آشپزی

راز خوشمزگی ترافل خرما + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ترافل خرما را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه ترافل خرما

راز طعم ترافل خرما و نکاتی برای تهیه ترافل خرما خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ترافل خرما نوعی شیرینی خوشمزه و مغذی است که از خرما تهیه می شود. این شیرینی به خاطر شکل گرد و کروی اش معروف است. می توان آن را با افزودن شکلات ذوب شده یا پودرهای مختلف مانند پسته، بادام و نارگیل تهیه کرد تا طعم بی نظیری به آن ببخشد.

عناصر

15 خرما

4 عدد گردوی آسیاب شده

5 عدد بیسکویت

25 گرم کره

پودر هل 1 قاشق چایخوری

شکلات شیری 300-400 گرم

نحوه تهیه آن

دانه های خرما را جدا کرده و در قابلمه ای کوچک با کمی آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی نرم شوند. سپس آنها را با پشت قاشق له کنید. حالا گردوی خرد شده، کره، بیسکویت خرد شده و پودر هل را اضافه کنید و با قاشق چوبی مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. اجاق گاز را خاموش کنید. شکلات را در حمام آب ذوب کنید و اگر سفت بود با کره مایع نرم کنید.

نیم میلی متر از این مخلوط را در قالب سیلیکونی بریزید و با قاشق روی آن را با شکلات پخش کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود. سپس توپک های خرما را بردارید و روی شکلات قرار دهید. با فشار ملایم گلوله های خرما از جا گذاشتن جای خالی در قالب خودداری کنید و جا برای ریختن شکلات بگذارید. سپس مواد را با بقیه شکلات پر کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا شکلات کاملا سفت شود. در نهایت با این دسر خوشمزه و چای سبک افطار کنید.

راز خوشمزه ترافل خرما

می توانید از هر نوع خرمایی که در دسترس دارید برای این ترافل استفاده کنید. همچنین انتخاب بیسکویت نیز کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. ادویه هایی مانند دارچین و کنجد در این دستور اختیاری هستند و من تجربه خود را در اینجا به اشتراک می گذارم.

برای گردوها پیشنهاد می کنم زیاد له نشوند. گذاشتن تکه های کوچک گردو طعم آنها را بهتر می کند.

انتخاب رنگ شکلاتی نیز به سلیقه شما بستگی دارد. شکلات شیری به لطف تضاد و هماهنگی رنگش با خرما جلوه زیبایی ایجاد می کند.

مقدار شکلات مصرفی نیز به سلیقه شخصی بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا