آشپزی

راز خوشمزگی بریانی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی بریانی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز بریانی خوشمزه

راز بریانی های خوشمزه و نکاتی برای درست کردن بریانی های خوشمزه و خانگی همه است سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

اصفهان با تنوع غذاهای سنتی خود، بسیاری از این غذاهای خاص را در رستوران های شهر عرضه می کند، اما برای تجربه کامل طعم واقعی بسیاری از این غذاها، ارتباط با خانواده های اصفهانی حائز اهمیت است. از غذاهای سنتی اصفهان می توان به بریانی، گوشت و لوبیا، عدس، حلیم بادمجان، نخود قرمز، کوفته سبزی، خورش ماست، کلم آب پز، آش سماق، گوشت چرخ کرده، باقلی ذرت (خوراسگان)، حریره برنج، سرغنجشکی، و ماست اشاره کرد. نقل شده. اما از بین این غذاها در رستوران های این شهر فقط بریانی و خورش ماست پیدا می شود.

بریانی یکی از غذاهای سنتی معروف اصفهان است که به هر مسافری توصیه می شود آن را امتحان کند. حتی اگر به غذاهای چرب حساسیت دارید، سعی کنید حداقل یک وعده از این غذا را امتحان کنید. برای تهیه بریانی می توانید سراغ سرآشپزهایی بروید که به این غذا معروف هستند. بریانی در اکثر محله های اصفهان طبخ می شود و در همه آن ها با رعایت اصول بهداشتی طبخ می شود.

عناصر

آب: 8 لیوان (معادل 1280 میلی لیتر)

گوشت سرد و کله پاچه: یک کیلوگرم

پیاز: 2 عدد (معادل 280 گرم)

نعناع خشک، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن مایع: به میزان لازم

زعفران ساییده شده (حل شده در آب جوش): یک قاشق غذاخوری (معادل 14 میلی لیتر)

نان: چند تکه دارچین: به مقدار لازم

کشک: به مقدار لازم

نحوه تهیه آن

با ریختن آب در قابلمه شروع کنید و آن را به جوش آورید. سپس گوشت را به همراه پیاز و زردچوبه به آب در حال جوش اضافه کنید و حدود 30 دقیقه بگذارید تا نیم پز شود. سپس گوشت را از آب خارج کرده و آب گوشت را بجوشانید تا فقط 1.4 فنجان باقی بماند.

بعد از سرد شدن گوشت را دو بار چرخ کرده و جوجن و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس کفگیر بریانی را با روغن مایع آغشته کرده و روی اجاق قرار دهید.

روی کفگیر مقداری دارچین، فلفل سیاه و زعفران آب شده بریزید و حدود 100 گرم از مخلوط گوشت را به طور مساوی روی آن بمالید تا کفگیر پر شود. کفگیر را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا گوشت کاملا سرخ شود.

روی نان کمی کره بریزید تا چرب شود سپس بریانی تمام شده را روی نان بگذارید و کمی دارچین بپاشید.

توجه: قبل از چرخ کردن، مطمئن شوید که گوشت کاملا خنک شده است.

اگر دوست داشتید مایه را برای مدت کوتاه تری روی آتش نگه دارید و از آب باقیمانده برای تهیه مایه بریانی استفاده کنید. مقداری نان خشک را در آبگوشت خیس کنید اما از خمیر نان خودداری کنید. سپس کشک را روی آن بریزید.

در اصفهان بریانی را با جگر سفید پخته و چرخ کرده سرو می کنند و در کنار آن یک کاسه آبگوشت، پنیر، نان سنگک، ریحان و یک کوزه کره می گذارند.

اگر کاردک ندارید می توانید از یک تابه تفلون کوچک استفاده کنید اما بهتر است از کفگیر استفاده کنید.

می توان محتوای تغذیه ای مطبوعات بریانی اصفهان را به شرح زیر خلاصه کرد:

انرژی: 458625 کیلو کالری

چربی: 20.37 گرم

کربوهیدرات: 13.255 گرم

پروتئین: 58.6 گرم

این اطلاعات می تواند به عنوان راهنمای مفیدی برای کسانی باشد که نگران محتوای غذایی غذاهایشان هستند.

راز بریانی خوشمزه

در فرآیند پخت بریانی اصفهانی استفاده از کفگیر بریانی برای سرخ کردن آن بسیار مهم است. تهیه این غذای سنتی با استفاده از ادویه مخصوص اصفهان و روش خاص طبخ گوشت در قابلمه ها و فرهای بی نظیر، طعمی خاص به آن می دهد که نشان از مهارت سرآشپزهای اصفهانی دارد.

همراهی بریانی با تکه های نارنگی یا لیموی تازه به همراه برگ ریحان تازه، یک لیوان دوغ محلی و یک خلال پیاز آن را به یکی از خوشمزه ترین غذاهای ویژه گردشگران نوروزی اصفهان تبدیل کرده است.

این غذای محبوب وقتی با نان سنگک تازه سرو می شود طرفداران بی شماری دارد. اخیراً برخی از فروشندگان بریانی برای زیبایی بیشتر از بادام، پسته یا گردو خرد شده نیز استفاده می کنند.

همچنین آبگوشت و بریانی از جمله مخلفاتی هستند که معمولاً با بریانی اصفهانی سرو می شود که به نمایان شدن طعم اصیل و غنی بریانی کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا