آشپزی

راز خوشمزگی خورشت میگو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی خورشت میگو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خورش خوشمزه میگو

راز خوشمزه خورش میگو نکاتی در مورد تهیه خورش میگو جنوب در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش میگو بوشهری یکی از غذاهای محلی ایران است که به طعم بسیار خوبش معروف است. این خورش در اصل مناطق جنوبی کشور است و برای کسانی که عاشق غذاهای تند و معطر هستند بسیار جذاب است. هنگام تهیه این خورش می توانید از هر میگو با اندازه های مختلف استفاده کنید. یکی از خواص جالب این خورش این است که نیاز به پخت طولانی ندارد و سریع آماده می شود. خورش میگو بوشهری را می توانید با کت زعفرانی سرو کنید. خورش های جنوبی کشور به خاطر استفاده از ادویه جات زیاد و طعم تند و متمایزشان معروف هستند. میگو یکی از غذاهای دریایی است که دارای پوسته سفت و دارای خواص مفید فراوانی است. مصرف میگو برای افرادی که رژیم لاغری دارند بسیار مناسب است و به افزایش انرژی بدن و کاهش خستگی کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه خورش میگو

200 گرم میگو پوست کنده

2 عدد پیاز

سیر 4 حبه

فلفل تند 1 عدد

2 عدد سیب زمینی

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، ادویه خورش، زردچوبه به مقدار لازم

آموزش خورش میگو

میگو را تمیز کرده و بشویید. امکان استفاده از میگوی آماده و بسته بندی نیز وجود دارد. برای خورش میگو می توانید از میگوی سایز متوسط ​​استفاده کنید.

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در تابه ای با کمی روغن و زردچوبه سرخ کنید تا سفید شوند. سیر را پوست گرفته و رنده یا پوره می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا معطر شود.

میگوهای تمیز شده را به همراه فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا میگو با مواد سرخ شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ آن زیبا شود. در پایان ادویه خورش را اضافه کرده و یک فنجان آب جوش و فلفل تند را به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا بجوشد و سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خورش غلیظ شود.

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. سپس آنها را با کمی نمک و روغن در تابه سرخ کنید. وقتی خورش پخته شد و غلیظ شد در ظرف سرو می ریزیم و سیب زمینی ها را اضافه می کنیم. سپس با کیت، سیر ترشی و زیتون سرو کنید. سیرت را بخور

خورش میگو مجلسی, طرز تهیه خورش میگو با رب انار, خورش میگو بندرعباس, راز طعم خاویار میگو, رفع تلخی خاویار میگو, خورش میگوی قشم, طرز تهیه خورش میگو با گوجه, خورش میگو, نی نی سایت

نکات خورش میگو

می توانید به جای فلفل تند از پودر فلفل قرمز استفاده کنید.

میزان تندی این خورش بستگی به ذائقه شما دارد.

مراقب باشید میگوها را زیاد سرخ نکنید وگرنه لاستیکی می شوند.

راز خورش خوشمزه میگو

برای تهیه خورش میگو می توانید از گشنیز و شنبلیله استفاده کنید تا طعم بهتری به خورش بدهد. این سبزی ها را همراه با پاستا تفت داده و به خورش اضافه می کنند. مقدار مصرف هر یک از این سبزیجات را حدود یک قاشق غذاخوری در نظر بگیرید. اما حواستان باشد که استفاده زیاد از سبزیجات باعث تلخی خورش می شود.
اگر طعم تازه‌تر و متفاوت‌تری می‌خواهید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آب لیمو یا پرتقال تازه به خورش اضافه کنید.
برای تهیه خورش میگو می توانید از انواع و اندازه های مختلف میگو استفاده کنید اما بهترین نوع برای این خورش میگو پلو است.
تندی خورش میگو را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید و به اندازه کافی از ادویه های تند استفاده کنید. می توانید به جای فلفل تند از پودر فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
توجه داشته باشید که هنگام سرخ کردن میگو از طولانی مدت خودداری کنید تا لاستیکی شوند. میگوها را سرخ کنید تا ترد شوند.
برخی در این خورش از فلفل و هویج استفاده می کنند. در صورت تمایل فلفل و هویج را خرد کرده و به میگو اضافه کنید.
همچنین بنا به ذائقه شخصی می توانید هنگام تهیه خورش از ادویه مخصوص میگو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا