آشپزی

راز خوشمزگی ته چین گوشت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ته چین گوشت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم ته گوشت

راز طعم ته چین گوشت و پای و پنکه، گوشت خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

ته چین به عنوان یکی از محبوب ترین و شیک ترین غذاهای ایرانی شناخته می شود و در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا را معمولاً با مرغ یا گوشت و ترکیبی از ماست، تخم مرغ و زعفران تهیه می کنند. اگرچه خیلی ها فکر می کنند که تهینی فقط با مرغ یا گوشت پخته می شود، اما تنوع آن به دلیل محبوبیت زیاد، تهینی ماهی، تهینی بادمجان و اسفناج نیز می باشد. در نواحی شمالی ایران نیز از تهینی اردک و غاز استفاده می شود که به دلیل استفاده از رب انار در دستور پخت آنها اغلب طعم ترش دارند.

مواد اولیه برای تهیه قیمه گوشت

400 گرم مغز پای گوسفند

3 فنجان برنج

300 گرم ماست غلیظ

3 عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز

زعفران آب شده ۱ قاشق غذاخوری

50 گرم کره

روغن مایع به مقدار لازم

خلال پسته و زرشک به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه فیله گوشت

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید و نگینی خرد کنید. سپس تابه ای را روی آتش بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید و بگذارید داغ شود. پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

در مرحله دوم گوشت را آماده کرده و بشویید و به قطعات کوچک برش دهید. وقتی پیاز کمی طلایی شد گوشت ها را به آن اضافه کنید. بعد از تغییر رنگ گوشت و جمع شدن آب، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

سپس چهار پیمانه آب به مخلوط گوشت اضافه کنید و در تابه بگذارید تا گوشت آرام آرام بپزد. در این زمان برنج را برای ته ظرف آماده می کنیم.

برنج تمیز می شود، شسته می شود و در آب نمک خیس می شود. سپس دوباره برنج را بشویید.

یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید، آب نمک و کمی روغن به آن اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد. برنج را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید حدود ده دقیقه بپزد.

یک کاسه بزرگ بردارید و زرده های تخم مرغ را در آن بزنید و خوب مخلوط کنید. زعفران پخته شده و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ماست تغلیظ شده را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

برای درست کردن ته چین، در صورت استفاده از فر، ظرف پیرکس را چرب کرده، نیمی از مخلوط برنج را داخل ظرف فشار دهید، یک لایه گوشت، خلال پسته و زرشک را اضافه کنید و با بقیه مخلوط برنج بپوشانید.

سطح کف چین را با برس روغن بزنید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و با دمای 180 درجه به مدت یک ساعت بپزید تا ته آن کاملا بپزد.

آموزش پخت گوشت بی ته بدون فر

اگر فر در دسترس نیست، می توانید از تابه تفلون برای پخت ته چین استفاده کنید.

مواد پایه را طبق دستورالعمل های ذکر شده در بالا آماده کنید. به جای استفاده از ظرف پیرکس، مواد را در قابلمه قرار دهید. ابتدا کف قابلمه را با کمی روغن چرب کنید، برنج را اضافه کنید، سپس گوشت و مخلوط زرشک پسته را روی برنج بگذارید و باقی مانده برنج را روی آن بریزید. با پشت قاشق برنج را فشار دهید تا یکدست شود.

برای پخت، بخارپز را روی درب قابلمه قرار دهید و کف آن را با حرارت ملایم بپزید. توصیه می شود از قابلمه یا تابه کم ارتفاع استفاده کنید تا ته چین بیشتر قهوه ای شود.

راز طعم ته گوشت

برای بهبود پخت ته آن، آن را در دمای پایین و برای مدت طولانی تری بپزید.

استفاده از ماست تغلیظ شده به ویژه شیر ترش برای تهیه پایه گوشت ضروری است.

از زعفران خیسانده بیشتر استفاده کنید تا زیبایی و ظاهر چین گوشت بیشتر شود.

افزودن دارچین به گوشت در هنگام تفت دادن طعم و عطر بهتری به گوشت خوک می دهد.

دستور تهیه گوشت Tehin برای غذا دادن به چهار نفر مناسب است. اگر نیاز به سرویس دهی به افراد کمتر یا بیشتر دارید، مقدار مواد را با توجه به تعداد افراد تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا