آشپزی

راز خوشمزگی باقالی پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی باقالی پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم جوانه لوبیا

راز طعم باقالی پلو و هنر باقالی پلو با مرغ و ادویه باقالی پلو با گوشت سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.باگلاپالو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در کشور ما از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذا از ترکیب برنج و حبوبات تهیه می شود و با افزودن ادویه های مختلف مانند زعفران، دارچین، هل و … طعم بسیار لذیذی می دهد.

نکاتی برای تهیه لوبیا پلو

حتما از حبوباتی استفاده کنید که پوست سبزی دارند و البته مدت زیادی است که منجمد نشده اند. زیرا ماندن طولانی مدت دانه ها در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این محصول غذایی می شود.

برای تهیه باگالاپلو که یکی از بهترین گزینه ها برای سرو در مهمانی های ایرانی است، بهتر است نیمی از برنج و حبوبات را اضافه کنید. یعنی 2 فنجان لوبیا را در 4 فنجان برنج بریزید.

بهترین گوشت برای خوردن با لوبیا گوشت گردن و ماهیچه است. البته این غذا با مرغ هم مصرف می شود. جالب است بدانید که جنوبی ها این مخلوط برنج را با ماهی می خورند.

قبل از اضافه کردن لوبیا به برنج آبکش شده، بهتر است آن را به مدت 5-6 دقیقه در آب جوش قرار دهید، زمانی که برنج کاملا پخته شد، لوبیاها پخته می شوند. این مرحله نباید زیاد طول بکشد زیرا اگر دانه ها زیاد در آب پخته شوند بعد از پختن همراه برنج له می شوند. در ضمن وقتی لوبیاها در آب می جوشند کفی روی آنها تشکیل می شود که باید آن را بردارید. زیرا در غیر این صورت لوبیا سبز رنگی کدر و تیره پیدا می کند که چندان خوشایند نیست.

گاهی اوقات لوبیا خوب نمی پزد. این انواع نرم هستند و هر چقدر روی آتش بمانند پخته نمی شوند.

برای این غذا بهتر است از سبزیجات تازه استفاده کنید. همچنین هنگام دم کشیدن برنج، می توانید یک دسته سیر تازه اضافه کنید تا طعم خوبی به غذا بدهد.

برای افزایش طعم باغالاپلو با گوشت گردن می توانید در حین پختن برنج دارچین اضافه کنید و مقداری دارچین روی گوشت بپاشید تا غذا لذیذتر شود.

کف این غذا می تواند مخلوط برنج و حبوبات یا نان مخصوصا نان تافتون باشد. این روش می تواند برای تهیه سایر غذاها نیز مفید باشد.

بهترین همراه این غذا سالاد شیرازی و ترشی است. البته می توانید غذای دیگری را هم برای همراهی انتخاب کنید.

از نظر طعم می توانید از شربت نعنا یا گلاب به عنوان نوشیدنی مناسب استفاده کنید. همچنین شربت بهارنارنج با این غذا خوشمزه خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه لوبیا و برنج با مرغ

برای تهیه لوبیا پلو با مرغ باید از مواد زیر استفاده کنید:

برنج : 4 فنجان

لوبیا: 150 گرم

رازیانه: 6 قاشق غذاخوری

مرغ: 4 عدد

پیاز: 2 عدد

زعفران: 3 قاشق غذاخوری

رب: 1 قاشق غذاخوری

نصف فلفل متوسط

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

آب به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی

ابتدا آب را روی اجاق می گذاریم تا بجوشد، نمک را اضافه کرده و روغن و برنج شسته شده را به آن اضافه می کنیم. سپس لوبیا و زردچوبه را به برنج اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد. سپس برنج را آبکش می کنیم و در قابلمه ای با حرارت ملایم می گذاریم تا دم بکشد.

برای تهیه سس مرغ ابتدا پیاز را تفت دهید سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و هم بزنید. سپس تکه های مرغ را به سس اضافه کنید و به ترتیب زعفران، نمک، فلفل سیاه، فلفل سیاه، آبلیمو و آب را اضافه کنید، مواد را داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ بپزد.

برای لوبیا پلو از گزینه آماده سرو تهیه کنید.

سس مخصوص لوبیا و برنج

ابتدا مقداری پیاز را در تابه تفت دهید و زردچوبه را اضافه کنید تا شیرین شود. سپس پوره گوجه فرنگی را با کمی روغن داخل تابه بریزید تا رنگ دانه های پوره گوجه فرنگی باز شود و طعم و رنگ آن بهتر شود.

سپس آب جوش را به تابه اضافه کنید و مقداری زعفران به آن اضافه کنید. اگر می خواهید طعم رستورانی داشته باشید می توانید به مقدار دلخواه فلفل سیاه و کمی روغن اضافه کنید.

سپس غذا را به اندازه ای بپزید که به غلظت دلخواه برسد.

هنر لوبیا پلو با مرغ

حتما به این نکات توجه کنید که حبوبات نباید زیاد در آب جوش بماند تا سفت نشوند و برای جلوگیری از کدر شدن حبوبات بهتر است ته آب جوش هوادهی شود.

برای استفاده از زردچوبه می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه را به آب برنج اضافه کنید و هم بزنید.

همچنین برای تهیه برنج با حبوبات بهتر است به ازای هر 6 پیمانه برنج از 2 فنجان حبوبات استفاده کنید و حبوبات را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پخته شود. بعد از آن حبوبات را آبکش کرده و همراه با برنج و رازیانه در تابه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم می پزیم تا برنج کاملا بپزد.

برای نوشیدنی مناسب همراه غذا می توانید یک لیوان شربت نعنا را با گلاب یا شربت بهارنارنج سرو کنید.

هنر لوبیا پلو با مرغ چاشنی لوبیا پلو با گوشت دلیل سفت شدن لوبیا در پلو باقالی محل کاشت باقالی پلو ادویه باقالی پلو با مرغ برای تهیه سریع پلو باقالی پلو ، طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ، سایت لوبیا پلو چیست، با چه چیزی در سایت سرو می شود.

لوبیا و برنج تند با گوشت

با توجه به تجربه و ذائقه هر فردی طرز تهیه لوبیا و برنج متفاوت است. با این حال، چند روشی که می توانید برای پخت لوبیا پلو امتحان کنید عبارتند از:

لوبیاها را قبل از پخت با پودر زردچوبه سرخ کنید تا طعم آنها بهتر شود.

به جای گوشت از مرغ استفاده کنید. پس از تفت دادن پیاز و زردچوبه مرغ را به آن اضافه کرده و با آن تفت دهید تا طعم پلو بهتر شود.

با استفاده از روغن حیوانی و دارچین می توانید به دانه های پلو طعم بیشتری بدهید. برای این کار کره و دارچین را به آب اضافه کنید تا بجوشد و بعد از جوش آمدن به برنج اضافه کنید تا طعم غذای شما بهتر شود.

قبل از تهیه لوبیا پلو، آن را حدود 15 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا باقالی پخته شود و شیرین باشد و طرفداران زیادی داشته باشد.

برای پختن لوبیا و برنج می توانید از برگ های پانسی استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند تا طعم و مزه بی نظیری از لوبیا پلوتان داشته باشید.

مخلفات با لوبیا و برنج

مخلفات باگالی پیلو شامل موارد زیر است:

یک کاسه توت سیاه و کشمش تفت داده شده

کلم ترش

سیب زمینی سرخ کرده

پسته و بادام
بندر مارینیت شده

لیمو خرد شده

زیتون پرورش یافته یا نگهداری شده

خيار شور

چند تکه مرغ کبابی با زعفران

سبزیجات تازه و تربچه

مرغ تاه چین

یک کاسه ماست که با شوید و گل تزئین شده است.

راز طعم جوانه لوبیا چیست؟

مطمئن شوید که از لوبیاهایی با پوست سبز استفاده می کنید و مدت زیادی است که منجمد نشده اند، زیرا نگهداری طولانی مدت در فریزر می تواند رنگ و طعم آنها را تغییر دهد.

برای ایجاد تعادل در طعم توصیه می شود نیمی از برنج را حبوبات در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر 4 فنجان برنج دارید، از 2 فنجان لوبیا استفاده کنید.

بهترین انتخاب گوشت برای لوبیا معمولاً شامل گوشت گردن یا ماهیچه است، اگرچه با مرغ نیز سرو می شود. جالب اینجاست که در برخی از مناطق جنوبی این برنج را با ماهی می خورند.

قبل از اینکه لوبیاها را به برنج آبکش شده اضافه کنید، بهتر است آنها را به مدت 5-6 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. بنابراین وقتی برنج دم می‌شود، لوبیاها خوب پخته می‌شوند. اما دقت کنید که این کار زیاد طول نکشد، زیرا لوبیا را می توان در آب زیاد جوشاند و در نتیجه با برنج له می شود. همچنین هنگام جوشاندن حبوبات، کف آن را از آب جدا کنید تا لوبیا رنگ روشن و زیبایی داشته باشد.

گاهی حبوبات خوب پخته نمی شوند و گذاشتن آنها روی اجاق هم اهمیتی ندارد. در این صورت بهتر است از خوردن آنها پرهیز شود و از گرم کردن بیشتر آنها خودداری شود.

برای طعم بهتر نخود، استفاده از شوید تازه توصیه می شود. همچنین می توانید یک حبه سیر تازه را در برنج قرار دهید تا طعم خاصی به آن ببخشد.

اگر باکلاپلو را با گوشت گردن درست می‌کنید، برای طعم دادن بیشتر، دارچین را روی برنج دم‌کرده و روی گوشت بپاشید تا طعم متفاوتی پیدا کند.

کف این غذا را می توان از مخلوط برنج و حبوبات یا حتی نان مخصوصا نان تافتون درست کرد که ته دیگ لذیذی به دست می آورد.

برای همراهی این غذا سالاد و ترشی شیرازی پیشنهاد می شود، البته بسته به ذائقه شخصی می توان هر همراه دیگری را انتخاب کرد.

یک لیوان شربت نعنا یا گلاب به عنوان نوشیدنی توصیه می شود، اما شربت بهارنارنج نیز طعم خوبی به این غذا می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا