آشپزی

راز خوشمزگی باقلوا + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی باقلوا را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز باقلوای خوشمزه

راز طعم باقلوا و نکاتی برای درست کردن باقلوا و هنر باقلوای ترکی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

باقلوا یکی از شیرینی های سنتی ایران است که در برخی از استان های کشور مانند قزوین، یزد و آذربایجان شرقی تهیه و مصرف می شود. این شیرینی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به دلیل وجود بادام، پسته و گردو در ترکیب آن بسیار محبوب است. هنرمندان استان های مذکور با استفاده از موادی چون خمیر مخصوص باقلوا، کره، گردو، پودر پسته، پودر نارگیل، پودر بادام، شکر، آب، گلاب، هل، زعفران و آبلیموی تازه باقلوای خاصی تهیه می کنند.

باقلوا در ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تولید می شود. همچنین ترکمن های باستانی و ترک های آسیای مرکزی نیز از این شیرینی سنتی استفاده می کنند. در ایران باقلوا به اشکال مختلف از جمله الماس، مربع و لوله ای و در طعم هایی مانند پسته، بادام، نارگیل و غیره تهیه می شود.

باقلوای تبریز به عنوان یک شیرینی معروف در ویترین شیرینی فروشی های شهرهای ایران دیده می شود. تبریز شهر معروفی در تولید باقلوا است و باقلوای تبریز را معمولاً باقلوای استانبولی می نامند. این باقلوا طعم بسیار مطبوعی دارد و از تبریز به شهرهای دیگر ایران صادر می شود.

باقلوا نمونه ای از شیرینی های اصیل ترک ها و ترکمن های آسیای میانه است و نوع ایرانی آن با کیفیت بالا در تبریز تولید و عرضه می شود که طرفداران زیادی دارد. این کیک پس از پخت با شربت چسبناک پوشانده می شود و بنابراین بسیار شیرین است. برای تهیه باقلوا از موادی مانند هل، گلاب، شیر، آرد، زرده تخم مرغ و پسته استفاده می شود.

اگرچه باقلوا در نقاط مختلف ایران به اشکال مختلف تهیه می شود، اما امروزه در تبریز از خمیر نازک و خاصی به عنوان لایه بیرونی استفاده می شود و داخل آن را با مغز پسته یا گردو آغشته به کره پر می کنند. اما راز خوشمزه باقلوا در عسلی است که روی آن می ریزند. داشتن شهد مناسب با غلظت مناسب و طعم شیرین نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. برای تهیه شهد از آب، شکر، زعفران، آبلیمو، گلاب و هل استفاده می شود.

عناصر

پودر پسته 1 پیمانه

1/2 پیمانه پودر قند

پودر بادام 1/2 پیمانه

2 قاشق غذاخوری پودر هل

به مقدار لازم کره و باقلوا

1 فنجان شکر

1 قاشق غذاخوری گلاب

1 فنجان شیر

کمی زعفران آب پز

درست کردن باقلوا استانبولی را یاد بگیریم

یک کاسه بردارید و پودر پسته، پودر قند، پودر بادام و پودر هل را با هم مخلوط کنید.

یک ورقه از خمیر باقلوا را بردارید و روی آن را کمی کره آب شده بمالید. مواد از قبل مخلوط شده را روی خمیر بریزید و آن را گرد کنید. سپس این رول را به مدت یک ربع در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 220 درجه فارنهایت قرار دهید تا خوب پخته و طلایی شود.

برای تهیه شربت باقلوا ابتدا شکر، زعفران، گلاب و شیر را در ظرف مناسبی مخلوط کرده و حرارت را کم کنید. آنها را خوب مخلوط کنید و دوباره روی آتش بگذارید تا یکدست شوند و به غلظت دلخواه برسند.

وقتی خمیر باقلوا در فر پخت، آن را از فر خارج کرده و شربت شیر ​​آماده و خنک شده را روی باقلوای داغ بریزید تا تمام قسمت های خمیر با شربت پر شود. در آخر برای تزیین باقلوا از پودر پسته یا بادام استفاده کنید.

اکنون یک باقلوای بی نظیر و آماده سرو دارید. بپزید و لذت ببرید.

راز باقلوای خوشمزه

توجه داشته باشید که خمیر فیلو به دمای اتاق نیاز دارد تا خوب آب شود.

اگر خمیر فیلو دارای رطوبت بالایی باشد باعث می شود خمیر به هم بچسبد و به راحتی جدا نشود.

برای استفاده بهینه از خمیر فیلو، بهتر است قبل از استفاده، آن را به مدت 12 یا 14 ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تهیه باقلوا ابتدا پوسته های خمیر فیلو را بین دو حوله تمیز یا حوله چای قرار دهید.

از این روش استفاده کنید تا خمیر نرم و تازه بماند تا نشکند و خراب نشود.

قبل از تهیه باقلوا حتما شربت سیر تهیه کنید.

لازم به یادآوری است که وقتی قصد استفاده از شربت را روی باقلوای داغ دارید، حتما شربت را از قبل خنک کنید.

اگر این روند را به خوبی دنبال کنید باقلوای خوشمزه با رنگ عسلی و ظاهری زیبا خواهید داشت.

توجه داشته باشید که نباید زیاد مغز را خرد کنید. آنها را طوری برش دهید که متعادل و مناسب برای تزئین باشند.

نکته دیگری که باید رعایت کنید استفاده از چاقوی تیز برای بریدن باقلوا است.

دلیل بریدن باقلوا قبل از پخت چیست؟

هنگام پخت خمیر فیلو، بافت آن بسیار ترد و شکننده می شود، بنابراین اگر باقلوا را بعد از پخت برش دهید، کل شکل آن از بین می رود.

طرز تهیه خمیر باقلوا, طرز تهیه باقلوای شیرازی, طرز تهیه باقلوا بدون خمیر رشته, طرز تهیه باقلوای تبریزی, باقلوا استانبولی, آموزش باقلوا استانبولی, طرز تهیه باقلوای سنتی, طرز تهیه باقلوای ترکی با خمیر خانگی

فرار از خیس کردن باقلوا

وقتی فیله لایه لایه و داغ شد، از شربت خنک شده استفاده کنید تا به راحتی جذب شود و باقلوا ترد و تازه بماند.

حتما توجه داشته باشید که اگر هم شربت و هم باقلوا سرد باشد، باقلوا خراب می شود و شربت را به خوبی جذب نمی کند.

این عامل اصلی است که می تواند کیک خانگی شما را خراب کند و تمام زحماتی را که برای آن کشیده اید بی ارزش کند.

اگر هنگام ریختن شربت این نکته را رعایت نکنید، کیک های خانگی شما کلا خراب می شود و باقلوای خیس و نازکی به دست می آید که ظاهر زیبا و جذابی ندارد.

راه های نگهداری باقلوا

باقلوا یکی از آن دسرهای خانگی است که می توانید آن را از چند روز قبل تهیه و نگهداری کنید.

شیرینی های خانگی را می توانید تا 14 روز در دمای اتاق یا در یخچال در ظروف شیشه ای درب دار نگهداری کنید.

نگهداری باقلوا در دمای اتاق به نرم و شاداب ماندن آن کمک می کند، اما اگر می خواهید چند روز دیگر نگه دارید، می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا