آشپزی

راز خوشمزگی بیسکویت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی بیسکویت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز بیسکویت های خوشمزه

راز طعم بیسکویت و نکات پخت بیسکویت و دوام آن در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از اصول اولیه در پخت بیسکویت، رعایت دقیق دستور پخت مورد نظر است. به عبارت دیگر، اگر دستور پخت شما نیاز به استفاده از کره دارد، واقعاً باید از کره استفاده کنید. همچنین، اگر در دستور غذا به شکر نیاز است، باید به مقدار مناسب شکر اضافه کنید. همچنین اگر در دستور پخت آرد سفید آمده است، حتما باید از آرد سفید استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، باید به شدت به مقادیر و دستورالعمل های دستور غذا پایبند باشید و هیچ تغییری در آن ایجاد نکنید.

میزان استفاده از هر یک از مواد نیز در پخت بیسکویت بسیار مهم است. برای اینکه اضافه کردن موادی مانند وانیل را فراموش نکنید، بهتر است قبل از شروع پخت، مواد را جداگانه اندازه بگیرید و در دسترس داشته باشید تا در هنگام پخت مشکلی برای افزودن هر کدام از مواد ایجاد نشود. به عبارت دیگر، مواد را با دقت اندازه بگیرید و آنها را بچینید تا در حین پخت نیازی به تغییر یا اضافه کردن مواد اضافی نداشته باشید.

یکی از عوامل اصلی و رایج در پخت بیسکویت سرد بودن خمیر قبل از پخت است. اگر فکر می کنید خمیر کمی نرم است، بهتر است آن را مدتی در فریزر بگذارید تا خنک شود. همچنین قبل از قرار دادن کوکی ها در فر، مطمئن شوید که کاملا خنک شده اند.

دمای فر چقدر است؟

یکی از عوامل اصلی و حیاتی در پخت بیسکویت، دمای فر است. اگر دمای فر خیلی بالا باشد، شیرینی ها قبل از پخت کامل می سوزند. از طرفی اگر دمای فر کافی نباشد بیسکویت قبل از پخت کاملا خنک می شود و ظاهر آن زیبایی خود را از دست داده و نرم می شود. پس دقت کنید که دمای فر به اندازه کافی بالا باشد و بیسکویت ها به اندازه کافی پخته شوند.

آرد لازم

مقدار آرد استفاده شده می تواند روی ظاهر و طعم بیسکویت تاثیر بگذارد. واقعیت این است که آرد کم یا زیاد می تواند روی طعم و شکل بیسکویت تاثیر بگذارد. اگر مقدار آرد کمتر از حد مناسب باشد، بیسکویت ها حالت و قوام خود را از دست می دهند و در فر نمی پزند. به همین ترتیب، اگر مقدار آرد بیشتر از حد مناسب باشد، بیسکویت ها سفت شده و بافت نامطلوبی خواهند داشت. بنابراین، بهتر است مقدار آرد را به درستی تنظیم کنید و به توصیه های دستور غذا پایبند باشید تا هنگام پخت بیسکویت به نتیجه دلخواه برسید.

دانش پخت بیسکویت

برای ارزیابی پخت بیسکویت می توانید از روش زیر استفاده کنید. پس از تهیه خمیر بیسکویت، دو عدد بیسکویت را در قالبی با فاصله لازم روی کاغذ روغنی بچینید و با رعایت زمان و دمایی که در دستور ذکر شده است، در فر بپزید. اگر در این مدت بیسکویت ها خوب پخته شدند و شکل خوبی داشتند، می توانید بقیه بیسکویت ها را در فر قرار دهید و به همین ترتیب چک کنید. این روش به شما این امکان را می دهد که از پخت صحیح کوکی ها اطمینان حاصل کنید و از سوختن یا کم پختن آنها جلوگیری کنید.

فاصله بین بیسکویت ها در فر

فاصله بین بیسکویت ها نکته مهمی است. اگر دو عدد بیسکویت در فر به هم رسیدند و لبه های آنها به هم رسید، به این معنی است که فاصله بین بیسکویت ها کافی نیست و باید فاصله بین آنها را بیشتر کرد. بهتر است بین بیسکویت ها فاصله کافی باشد تا در حین پخت به طور مستقل از یکدیگر بپزند و ظاهر بیسکویت ها حفظ شود.

پایه سفالی برای پخت بیسکویت

اگر شیرینی ها در فر نیم پز شده باشند، ممکن است به زمان پخت کمی نیاز داشته باشند. همچنین، به عنوان آزمایش، دو شیرینی اضافی قبل از پخت کلوچه های باقی مانده در فر قرار داده شد، بنابراین زمان پخت به راحتی قابل کنترل است.

اگر کوکی ها بیش از حد پختند، می توانید دفعه بعد زمان پخت را کاهش دهید تا بهتر کنترل شوند.

استفاده از این روش تست با دو بیسکویت قبل از پخت به ما این امکان را می دهد که بیسکویت هایی با فرم کامل داشته باشیم.

نوع سینی فر

لازم به ذکر است که نوع تابه می تواند یکی از عوامل مهم در پخت بیسکویت باشد. اگر ته بیسکویت ها قبل از پخت سوخته و دمای فر مناسب است، احتمالاً مشکل در قالبی از مواد نازک است. در این شرایط استفاده از سینی با مواد مناسب توصیه می شود.

مقدار شکر هنگام پخت بیسکویت

همچنین میزان شکر هنگام تهیه بیسکویت بسیار مهم است. اگر مقدار شکر بیشتر از حد معمول باشد، بیسکویت بعد از سرد شدن خیلی سفت می شود و ممکن است در حین پخت خیلی بسوزد. همچنین اگر مقدار شکر کمتر از حد معمول باشد، بیسکویت خیلی نرم می شود و بافت مناسبی نخواهد داشت. علاوه بر این، بیسکویت رنگ طلایی و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

طرز تهیه خمیر بیسکویت طرز تهیه بیسکویت فرمول بیسکویت صنعتی ماندگاری بیسکویت طرز تهیه بیسکویت کره ای طرز تهیه انواع بیسکویت طرز تهیه بیسکویت ساده طرز تهیه بیسکویت خانگی مادر

مقدار بکینگ پودر هنگام پخت

همچنین بیکینگ پودر به عنوان یک عامل مهم می تواند بیسکویت ها را پف کرده، سبک و ترد کند. البته لازم به ذکر است که استفاده از بکینگ پودر می تواند سایز کوکی ها را تغییر دهد و طعم بهتری به آنها بدهد.

علاوه بر این، استفاده از جوش شیرین در برخی از دستور العمل ها می تواند کلوچه ها را تیره و تغییر رنگ دهد. در نتیجه، حذف جوش شیرین از دستور غذا می تواند رنگ کوکی ها را تغییر دهد.

جدیدترین نکات پخت بیسکویت

همچنین برای داشتن بافت مناسب و طعم فوق العاده، بیسکویت ها به ترکیبی از کره نرم و شکر نیاز دارند. بیشتر دستور پخت کوکی ها از کره ای استفاده می کنند که در دمای اتاق نرم شده است. این کره با شکر مخلوط می شود تا یک خامه عالی ایجاد شود که شیرینی های شما را پف کرده و خوشمزه می کند. اگر به این نکته دقت نکردید می توانید کره را از یخچال خارج کرده و رنده کنید تا سریعتر نرم شود.

علاوه بر این، ماندگاری خمیر بیسکویت نیز بسیار مهم است. اگر خمیر شیرینی بیش از حد چسبناک شود، می تواند باعث تشکیل گلوتن در آرد شود که باعث سفت شدن شیرینی های شما می شود. بنابراین برای داشتن بیسکویت های لذیذ و پف دار مناسب است خمیر بیسکویت را به میزان لازم ورز دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا