آشپزی

راز خوشمزگی تارت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی تارت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم تارت

راز تارت خوشمزه و نکاتی برای پخت تارت و کیک مرگ و طرفداران حرفه ای سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نکات پخت تارت می تواند کسانی را که عاشق این دسر خوشمزه هستند خوشحال کند. برای تهیه تارت به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب تابه مناسب: تابه ای با کف صاف و دیواره های بلند مانند فرهای کاپ کیک برای پخت تارت مناسب است.

اهمیت تخم مرغ: استفاده از تخم مرغ باعث افزایش چسبندگی در تارت می شود و باعث می شود سطح آن بافت خوبی داشته باشد.

استفاده از خمیر سرد: برای پخت تارت بهتر است از خمیر سرد استفاده کنید تا در حین پخت دچار نشتی خمیر نشوید.

آماده سازی قبل از پخت: تارت را قبل از پخت با مواد پر کنید. مانند خامه، مربا، میوه و غیره.

دمای مناسب: برای پخت تارت دمای مناسب حدود 200-175 درجه سانتیگراد می باشد.

زمان آماده سازی: زمان آماده سازی تارت بستگی به اندازه و نوع فیلینگ دارد. مهر و موم های سنگین تر به زمان بیشتری نیاز دارند.

خنک شدن: بعد از پخت تارت، اجازه دهید 10-15 دقیقه در دمای اتاق خنک شود و سرو کنید.

تزیین قبل از سرو: قبل از سرو می توانید تارت را با موادی مانند شکلات رنده شده، مغزها، میوه ها و … تزیین کنید.

آشنایی با تارت

تارت به دسری گفته می شود که در اصل مانند پای تک کراست است، اما با کمی تفاوت. تفاوت اصلی بین خمیر پای و خمیر تارت در نحوه مخلوط کردن کره است. در تارت، کره کاملاً با آرد مخلوط می شود، در حالی که تخم مرغ را می توان در خمیر پای استفاده کرد، اما هرگز در پای معمولی. نوعی خمیر به نام «کلاسیک» نیز وجود دارد که تلاقی بین پای و تارت است.

کیک ها معمولا در ظروف عمیق تری نسبت به تارت ها قرار می گیرند و شکل ظریف تری دارند. با این حال، مهمترین نکته هنگام تهیه انواع خمیر تارت، دمای کره است. باید از روغن سرد استفاده کنید و مواد را زیاد ورز ندهید. خمیر تارت نباید ور بیاید و فقط به عنوان پایه مواد داخلی استفاده می شود. همچنین برای تهیه آن از قالبی با کفی متحرک استفاده کنید تا حمل و نقل آن راحتتر انجام شود.

راز طعم تارت

برای تهیه خمیر تارت می توانید به جای آب از زرده تخم مرغ و در دستور فرانسوی به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید. برای طعم دادن به خمیر می توانید از پوست لیمو رنده شده استفاده کنید.

حتما توجه داشته باشید که ورز دادن بیش از حد خمیر تارت باعث آزاد شدن گلوتن از آرد و در نتیجه خمیر تارت خشک می شود. بنابراین توصیه می شود خمیر را زیاد ورز ندهید و از ورز دادن آن با کف دست خودداری کنید زیرا حرارت دست باعث آب شدن کره می شود.

اگر می خواهید تارت کاکائویی درست کنید می توانید 50 گرم پودر کاکائو به خمیر اضافه کنید و در عین حال به همان میزان آرد را کم کنید.

خمیر تارت را حتما بعد از بیرون آوردن از یخچال با چاقوی تیز برش بزنید تا بافت خمیر از بین نرود. همچنین توصیه می شود خمیر تارت را با چنگال بشکنید تا پف نکند و شکل نامناسبی به تارت ندهد. در برخی از دستور پخت ها، پس از قرار دادن خمیر در تابه، یک جسم سنگین روی آن قرار می دهند تا از قرار گرفتن درست خمیر در تابه مطمئن شوند.

برای تزیین تارت می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مثلاً از پسته یا گردو برای تهیه خمیر فوندانت به اشکال مختلف یا شکلات استفاده کنید.

می توانید به راحتی تارت خود را با خامه و هر میوه ای با استفاده از غلطک های مختلف تزئین کنید. علاوه بر این، گاهی اوقات از گل های طبیعی برای تزئین استفاده می شود.

اگر خمیر تارت شما در فر آب شده و جمع شده است، احتمالاً به دلیل حرارت زیاد دست یا ورز دادن زیاد است. خمیری که روغن زیادی مصرف می کند به حرارت حساس است و اگر داخل روغن شود بعد از پخت تغییر شکل داده و سفت می شود.

به یاد داشته باشید که از کره سرد برای تهیه تارت استفاده کنید. با این کار احتمال وارد شدن خمیر به روغن کاهش می یابد.

اگر پودر قند ندارید می توانید شکر را آسیاب کرده و به جای آن استفاده کنید. اگر طعم شما خیلی شیرین نیست می توانید مقدار شکر را کم کنید و حتی آن را به صفر برسانید تا فقط شیرینی شکلات و موز باعث شیرین شدن تارت شود.

با توجه به مقدار قابل توجهی کره استفاده شده در خمیر تارت، خمیر تارت پس از سرد شدن سفت تر می شود. برای سرو بهتر است خمیر تارت را از یخچال خارج کرده و قبل از استفاده کمی تا دمای اتاق خنک کنید.

طرز تهیه تارت های پر شده.  طرز تهیه خمیر تارت.

خمیر تارت را می توان تا یک هفته در یخچال و تا یک ماه در فریزر نگهداری کرد. قبل از استفاده کافی است خمیر تارت را از یخچال خارج کرده و خنک کنید.

برای راحتی در هنگام سرو تارت از قالب های کوچک تارت استفاده کنید تا هر تارت یک رو باشد.

علاوه بر تهیه دسر و شام، از خمیر تارت می توان در غذاهای مختلفی مانند ناهار و شام نیز استفاده کرد. با استفاده از خمیر تارت بدون شکر و با نمک بیشتر و پر کردن آن با مواد مختلف مانند گوشت، قارچ، مرغ یا سبزیجات می توان از آن به عنوان پیش غذا یا پیش غذا استفاده کرد. همچنین با تهیه مقداری خمیر تارت و پرکردن آن با مواد مختلف می توان از آن به عنوان فینگر فود نیز استفاده کرد.

هنر پخت تارت چیست؟

برای جلوگیری از ریزش خمیر تارت باید صبر کنید تا تارت کاملا خنک شود.
استفاده از قالب قابل جابجایی کف کیک، نیاز به استفاده از کاغذ روغنی را از بین می برد. به راحتی می توانید تارت را با یک فشار از فرم خارج کنید.
برای استفاده از فر و توستر برقی دمای آنها را 20 درجه کمتر از دمای معمولی تنظیم کنید.
تهیه تارت های تکی در قالب های کوچک نیز می تواند گزینه خوبی باشد.
نیازی نیست کف تابه تارت را سوراخ کنید و می توانید تارت را بدون آن بپزید و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا