آشپزی

راز خوشمزگی ترشی انبه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ترشی انبه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه ترشی انبه

راز طعم ترشی انبه و هنر درست کردن انبه ترشی خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

ترشی انبه که در کشورهایی مانند هند، پاکستان و ایران به عنوان یک غذای جانبی سنتی شناخته می شود، از انبه خام، مخلوطی از ادویه ترشی و کره تهیه می شود. این ترشی در آسیای جنوبی و جنوب شرقی بسیار محبوب است و معمولاً به عنوان غذای جانبی استفاده می شود. تنها تجربه درست کردن اولین ترشی انبه می تواند شما را با لذت واقعی آشپزی آشنا کند.

در روش سنتی، انبه های ورقه شده را در ظرف های سرامیکی بزرگ با ادویه و روغن برای ترشی قرار می دهند و به مرور زمان مواد تخمیر شده و طعم مطبوعی پیدا می کنند. ترشی انبه دو نوع اصلی دارد: ترشی انبه کامل و ترشی انبه خلال شده که هر کدام با توجه به منطقه و ادویه مورد استفاده به روش های مختلفی تهیه می شوند. در این مقاله دستور تهیه ترشی انبه به سبک ایرانی، پاکستانی و هندی ارائه شده است.

این ترشی از انبه خام و ادویه های با دقت انتخاب شده همراه با روغن تهیه می شود تا عطر و طعم بی نظیری به آن بدهد. اگرچه تهیه ترشی در خانه جزء سنت های قدیمی کشورمان است، اما سبک زندگی پرتحرک امروزی اغلب امکان رعایت این آداب و رسوم را محدود می کند. با این حال، ترشی های آماده انبه به وفور در بازار موجود است و فرصتی را فراهم می کند تا به راحتی از این طعم های لذیذ لذت ببرید.

ترشی انبه عالی، ترشی است که با استفاده از ترکیب مناسب مواد تازه تهیه می شود و تجربه ای لذیذ را فراهم می کند و در عین حال به بهبود سلامت شما کمک می کند. مهم است که این ادویه خوشمزه را در حد اعتدال مصرف کنید تا از فواید کامل آن بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه سیاه

تمر هندی سیاه بسته ¼

2 کیلوگرم انبه

رب انار شیرین یا ملاس یا آب خرما ½ فنجان

شکر ¼ فنجان

سیاه دانه ¼ قاشق غذاخوری

سیر 2 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری ادویه مخصوص (پودر گشنیز، دانه خردل و زیره)

سرکه 1 لیتر

طرز تهیه ترشی انبه سیاه

بعد از شستن، خشک کردن و خارج کردن دانه ها از انبه، آن ها را با پوست به صورت چرخ یا ربع برش دهید. سپس می توانید آنها را با کمی روغن یا بدون روغن بپزید. تمر هندی را به سرکه اضافه کنید و روی حرارت بسیار ملایم بگذارید تا بجوشد سپس صاف کنید.

پس از صاف کردن، سرکه را دوباره روی اجاق بگذارید و اجازه دهید حدود 7-8 دقیقه بجوشد. سپس نصف فنجان رب انار شیرین، ملاس یا آب خرما (بسته به سلیقه خود) اضافه کنید و سپس انبه را به مخلوط اضافه کنید و بلافاصله شعله را خاموش کنید.

صبر کنید تا مخلوط کاملا خنک شود (ترجیحا از شب تا صبح). در آخر سیر و سیاه دانه را اضافه کرده، مخلوط را در ظرف بریزید و درب آن را محکم ببندید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه

4 عدد انبه

شکر 1 قاشق غذاخوری

سرکه 1 لیوان

فلفل قرمز هندی 3 تا 4 عدد

پودر تخم گشنیز و گلپر از هر کدام یک قاشق غذاخوری

سیاه دانه ها

زردچوبه و نمک به میزان لازم

سیر 4 حبه

طرز تهیه ترشی انبه

پس از جدا کردن پوست انبه و برش دادن آن، مقداری زردچوبه و نمک روی آن بپاشید و با دست به آرامی مخلوط کنید تا زردچوبه با انبه خوب مخلوط شود و انبه زرد شود. سپس انبه ها را در معرض آفتاب قرار می دهیم تا خشک شوند. بعد از یک روز سرکه، شکر و کمی زردچوبه را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و سپس بگذارید سرکه خنک شود.

وقتی سرکه خنک شد، یک لایه انبه را در ظرفی (ترجیحاً سرامیکی) قرار دهید و روی آن ادویه هایی از جمله پودر گلپر، سیاه دانه، تخم گشنیز، فلفل قرمز و سیر خرد شده بپاشید. این کار را تکرار می کنیم تا ظرف پر شود. در آخر سرکه خنک شده را روی مواد بریزید و درب آن را محکم ببندید. این نوع ترشی به ترشی زرد انبه نیز معروف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا