آشپزی

راز خوشمزگی حاجی بادام + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی حاجی بادام را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه حاجی بادام

راز طعم و مزه حاجی بادام و نکاتی برای پخت حاجی بادام خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

حلوای حاجی بادام یکی از معروف ترین شیرینی های استان یزد است. این شیرینی به دلیل طعم و مواد اولیه به کار رفته در آن در بین خانواده های ایرانی بسیار محبوب است. این شیرینی در شهر کاشان نیز تهیه و تولید می شود. اما تاریخچه این مربا بسیار جالب است و سابقه طولانی دارد.

حاجی بادام از قنادی معروف شهر یزد بود که انواع شیرینی های خوشمزه را تولید می کرد. او به دلیل شهرت و مهارتش در شیرینی سازی جایگاه ویژه ای در جامعه ایران داشت. حاجی بادام در یکی از دوران زندگی خود به حج مشرف شد و در این سفر حج که معمولاً شش ماه به طول می انجامید، مقدار زیادی از شیرینی های خود را با خود به حج برد. از جمله این شیرینی ها بادامی بود که نوعی شیرینی مخصوص حاجی بادام بود. بعد از بازگشت از حج، مقداری بادام اضافی در جیبشان مانده بود. مردم با دیدن این بادام ها به آن حاجی بادام می گویند و از آن زمان این شیرینی به «حاجی بادام» معروف است. این شیرینی خوشمزه را می توانید در خانه تهیه کنید و به جای شکر با چای میل کنید.

عناصر

پودر بادام 150 گرم

پودر قند 300 گرم

آرد نخودچی 75 گرم

1 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق چایخوری مربای هل

جوز هندی 1 قاشق مرباخوری

بکینگ پودر مربا 1 قاشق غذاخوری

5 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه حاجی بادام

ابتدا تخم مرغ را جدا کرده و در کاسه ای بریزید. سپس پودر قند، هل و جوز هندی را اضافه کرده و با سرعت بالا به مدت 3 تا 6 دقیقه مخلوط کنید. به این ترتیب، زرده ها از حالت لخته شده خارج می شوند و کمی حجیم تر می شوند.

حالا نوبت اضافه کردن آرد نخودچی و پودر بادام است. این دو ماده را قبل از این مرحله آماده کرده و با هم مخلوط کرده اید. حالا آرد نخودچی و پودر بادام را به مخلوط قبلی اضافه کنید و مواد را با همزن دستی مخلوط کنید تا خمیر سفت و غلیظی به دست آید. اگر بادام آسیاب شده در غذاساز یا آسیاب دارید، این مرحله را با دقت دنبال کنید تا رب بادام حاجی درست کنید.

سپس فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کمی چرب کنید تا بعد از سرد شدن کیک ها نچسبند. حالا مواد خمیر را داخل قیف بریزید و با وردنه معمولی شکل دهید یا می توانید از حاجی بادامی آماده استفاده کنید و با دست فرم دهید سپس سینی فر را در فر قرار دهید و شیرینی حاجی بادامی را به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. درجه حرارت تا 160 درجه سانتیگراد. وقتی شیرینی ها از فر بیرون آمدند و خنک شدند، آنها را از کاغذ فر خارج کنید و به راحتی از شیرینی حاجی بادام لذت ببرید.

راز خوشمزه حاجی بادام

اگر می خواهید زعفران اضافه کنید باید در مرحله اول آن را با مواد مخلوط کنید.

در صورت تمایل می توانید زنجبیل را به دلخواه اضافه کنید.

حتما مواد را با ترازو وزن کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

پودر قند و پودر بادام را حتما الک کنید چون روی نرمی کیک ها تاثیر می گذارد.

استفاده از بادام درختی تازه و مرغوب باعث افزایش کیفیت حاجی بادام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا