آشپزی

راز خوشمزگی خورشت قیمه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی خورشت قیمه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خورش قیمه خوشمزه

راز طعم خورش قیمه و راز لعاب دادن و گذاشتن یخ در قیمه و نکات آشپزی خورش قیمه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

دلیل شیرین شدن خورش با قیمه چیست؟

مشکل شیرین کردن سبزیجات سبز معمولاً به دو دلیل است: پیاز زیاد و استفاده از رب شیرین. در صورت عدم استفاده در سبزی کورما لیمو عمانی می توان آن را شیرین کرد. برای رفع این مشکل می توانید مقداری آب لیمو ترش یا آب به گیلاس اضافه کنید تا از شیرینی آن کاسته شود. از این روش برای کاهش شیرینی گیلاس استفاده کنید.

خورش پای سفالی

برای جلوگیری از خراب شدن لپه و بهبود طعم لپه در قیچی می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از پیاز و گوشت سرخ شده: قبل از افزودن لپه به قیمه، پیاز را به همراه گوشت تفت دهید. این باعث می شود لپه در کره ذوب شده بهتر پخته و خوش طعم شود.

موارد مصرف دارچین: دارچین یکی از ادویه هایی است که برای قیمه بسیار مناسب است و طعم و عطر خاصی به آن می دهد. بنابراین حتما از دارچین در تهیه قیمه استفاده کنید و طعم فوق العاده ای به آن بدهید.

رنگ رب را روشن کنید: قبل از اضافه کردن رب به مواد آن را در روغن سرخ کنید تا رنگ آن روشن شود. سپس پاستا را به فیلینگ اضافه کنید. این کار باعث جذابیت و براق شدن رنگ قیمه شما می شود.

استفاده از گوجه فرنگی برای لعاب بیشتر: برای افزایش لعاب قیمه می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس رنده شده را به خورش اضافه کنید. این باعث می شود قیمه شما بهتر به نظر برسد.

چیپس سیب زمینی سرخ شده برای خورش قیمه

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه می توانید از روش زیر استفاده کنید:

بعد از تمیز کردن سیب زمینی ها، آنها را به ورقه های مساوی برش دهید.

سپس سیب زمینی ها را در آب جوش بریزید و چند دقیقه بجوشانید. این باعث می شود که سیب زمینی ها از قبل پخته شوند و فقط در مرحله بعد باید سرخ شوند.

پس از جوشاندن سیب زمینی ها، آنها را از آب خارج کرده و خشک کنید.

حالا روغن را در تابه یا قابلمه گرم کنید. بهتر است از روغن هایی با دمای بالا مانند روغن آفتابگردان یا روغن زیتون استفاده کنید.

سیب زمینی ها را در قسمت های کوچک در روغن داغ بریزید و سرخ کنید. حتما از روغن کافی استفاده کنید تا سیب زمینی ها به طور یکنواخت سرخ شوند.

سیب زمینی ها را بعد از سرخ شدن با چنگال یا ماهیچه از روغن جدا کرده و روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود.

در نهایت، می توانید رویه های مورد علاقه خود را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید. به عنوان مثال، با افزودن نمک، زردچوبه یا پودر سیر، طعم لذیذی به سیب زمینی بدهید. با آزمایش و تنظیم مقدار این مواد می توانید طعم مورد نظر خود را بدست آورید.

پخت خورش قیمه در زودپز

طرز تهیه قیمه در زودپز به شرح زیر است:

پیاز را رنده کرده و همراه با گوشت در زودپز بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و پیازها روشن شوند.

در همین حین لپه ها را در آب خیس کرده و سپس به مواد داخل زودپز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا در هنگام پخت لپه از هم نپاشد.

ادویه و پاستا را به همراه گوجه فرنگی رنده شده اضافه کنید و اجازه دهید همراه با گوشت و لپه تفت داده شود تا روغن گرفته شود.

سپس آب را به مواد اضافه کنید و در زودپز را ببندید.

زودپز را روشن کنید و زمان پخت را تنظیم کنید. معمولا بین 50 تا 60 دقیقه طول می کشد.

پس از آماده شدن فیلینگ، آن را با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. در صورت لزوم در اواخر پخت به خورش نمک اضافه کنید و طعم آن را تنظیم کنید.

با این روش می توانید به سرعت و در کمترین زمان ممکن قیچی خوشمزه را تهیه کنید.

زمان درست کردن خورش گوشت چرخ کرده در قابلمه است

مدت زمان پخت قیمه روی شعله گاز و بسته به عواملی مانند نوع گوشت و ماهی ممکن است متفاوت باشد. با این حال می توانید حدود 1.5 تا 2 ساعت برای پخت قیمه در نظر بگیرید تا خورش قیمه شما کاملا آماده شود. در این مدت مواد و ادویه ها در قیمه تلخ و مطبوع پخته می شوند و طعم خاصی به غذا می دهند. برای اطمینان از درست شدن قیمه، می توانید با استفاده از چنگال یا چاقو گوشت و لپه را تست کنید تا مطمئن شوید که کاملا آماده شده اند.

مقدار خورش قیسی

برای تعیین میزان ماهی کاد برای پخت گیلاس می توانید از فرمول زیر استفاده کنید: برای هر نفر 2 قاشق غذاخوری کاد مصرف کنید. بنابراین برای دو نفر می توانید از 4 قاشق غذاخوری لپه استفاده کنید. این فرمول به شما کمک می کند مقدار لپه را به درستی تنظیم کنید و خورش قیمه شما به تعداد نفرات مورد نظرتان درست و مناسب باشد. البته می توانید در این فرمول استثنا قائل شوید تا در مواردی میزان لپه را کم یا زیاد کنید و سلیقه خود را دنبال کنید.

چرا خورش قیسی کف می کند؟

برای جلوگیری از تشکیل کف و بوی لپه در خورش قیمه می توانید از روش زیر استفاده کنید: ابتدا لپه ها را جداگانه در قابلمه ای با کمی آب بریزید و حدود 15 دقیقه بپزید تا نیمه تمام شود. سپس در نیم ساعت آخر پخت خورش لپه های نیم پز را اضافه کرده و خورش با بقیه مواد کامل می شود. این روش کمک می کند تا بوی کف و لپه در خورش قیمه به حداقل برسد و خورش شما خوب پخته شود.

بی کربنات سودا در خورش قیمه

توصیه می شود تا حد امکان از جوش شیرین کمتر استفاده کنید زیرا ماده مضری است. در عوض، می توانید از مقدار کمی جوش شیرین برای کاهش اسیدیته قی استفاده کنید. همچنین می توانید از مقدار کمی جوش شیرین برای پختن لوبیا گیلاموت نیمه پخته استفاده کنید. با این روش می توانید بدون نیاز به جوش شیرین، اسیدیته گیلاس را کاهش دهید و خوب درست کنید.

با لپه نپخته چه کنیم؟

اگر می خواهید اسیدیته قیمه را کاهش دهید می توانید از روشی که گفتید استفاده کنید. در این روش تکه های گوشت را از قیمه جدا می کنیم و سپس آب و لپه دم کرده را در زودپز می ریزیم تا سریع بپزند. پس از پخته شدن لپه ها، می توانید تکه های گوشت را دوباره به مواد اضافه کنید و سرو کنید. این روش می تواند به کاهش اسیدیته گیلاس کمک کند و در نهایت می توانید خورش قیمه را با گوشت و لپه سرو کنید.

چاشنی مناسب برای خورش قیمه

اگر می خواهید ادویه مخصوص خورش قیمه درست کنید می توانید از روش زیر استفاده کنید:

عناصر:

1 قاشق غذاخوری پودر گل رز
1 قاشق غذاخوری پودر دارچین
نصف قاشق غذاخوری زردچوبه
نصف قاشق غذاخوری پودر هل
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
1 قاشق چایخوری جوز هندی
1 قاشق چایخوری زعفران

روش آماده سازی:

1. مواد فوق را با هم ترکیب کرده و هم بزنید تا ادویه ها ترکیب شوند.
2. می توانید از این ادویه ها جدا استفاده کنید و به وسط پخت گوشت و پیاز اضافه کنید.
3. برای قیمه نذری می توانید از ترکیب فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه و زعفران استفاده کنید.

با استفاده از این ترکیب ادویه ها می توانید طعم و عطر خاصی به خورش قیمه خود بدهید.

راز طعم قیمه، راز لعاب قیمه، گذاشتن یخ در قیمه، ادویه برای خوش طعم شدن قیمه، جای قیمه، هل و گلاب در قیمه، طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با طعم عالی و بی نظیر، راز قیمه خوشمزه نذری

از بین بردن بوی گلاب در خورش قیمه

برای کاهش بوی گلاب در قیمه می توانید از روش زیر استفاده کنید:

مقدار کمی گلاب به خورش قیمه اضافه کنید. بهتر است از مقدار متوسطی استفاده شود تا بوی گلاب به مشام نرسد. اگر از بوی گلاب راضی نیستید، می‌توانید از افزودن گلاب به گیلاس خودداری کنید.
در مرحله پخت خورش با درب باز بگذارید خورش بجوشد. این به از بین بردن بوی گلاب کمک می کند. باز گذاشتن درب قیمه می تواند بوی گلاب را در قیچی به دام بیندازد.
بهتر است گلاب را در اواخر پخت خورش اضافه کنید، زیرا هر چه بیشتر بپزد بوی آن کمتر به مشام می رسد.
هنگام تهیه خورش از مصرف زیاد گلاب خودداری کنید. مقدار متوسط ​​آن کافی است تا طعم و عطر مطبوعی به خورش بدهد.
با رعایت این روش ها می توانید بوی گلاب خورش قیمه را کم کنید و هر کاری که می خواهید انجام دهید.

دلیل گذاشتن یخ در خورش قیمه

در پایان پخت قیمه می توانید از روش زیر برای اضافه کردن یخ به آن استفاده کنید:

وقتی گوشت چرخ کرده تقریبا آماده شد و در حال جوش آمدن است، چند تکه یخ کوچک به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
اجازه دهید یخ داخل فیلینگ ذوب شود و آب تولید کند.
گیلاس را به آرامی هم بزنید تا روغنی که روی قیمه کربنیزه شده بیرون بیاید و با آب حاصل مخلوط شود.
با کمک چنگال یا قاشق روغن تمام شده را از سطح گوشت چرخ کرده جدا کنید و در صورت تمایل می توانید آن را جداگانه استفاده کنید یا به گوشت چرخ کرده برگردانید.
با افزودن یخ به قیچی در پایان پخت، روغن موجود در قیچی سرد شده و روی سطح قیمه جمع می شود. این کار باعث زیباتر شدن گیلاس و تمیزتر شدن سطح آن می شود.

نکات مهم خورش بادمجان شکم پر

برای تهیه فیلینگ بادمجان بهتر است به جای گوشت چرخ کرده از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. اما اگر یک تکه گوشت در دسترس ندارید، می توانید از گوشت کلک استفاده کنید. در این صورت کوفته ها را درست کنید و سپس به مواد اضافه کنید.

همچنین افزودن مقداری غوره به قیمه بادمجان می تواند طعم آن را افزایش داده و طعم خاصی به آن ببخشد. در نظر داشته باشید که بعد از پختن بادمجان و درست کردن آن، غور را به قیمه اضافه کنید. این باعث می شود که غور داخل قیمه آماده و مناسب باشد.

همچنین قبل از پختن گیلاس، توصیه می شود لپه را چند ساعت خیس کنید تا تورم آن برطرف شود. این می تواند به بهتر و خوشمزه تر شدن لپه های موجود در روغن کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا