آشپزی

راز خوشمزگی خورش کنگر قیمه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی خورش کنگر قیمه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خورش کنگر خوشمزه

راز طعم خورش کنگر نکاتی برای تهیه خورش کنگر قیمه ای حرفه ای ج سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش کنگر فرنگی یک خورش بی نظیر است که طعم بسیار لذیذی دارد. تفاوت اصلی این خورش با خورش قیسی معمولی وجود کنگر است. کنگر گیاهی کاملا ارگانیک است که در اکثر مناطق کشور جای خود را به عنوان خورش باز کرده و عرضه آن به وفور می باشد.

مواد لازم برای آرتیشو چرخ کرده

دویست گرم کنگر فرنگی

یک عدد پیاز

دو عدد گوجه فرنگی

نمک، فلفل قرمز، ادویه برای گوشت، دارچین در صورت تمایل

روغن به میزان لازم

دو فنجان برنج

زعفران آب پز به مقدار دلخواه

یک پیمانه لپه

چهار تکه گوشت گوسفند

پخت خورش کنگر فرنگی

برای تهیه خورش قیمه کنگر، ابتدا لپه ها را به مدت ۲ تا ۴ ساعت در آب خیس کنید. بهتر است در ظرفی به مقدار مناسب لپه بریزید و آب بریزید تا روی لپه ها را بپوشاند.

توجه داشته باشید برای جلوگیری از متورم شدن لپه در خورش، هر 1 ساعت آب داخل قابلمه را خالی کنید و دوباره روی تخت ها آب تازه بریزید. این کار باعث کاهش نفخ پس از مصرف لپه می شود.

سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا پیاز شفاف شود. وقتی پیاز طلایی شد ادویه ها را اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید تا بوی ادویه ها به مشام برسد.

گوشت خرد شده را به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و به رنگ طلایی روشن درآیند.

گوجه فرنگی ها را نگینی خرد کرده و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. سپس درب قابلمه را روی حرارت ملایم ببندید و پنج دقیقه صبر کنید تا گوجه ها بافت خود را از دست داده و نرم شوند.

وقتی گوجه فرنگی ها رنگ شدند، لپه های شسته شده را به مخلوط خورش اضافه کنید. دوباره همه مواد را چند ثانیه سرخ کنید تا بوی خامی لپه گرفته شود.

بسته به مقدار و اندازه گوشت ها دو تا سه لیوان آب جوش به مخلوط خورش اضافه کنید و در قابلمه را ببندید. به مدت چهل و پنج دقیقه اجازه دهید گوشت و حبوبات روی حرارت ملایم خوب بپزند.

در آخر میگوهای شسته و سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم. همچنین می توانید در این مرحله زعفران پخته شده را به میزان دلخواه به خورش اضافه کنید. بگذارید پانزده دقیقه بماند تا کنگره ها بافت نرم تری پیدا کنند. بدین ترتیب یک خورش معطر و خوش طعم آماده سرو می شود.

راز طعم خورش کنگر، طرز تهیه خورش کنگر در تهران، راز طعم خورش کنگر با مرغ، خورش کنگر کرمانشاهی، خورش کنگر مجلسی، خورش کنگر شیرازی، خورش کنگر با لپه، کنگر با مرغ.

راز طعم و مزه خورش کنگر فرنگی

برای افزایش اسیدیته و طعم بهتر خورش می توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید و در آخر یک یا دو قاشق آبلیموی طبیعی به آن اضافه کنید. سپس این ادویه خوش رنگ و خوشمزه را برای رنگ و لعاب بهتر به خورش اضافه کنید.

همچنین در صورتی که تمایلی به استفاده از ماهی ندارید می توانید کدو را از این خورش جدا کنید و فقط با استفاده از مراحل پخت بالا خورش کنگر را درست کنید.

همچنین بسته به سلیقه شخصی می توانید از سیب زمینی نیز در این خورش خوشمزه و سالم استفاده کنید.

خورش کنگر با مرغ و گوشت

برای طعم دادن و تنوع بخشیدن به خورش کنگر می توانید از لیمو عمانی و شاهی استفاده کنید. خورش کنگر مجلسی از نوعی سبزی مخصوص تهیه می شود که در فصل بهار موجود است. برای جلوگیری از مشکل درست کردن خورش کنگر در تمام طول سال می توانید آن را در فصل بهار به مقدار لازم تهیه کرده و در تمام فصول سال مصرف کنید.

همچنین با افزودن سبزیجات دیگری مانند نعناع و جعفری می توانید خورش را متنوع تر و خوش طعم تر کنید. در فصل بهار، وقتی خورش کنگر تازه می‌پزید، می‌توانید از مقداری آلو برای اضافه کردن ادویه استفاده کنید.

اگر می خواهید با ماکارونی خورش کنگر درست کنید، می توانید یک قاشق ماکارونی را در روغن سرخ کنید و در آخرین دقایق پخت به خورش کنگر اضافه کنید. این روش به طعم و رنگ خورش کنگر می افزاید و آن را خوش طعم تر می کند.

می توانید از مرغ در خورش کنگر هم استفاده کنید. مرغ طعم فوق العاده ای به غذا می دهد و زمان پخت آن نیز کمتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا