آشپزی

راز خوشمزگی باقالی پلو با ماهیچه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی باقالی پلو با ماهیچه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم باقالی پلو با ماهیچه

راز طعم باقالی پلو ماهیچه ای و نکاتی برای یک لوبیا پلو ماهیچه دار خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

باگالی پلو ماهیچه ای از دیرباز در بین خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و به عنوان یک غذای خوشمزه و مهمانی شناخته می شود. این غذای ایرانی که گاهی با ماهیچه یا گردن گوسفندی و گاهی با مرغ درست می شود، به دلیل طعم متمایز و مطبوعش در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی دارد.

عناصر

ماهیچه گوسفند 4 عدد

3 عدد پیاز

3 عدد چوب دارچین

4 فنجان برنج

1 فنجان رازیانه خشک

2 فنجان لوبیا

سیر 1 بوته

زعفران نصف پیمانه

زردچوبه 1/5 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/5 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

طرز پخت لوبیا پلو با ماهیچه

ابتدا زعفران را در هاون خوب چرخ کرده سپس در ظرفی ریخته و مقداری تکه یخ به آن اضافه کنید و کنار بگذارید. وقتی زعفران آماده شد، ماهیچه دو طرف را با زعفران آغشته کنید و یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس برنج را چند بار شسته و در قابلمه بریزید و 5 پیمانه آب و نمک به آن اضافه کنید و یک ساعت خیس کنید.

پیاز را پوست گرفته، شسته و به صورت خلال می کنیم. سیر را پوست بگیرید و بشویید. یک قابلمه را روی اجاق بگذارید و کمی روغن بریزید و پیاز و سیر را اضافه کنید. ماهیچه ها را روی پیاز و سیر بگذارید و فلفل سیاه و فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه کنید و در قابلمه را ببندید.

بعد از یک ساعت نمک و یک چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید و مقداری زعفران روی ماهیچه ها بریزید و درب قابلمه را ببندید تا بپزد.

برنج خیس شده را به همراه زردچوبه، رازیانه خشک، کمی روغن و حبوبات روی اجاق بگذارید. پس از تبخیر آب برنج، حرارت را کم کرده و درب قابلمه را بپوشانید و بگذارید یک ساعت بجوشد.

هضم ماهیچه ها حدود 4 تا 6 ساعت طول می کشد. بعد از این مدت لوبیا، برنج و ماهیچه ها را در ظرف مورد نظر سرو کنید و سس دلخواه و پیاز کاراملی شده را اضافه کنید تا از طعم آن لذت ببرید.

راز طعم باقالی پلو با ماهیچه

نکته مهم در پخت باقلا برای پلو این است که به ماهیچه ها آب اضافه نکنید. این یکی از رازهای طعم دلچسب لوبیا پلو است که ماهیچه ها باید به آرامی و طولانی با پیاز پخته شوند.

برای تهیه لوبیا سبز و برنج استفاده از لوبیا سبز تازه و شوید توصیه می شود.

پخت ماهیچه ها و کاراملی شدن پیازها حدود 4 ساعت طول می کشد.

مواظب باشید حرارت زیاد نباشد تا شیره ها زیاد کم نشود و خیلی کم نشود تا گوشت خوب پخته نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا