آشپزی

راز خوشمزگی بورانی اسفناج + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی بورانی اسفناج را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز بورانی اسفناج خوشمزه

راز طعم اسفناج و لوبیا سبز و نکاتی برای تهیه لوبیا سبز اسفناج خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اسفناج بورانی یکی از خوراکی های خوشمزه است و ویژگی های زیادی دارد. این غذا به ویژه در منوی ماه مبارک رمضان یک پیش غذای مقوی و کامل محسوب می شود.

بورانی اسفناج از ترکیب اسفناج تازه یا پخته با ماست تغلیظ شده یا ماست کم چرب ساده تهیه می شود. در این مطلب طرز تهیه بورانی اسفناج را به شما آموزش می دهیم.

مصرف سبزیجات کافی و تنوع در غذای روزانه توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود. اما بسیاری از مردم از طعم سبزیجات لذت نمی برند و به دلایلی نمی توانند آنها را خام بخورند.

یکی از راه های افزایش مصرف سبزی، تهیه بورانی خوشمزه در رنگ های مختلف است. بورانی مخلوطی از سبزیجات پخته و ماست است که به عنوان پیش غذا شناخته می شود. در این مطلب با طرز تهیه چهار نوع بورانی پرطرفدار آشنا می شوید.

میانگین کالری این 4 نوع بوران بین 200 تا 400 کیلو کالری است. اگر این مقدار را بین 4 نفر تقسیم کنید، برای هر نفر حدود 50 تا 100 کیلو کالری انرژی تامین می شود. اما نوع ماست و میزان چربی آن تاثیر زیادی بر میزان کالری دارد و مصرف انرژی می تواند افزایش یابد. بنابراین اگر اضافه وزن دارید، بهتر است برای تهیه این غذا از ماست کم چرب استفاده کنید.

مواد لازم برای اسفناج بورانی مجلسی

اسفناج تمیز و شسته شده: 1 کیلوگرم

ماست با خردل یا ماست انتزاعی: ۲ فنجان

سیر: 3 حبه

نمک و فلفل: اختیاری

طرز تهیه بورانی اسفناج مجلسی

ابتدا اسفناج را بشویید و بعد از خشک شدن کامل آب آن را برش دهید.

برای پختن اسفناج تا زمانی که نرم شود به ½ فنجان آب نیاز دارید (اگر آب اضافه نکنید خوب است). فقط اسفناج را نرم کنید.

حالا سیر را رنده کنید و به اسفناج هایی که در حال پختن است اضافه کنید. وقتی آب اسفناج کاملا تبخیر شد نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

اجازه دهید اسفناج خنک شود سپس آن را با ماست مخلوط کرده و آماده سرو است. دستور پخت بورانی آماده است. امیدوارم از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه بورانی اسفناج با گردو

در صورت تمایل می توانید به بورانی اسفناج کمی گردوی آسیاب شده اضافه کنید و اگر دوست دارید بورانی اسفناج تبریزی درست کنید می توانید کشمش را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه بورانی اسفناج و سیب زمینی

در این طرز تهیه بورانی اسفناج، ابتدا اسفناج تازه و خرد شده را در تابه ای با کمی روغن تفت دهید و صبر کنید تا اسفناج با آب خودش نرم شود و بپزد. سپس سیب زمینی ها را به اندازه لازم خرد کنید و در همان روغنی که برای اسفناج استفاده کردید سرخ کنید. کمی آب اضافه کنید و بگذارید سیب زمینی ها نرم شوند و بپزند. سپس گردوی آسیاب شده را تفت می دهیم و به مخلوط سیب زمینی و اسفناج اضافه می کنیم. در آخر ماست، فلفل و نمک را به دلخواه اضافه کنید و آماده بورانی اسفناج با سیب زمینی هستید.

طرز تهیه بورانی از اسفناج و پنیر

برای تهیه بورانی اسفناج با پنیر به جای ماست یا موسیر از پنیر رقیق شده با آب استفاده کنید و بقیه مراحل را مانند قبل انجام دهید.

راز بورانی اسفناج خوشمزه

برای تهیه بورانی اسفناج خوشمزه بهتر است از ماست موسیر به عنوان ماده اصلی استفاده کنید.

برای خوش طعم شدن بورانی اسفناج می توانید جوجن تازه خرد شده یا جوجن خشک را به همراه مقداری پودر گلاب اضافه کنید.

برای تهیه بورانی اسفناج مناسب رژیمی و غیر رژیمی بهتر است فقط اسفناج را با بخارپز بپزید.

برای تزئین بورانی اسفناج نیز می توانید از برگ های تازه رزماری و زرشک تازه استفاده کنید.

این پیش غذا را می توانید به عنوان غذای نونی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا