادویه خورش بادمجان سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجان

برای تهیه خورش بادمجان به مواد زیر نیاز دارید:

400 گرم گوشت قرمز
8 عدد بادمجان
1 عدد پیاز
4 عدد گوجه فرنگی متوسط
3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
چاشنی های اختیاری مانند نمک، زردچوبه و فلفل سیاه
لیمو عمانی یا پودر لیمو عمانی

طرز تهیه خورش بادمجان رستورانی

ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و خلال کنید و در ظرفی بریزید. سپس مقداری نمک روی بادمجان ها بپاشید و کنار بگذارید.

سپس یک قابلمه را روی آتش بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا روغن خوب گرم شود. پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آنها اضافه کنید و کمی صبر کنید تا ادویه ها به پیاز برسد.

سپس گوشت های خرد شده را (به مقدار دلخواه) به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

بعد از اینکه رنگ گوشت به خوبی تغییر کرد، 5 فنجان آب به مخلوط اضافه کنید و آب را به جوش بیاورید.

سپس لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در یک فنجان آب جوش بریزید تا تلخی آن گرفته شود. بادمجان ها را بعد از شستن با حوله کاملا خشک کنید.

تابه ای را روی اجاق بگذارید و در روغن بریزید تا داغ شود سپس بادمجان ها را خلال کنید و سرخ کنید و کنار بگذارید.

ابتدا گوجه ها را خرد کرده و در همان ماهیتابه با بادمجان ها سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس پوره گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

بعد از 30 دقیقه از پخت گوشت را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر صبر کنید. در همین حین لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کرده و روی آن یک فنجان آب جوش بریزید تا تلخی آن گرفته شود.

در 15 دقیقه آخر پخت، بادمجان ها را به خورش اضافه کنید و با کمی نمک و ادویه خوب تفت دهید تا مواد مخلوط شوند. سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید.

هنر و تکنیک خورش بادمجان

در صورت تمایل می توانید 250 گرم غور را روی حرارت ملایم تفت دهید و 5 دقیقه قبل از سرو به خورش اضافه کنید. در حین پخت گوشت درب قابلمه را ببندید تا خورش با حرارت ملایم بپزد و پس از پخته شدن گوشت درب قابلمه را باز کنید تا آب اضافی آن تبخیر شود. می توانید مقدار ادویه ها را با توجه به ذائقه خود تنظیم کنید، اما برای خوش طعم شدن مواد توصیه می شود کمی کمتر از حد مجاز استفاده کنید. همچنین بهتر است خورش بادمجان را کمی هم بزنید تا مواد داخل آن له نشود.

برای رنگ کردن خورش ممکن است به مقدار کم یا زیاد رب گوجه نیاز داشته باشید پس بهتر است کمی از خورش بردارید و مقدار رنگ را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید.

برای تزیین دور خورش می توانید مقداری سیب زمینی را خلال سرخ کرده و دور خورش بچینید. همچنین برای زیباتر شدن خورش از مقداری گوجه فرنگی سرخ شده استفاده کنید.

برای کاهش نیاز به روغن هنگام سرخ کردن بادمجان ها، پس از پوست کندن و برش دادن آن ها در بین آن ها، می توانید روی آن ها نمک بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند تا روغن کمتری گرفته و در نتیجه غذای سالم تری به دست آید.

در مراحل پخت خورش بهتر است کمی آب داشته باشید تا طعم خورش بیشتر دیده شود.

نکاتی در مورد غذاهای ایرانی

برای بهتر شدن سرو خورش ها بهتر است همیشه آن ها را با پیازچه تزیین کنید. حدود یک و نیم کیلوگرم برنج برای هشت نفر کافی است. برای پخت برنج آن را چند ساعت در آب مخلوط شده با نمک خیس کنید و سپس برنج را خوب بجوشانید و با کمی زعفران تزیین کنید.

غذاهای سنتی ایرانی برای مهمانی ها بسیار مناسب هستند و از غذاهای رسمی و خوشمزه به حساب می آیند. این غذاها طعم و بوی بسیار مطبوعی دارند. به عنوان مخلفات خورش بادمجان می توانید از ماست، سبزی یا سالاد شیرازی استفاده کنید. با حوصله و صرف وقت برای تهیه و تهیه آنها، دلپذیر و لذیذ هستند که همه را سیر و خشنود می کند.

نکات و ترفندهای خورش بادمجان نی نی سایت چاشنی خورش بادمجان نی نی سایت خورش بادمجان ساده مرحله و تکنیک طرز تهیه خورش بادمجان شمالی رستوران خورش بادمجان ادویه برای خورش بادمجان طرز پخت خورش بادمجان با سیب زمینی

نکاتی برای بادمجان مناسب

هنگام خرید بهتر است به رنگ بادمجان دقت کنید و دقت کنید که بادمجان سیاه باشد و درشت نباشد. برای تهیه خورش بادمجان بهتر است از بادمجان معمولی استفاده کنید. پوست بادمجان را پس از شستن پوست کنده و به مدت یک ساعت در آب غلیظ نمک قرار دهید. بادمجان ها سبک هستند و در آب شناور هستند، بنابراین یک جسم سنگین را روی آن قرار دهید تا در آب نمک فرو برود. این روش به ترشی بادمجان معروف است. سپس آنها را بیرون آورده و خشک کنید. بادمجان ها را می توان به درستی سرخ کرد اما اگر بادمجان خیلی بزرگ است آن را از وسط نصف کرده یا به ضخامت یک سانتی متر برش بزنید و سپس سرخ کنید.

هنگام سرخ کردن بادمجان باید مراقب باشید که شعله زیاد داغ نشود زیرا بادمجان زود می سوزد و تلخ می شود. بهتر است از روغن کمتری استفاده کنید و بادمجان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید. برای شروع، بادمجان ها را با پوست به سیخ بکشید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حتی بهتر است از ماهیتابه یا ماهیتابه برای سرخ کردن بادمجان استفاده کنید. دقت کنید حرارت زیاد نباشد چون می خواهید پوست بادمجان کمی چروک شود نه اینکه بادمجان برشته شود.

بادمجان ها را پس از سرخ شدن با کمی روغن از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا پوست آن ها خنک شود. سپس با استفاده از چاقو یا چنگال پوست بادمجان ها را به آرامی و دقیق جدا کرده و به شکلی مناسب برای سرخ کردن بچینید. با این روش بادمجان ها به روغن کمتری نیاز دارند.

اگر می خواهید بادمجان ها را برای مدت طولانی نگهداری کنید، قبل از قرار دادن در فریزر آن ها را سرخ کنید و سپس در ظرف مخصوص فریزر قرار دهید.

در آخر برای پخت خورش بادمجان بعد از نیم پز شدن بقیه مواد خورش، بادمجان ها را اضافه کرده و در خورش بپزید و خوب مزه دار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا