آشپزی

راز خوشمزگی دمی گوجه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی دمی گوجه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سس گوجه فرنگی

راز طعم شگفت انگیز گوجه فرنگی و ساق و بادبزن نکاتی برای پختن گوجه فرنگی دمی در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کوفته گوجه فرنگی یکی از غذاهای محبوب و ساده ایرانی است که به عنوان یک غذای خوشمزه شناخته می شود. در مواقعی که زمان کافی برای طبخ نداریم، می توان این غذا را به عنوان یک گزینه سریع و آسان تهیه کرد.

پیراشکی گوجه فرنگی یکی از غذاهای پلو ایرانی است که برای شام یا ناهار بسیار محبوب است. این غذا را می توان بدون گوشت گیاهی کرد و یا با افزودن گوشت یا مرغ برای مناسبت های خاص تری تهیه کرد. همچنین با افزودن ادویه های معطر می توانید طعم این غذا را افزایش دهید و آن را مطابق با طعم دلخواه خود تنظیم کنید.

خورش گوجه فرنگی یا استانبولی یکی از طرز تهیه غذای سریع و خوشمزه است که به راحتی می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. با استفاده از رب گوجه فرنگی می توانید در زمان کمتر و با منابع محدود به یک غذای تازه و خوش طعم دست پیدا کنید.

مواد لازم برای پخت دم گوجه فرنگی

پیاز: 1 عدد
برنج: ۲ پیمانه
سیب زمینی: 1 عدد
زعفران: یک چهارم قاشق چایخوری (ساییده شده)
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
گوجه فرنگی: 5 عدد
کره: نصف پیمانه
زردچوبه به میزان لازم

آموزش پخت دم گوجه فرنگی

ابتدا گوجه ها را بشویید و رنده کنید یا در مخلوط کن پوره کنید. سپس برنج را پس از شستن با دو پیمانه آب و گوجه فرنگی له شده را در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید.

در ظرف مناسبی پیاز را آماده کرده و زعفران رنده شده، کمی زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید و به برنج اضافه کنید.

پوره سیب زمینی را اضافه کنید و بجوشانید تا آب آن تمام شود و فقط چند قاشق از آب پخت باقی بماند.

سپس برنج را به مدت مناسب بپزید تا پخته شود و برای سرو آماده کنید.

راز خوشمزه سس گوجه فرنگی

با افزودن لیمو عمانی به غذای در حال جوش، می توانید طعم و عطر برنج را بهبود بخشید.

اگر غذا به اندازه کافی رنگارنگ نیست، می توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید 2 تا 6 قاشق شیر به برنج اضافه کنید تا ظرف غذا رنگی تر شود. در این صورت می توانید مقدار معادل آب را کاهش دهید.

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی با سیب زمینی طرز پخت خورش گوجه فرنگی با سیب زمینی طرز تهیه خورش گوجه فرنگی بدون سیب زمینی خورش گوجه فرنگی با گوشت چرخ کرده سایت نی گوجه فرنگی دمی سایت نی گوجه فرنگی طرز تهیه خورش گوجه فرنگی ساده خورش گوجه فرنگی کت و گوجه فرنگی فن دار

پیشنهاد می کنیم بعد از پخت غذا به جای روغن از کره استفاده کنید تا طعم و عطر غذا بهتر شود.

اگر طعم سیر را دوست دارید می توانید دو حبه سیر را رنده کنید و به غذا اضافه کنید. این روش را با سبزیجات ترکیب کنید.

پخت دم گوجه فرنگی با گوشت چرخ کرده

با توجه به مقادیر مشخص شده، 200-300 گرم گوشت چرخ کرده را پس از تفت دادن پیاز با ادویه ها به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و بقیه مراحل را مانند قبل ادامه دهید.

قبل از اضافه کردن سیب زمینی به تابه، بعد از اضافه کردن پوره گوجه فرنگی و گوجه فرنگی به تابه، نصف فنجان آب اضافه کنید. سپس به مدت 30 دقیقه در قابلمه را می‌بندید تا آب آن گرفته شود و گوشت کاملا بپزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا