آشپزی

راز خوشمزگی خورشت کرفس + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی خورشت کرفس را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه خورش کرفس

راز طعم خورش کرفس و لعاب خورش کرفس نکاتی برای درست کردن خورش کرفس در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای تهیه خورش کرفس بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

از کرفس تازه و جوان استفاده کنید زیرا کرفس کهنه و سفت طعم تلخ و نامطبوعی دارد.
برای تهیه خورش کرفس می توانید از گوشت گوسفند، مرغ و حتی ماهی استفاده کنید اما بهتر است از گوشت تازه و مرغوب استفاده کنید.
قبل از شروع پختن خورش، کرفس را بشویید و سر آن را ببرید.
سپس کرفس را ریز خرد کنید.
برای تهیه خورش ابتدا گوشت را با کمی روغن تفت دهید و سپس کرفس و پیاز و سایر مواد را اضافه کنید.
کمی آب استفاده کنید و مراقب باشید خورش خیلی آبکی نشود.
نمک و فلفل سفید را به دلخواه اضافه کنید.
خورش کرفس را با برنج یا نان سفید سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس

گوشت خورشتی ——————> 400 گرم

کرفس ——————> 1 کیلوگرم

مخلوط نعنا و جعفری —————–> 300 گرم

پیاز —————–> 1 عدد

لیمو عمانی —————–> 2 عدد

هندوانه —————–> نصف پیمانه

پودر گشنیز و پودر شنبلیله —————–> دو قاشق چایخوری

نمک و فلفل و زردچوبه ——————> به میزان لازم

روغن ——————> به مقدار لازم

آموزش پخت خورش کرفس

برای تهیه خورش کرفس ابتدا پیاز را پوست گرفته و پیاز را خرد کنید. سپس پیاز را با کمی روغن در قابلمه ای روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید تا نرم و شفاف شود. سپس گوشت خورشتی را با زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. بعد از چند دقیقه یک فنجان آب جوش به همراه گوشت اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت آرام آرام بپزد.

ساقه های کرفس را جداگانه بریده و در روغن زیاد به وفور سرخ می کنند. برگ های کرفس را به همراه پیازچه و جعفری خرد کرده و در روغن تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند. بعد از نیم پز شدن گوشت، ساقه های کرفس سرخ شده و سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید. سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش با هم بپزد.

بعد از دو ساعت لیمو عمانی و آبغوره را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش روغن آن آزاد شود. در نیم ساعت آخر پخت، نمک، پودر گشنیز و شنبلیله را به خورش اضافه کنید و آنقدر بپزید که طعم و عطر خوبی به خورش بدهد. برای تهیه خورش کرفس حتما از کرفس تازه و جوان استفاده کنید زیرا کرفس کهنه و سفت معمولا طعم تلخ و نامطبوعی دارد.

راز خوشمزه خورش کرفس

برای بهبود طعم خورش کرفس می توانید موارد زیر را انجام دهید:

ابتدا پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. سپس در قابلمه را با کمی روغن روی حرارت ملایم می گذاریم تا پیاز نرم شود و روشن شود.
گوشت خورشتی را به این مواد اضافه کنید و با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید. بعد از چند دقیقه یک فنجان آب جوش به همراه گوشت اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت آرام آرام بپزد.
ساقه های کرفس را جداگانه بریده و در روغن زیاد به وفور سرخ می کنند. برگ های کرفس را به همراه پیازچه و جعفری خرد کرده و در روغن تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند.
بعد از نیم پز شدن گوشت، ساقه های کرفس سرخ شده و سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید. سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش با هم بپزد.
در نیم ساعت آخر پخت حدود 100 گرم سبزی سیاه سرخ شده را به همراه نعنا و جعفری به خورش اضافه کنید. این ترکیب به طعم خورش کرفس می‌افزاید و می‌تواند برای بهبود طعم آن بسیار مفید باشد.
همچنین قبل از افزودن لیمو عمانی، آن را حدود 30 دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا پوست آن نرم شود. سپس پوست آن را چند سوراخ ایجاد کرده و به خورش اضافه کنید. این کار طعم لیمو عمانی را بهتر می کند.

استفاده از سبزی خشک: استفاده از سبزی های خشک مانند گشنیز، نعناع و جعفری می تواند طعم خورش را افزایش دهد. قبل از مصرف بهتر است سبزی های خشک را در آب گرم خیس کنید و برای حفظ رنگ و طعم آنها زیاد نخرید.

افزودن مرغ: افزودن مرغ به خورش کرفس باعث افزایش طعم و لطافت آن می شود. برای این منظور بهتر است از مرغ خرد شده استفاده کنید.

استفاده از لوبیا قرمز: افزودن لوبیا قرمز به خورش کرفس رنگ و طعم خوبی به غذا می دهد. همچنین لوبیا قرمز به دلیل داشتن فیبر و پروتئین می تواند خورش را اشباع کرده و کالری مصرفی را کاهش دهد.

هنر خورش کرفس

برای پخت خورش کرفس بهتر است از کرفس جوان و نازک استفاده شود نه کرفس سبز و سفت. اگر از گوشت بره استفاده می کنید، می توانید در همان ابتدا کرفس را با گوشت تفت دهید، اما اگر از گوشت گاو استفاده می کنید، بهتر است بعد از یک ساعت پختن گوشت، کرفس و سبزی خرد شده را اضافه کنید تا له نشوند. جلوگیری کردن

همچنین توجه به این نکته را فراموش نکنید که سبزی های استفاده شده در خورش باید پس از شستن کاملا خشک شده و سپس خرد شوند، در غیر این صورت در حین پخت له می شوند. برای خوش طعم شدن خورش می توانید از یک تکه گوشت چرب هم استفاده کنید. اگر می خواهید از پاستا در خورش کرفس استفاده کنید، پس از سرخ شدن گوشت آن را اضافه کنید. همچنین برخی از کرفس ها دارای رشته هایی هستند که هنگام برش باید آن ها را از بالای کرفس بکشید.

پخت خورش کرفس در قابلمه

بهترین طرز تهیه خورش کرفس این است که از قابلمه یا قابلمه استفاده کنید و آن را روی اجاق بپزید. با استفاده از این روش خورش کرفس فرصت بیشتری برای بهبود طعم و بافت دارد زیرا می توان آن را خوب پخت و لعاب داد و غلیظ کرد. علاوه بر این، در حین پخت خورش کرفس، آب اضافی آن تبخیر می شود، بنابراین بهتر است مدت زمان بیشتری روی آتش ملایم بپزد تا غذای خوشمزه تری به دست آید. اگر خورش را روی گاز می‌پزید، بگذارید حداقل 2 ساعت بجوشد. استفاده از زودپز برای تهیه خورش کرفس توصیه نمی شود.

راز روغن زدن خورش کرفس

هنگام تهیه خورش کرفس می توانید از روشی با چربی کمتر استفاده کنید. برای این کار گوشت را خوب بجوشانید و در حداقل مقدار روغن سرخ کنید. هنگام سرخ کردن مراقب باشید کرفس و سبزیجاتی که به خورش اضافه می کنید آب خود را از دست بدهند. بنابراین، می توانید سرخ کردن را تا زمانی که آب کرفس و سبزیجات کاملا تبخیر شود، ادامه دهید. با این کار از استفاده از روغن و کره اضافی در خورش کرفس خودداری می کنید و به خورش خود طعم و عطر خوبی می دهید. همچنین می توانید به جای استفاده از زودپز، از قابلمه یا قابلمه استفاده کنید و با شعله ملایم روی اجاق بپزید. زیرا در این صورت خورش کرفس زمان بیشتری برای خوب پختن و لعاب دادن و غلیظ شدن دارد. علاوه بر این، در حین پخت خورش کرفس، آب اضافی آن تبخیر می شود، بنابراین بهتر است مدت زمان بیشتری روی آتش ملایم بپزد تا غذای خوشمزه تری به دست آید. اگر خورش را روی گاز می‌پزید، حداقل 2 ساعت بگذارید آرام بپزد.

برای یک خورش کرفس خوشمزه

برای افزایش طعم خورش کرفس، بهتر است ۱۵ دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت، در پایان پخت از آبلیمو، آب یا آب پرتقال تازه استفاده کنید. با استفاده از این روش می توانید به تعادل طعم خورش کمک کنید. با این حال، مواد تازه برای این امر بسیار مهم هستند و باید از تازه ترین مواد ممکن استفاده کنید. این کار طعم خورش کرفس را به طرز خاصی بهتر می کند. برای این کار به مقدار زیادی از این مواد نیاز ندارید و می توانید به اندازه کافی به خورش کرفس خود اضافه کنید تا طعم آن تا حدودی ملایم شود.

چگونه تلخی خورش کرفس را از بین ببریم

برای افزایش طعم خورش کرفس می توانید از ۲ یا ۳ عدد لیموترش استفاده کنید. اما قبل از استفاده بهتر است با چاقو چندین سوراخ در دیواره لیموها ایجاد کنید تا به بهترین شکل آب آن ها گرفته شود. همچنین در ابتدای پخت خورش کرفس بهتر است لیمو را در قابلمه نریزید زیرا باعث تلخی خورش می شود. بهترین زمان برای افزودن لیمو 30 دقیقه قبل از پایان پخت خورش کرفس است. به این ترتیب طعم خورش شما تا حدودی بهتر می شود و طعم خاص و مطلوبی پیدا می کند.

راز طعم خورش کرفس، سایت لعاب خورش کرفس، طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه، خورش آلو کرفس، چرا کرفس در خورش سفت می شود، برای تهیه ترشی کرفس خورش چه باید کرد آیا چاشنی خورش کرفس را در خورش کرفس لیمو عمانی قرار می دهید؟

برای غلیظ شدن خورش کرفس

برای افزایش غلظت و طعم خورش کرفس می توانید با افزودن آب مغز استخوان یا استخوان گوشت به آن طعم جدیدی ببخشید. علاوه بر این، افزودن پیاز بیشتر به خورش می تواند در افزایش غلظت و طعم موثر باشد. اما در نظر داشته باشید که پیاز را بدون نمک زیاد به خورش اضافه کنید زیرا نمک زیاد باعث افزایش غلظت خورش و حتی تغییر طعم آن می شود.

نکاتی برای درست کردن خورش کرفس

برای افزایش غلظت و تغییر طعم خورش کرفس در برخی از شهرهای جنوبی یک عدد سیب زمینی متوسط ​​به آن اضافه می کنند. برای این منظور سیب زمینی ها را مکعبی خرد کرده و در آخرین مراحل پخت به خورش اضافه می کنند. با این کار خورش غلیظ تر می شود و طعم جدیدی به آن می دهد.

در برخی موارد رب گوجه فرنگی را برای رنگ و طعم بیشتر به خورش اضافه می کنند. در این صورت رب را همراه با گوشت سرخ شده می پزند تا طعم خامی به آن بدهد.

استفاده از لوبیا یا نخود گاوی طعم و لعاب خوبی به خورش کرفس با مرغ یا گوشت می دهد. همچنین در برخی شهرها از لپه برای تهیه خورش کرفس استفاده می شود.

برای طعم دادن به خورش کرفس می توانید از پیازچه تازه و جعفری خرد شده به همراه کرفس داخل خورش استفاده کنید. اگر از جوجن خشک استفاده می کنید حتما در روغن سرخ کنید. همچنین به جای نعنا می توان تره را به خورش اضافه کرد.

برای تهیه خورش کرفس با گوشت یا مرغ باید در نظر داشت که زمان پخت کرفس و گوشت یا مرغ متفاوت است. بنابراین بعد از پختن گوشت یا مرغ، کرفس، پیازچه و جعفری را به خورش اضافه کنید.

راه حل دیگری که می تواند به طعم خورش کرفس کمک کند استفاده از برگ ها و ساقه های تازه و جوان است. با افزودن این مواد، خورش کرفس نه تنها خوشمزه تر می شود، بلکه سریعتر پخته می شود.

برای تهیه خورش کرفس می توانید مقداری زعفران پخته شده اضافه کنید. زردچوبه و زعفران به عنوان ادویه مهم در تهیه خورش کرفس شناخته می شوند و افزودن آنها به خورش طعم و عطری متفاوت و مطبوع می دهد.

اگر گوشت قرمز دوست ندارید، می توانید به جای آن از مرغ استفاده کنید. همچنین اگر اصلا از گوشت استفاده نمی کنید، قارچ می تواند گزینه خوبی برای خورش کرفس گیاهی باشد.

افزودن ادویه ها و مواد مختلف به خورش کرفس می تواند طعم و عطر بسیار متنوع و مطبوعی به آن بدهد. علاوه بر این، استفاده از مواد تازه و جوان و همچنین برگ ها و ساقه های تازه نیز می تواند برای خورش کرفس مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا