آشپزی

راز خوشمزگی رب گوجه فرنگی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی رب گوجه فرنگی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه رب گوجه فرنگی

راز خوشمزه شدن پوره گوجه فرنگی و اینکه برای قرمز شدن رب گوجه چه باید کرد سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

رب گوجه فرنگی یک افزودنی مفید و مداوم به اکثر غذاها و خورش های ایرانی است که رنگ و ظاهر زیبایی به آن ها می بخشد و جزء ثابت غذاهای ایرانی است. با کمی حوصله می توانید رب گوجه فرنگی را در خانه درست کنید و از تازگی آن بهره مند شوید.
ایجاد رنگی زیبا برای رب گوجه فرنگی، انتظار همه آشپزها هنگام تهیه آن است. اگر رنگ رب تیره یا کم رنگ باشد، رنگ و لعاب زیبایی به غذا نمی دهد. بدون شک افرادی که از ماکارونی خانگی استفاده می کنند، خورش خود را قرمز و رنگارنگ می دانند تا سیاه یا کم رنگ. اما راز به دست آوردن رنگ زیبای پوره گوجه فرنگی چیست؟
اگر قصد دارید از امسال شروع به تهیه رب گوجه فرنگی خانگی کنید و ربی با رنگ جذاب و ظاهری دلپذیر داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. با ما همراه باشید تا این نکات را یاد بگیرید و یک رب گوجه فرنگی خانگی بی نظیر داشته باشید نکاتی برای پخت رب گوجه فرنگی با ما بمان.

مواد لازم برای تهیه رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی 5 کیلوگرم

نمک به میزان لازم

پخت رب گوجه فرنگی

برای تهیه پوره گوجه فرنگی ابتدا گوجه فرنگی های سالم و گوشت قرمز را انتخاب می کنیم و در ظرف بزرگی می چینیم و با آب می شوییم تا خشک شوند.

هنگام شستن حتما قسمت سبز بالای گوجه فرنگی را بردارید و قسمت های آسیب دیده را جدا کنید. بعد از اینکه گوجه ها را خشک کردیم آنها را خرد می کنیم.

برای سهولت در کار می توانید گوجه ها را روی تخته آشپزخانه گذاشته و چهار قسمت کرده و در ظرف یا قابلمه بزرگی بریزید و یکی دو روز در آفتاب قرار دهید.

مقداری نمک روی گوجه ها بپاشید و یک توری یا سینی بزرگ را روی ظرف گوجه فرنگی قرار دهید تا از آلودگی جلوگیری شود. در طول روز گوجه ها را سه بار با دست بچینید.

با این کار گوجه فرنگی ها خرد می شوند و از ترش شدن و پوست گرفتن آنها جلوگیری می شود. وقتی پوست گوجه فرنگی جدا شد باید از توری یا صافی رد شود تا پوست و دانه گوجه فرنگی جدا شود.

سپس آب گوجه فرنگی را در ظرف بزرگی بریزید و بلافاصله یک شلنگ تمیز را داخل آب گوجه فرنگی فرو کنید و به آرامی آب آن را کم کنید تا تمام شود.

حذف این مرحله باعث زیباتر شدن پاستا و جلوگیری از کپک زدن می شود. سپس آب گوجه فرنگی را در قابلمه می ریزیم و روی اجاق می گذاریم.

مرتب هم بزنید تا روی حرارت زیاد بجوشد. در این مرحله خیلی مهم است که رب نچسبد. وقتی رب آبکی شد نیازی به هم زدن زیاد نیست. می توانیم با کفگیر چوبی هم بزنیم تا رب غلیظ و سفت شود.

بعد از چند ساعت پخت وقتی رب غلیظ و سفت شد و به مرحله پرش رسید مرتب هم می زنیم. در این مرحله بهتر است دو نفر حضور داشته باشند تا اگر یکی خسته است دیگری ادامه دهد و مرتب هم بزند. این مرحله بسیار مهم است و اگر دقت نکنید رب می چسبد و ممکن است بسوزد.

جوشاندن پاستا تا زمانی ادامه می یابد که آب آن کاملا کشیده شود و پاستا به کفگیر نچسبد. در نیم ساعت آخر پخت نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نمک در پاستا حل شود.

پاستا را حتما بعد از نمک زدن بچشید تا مطمئن شوید که خیلی شور یا خیلی شور نباشد. پس از آماده شدن، پاستا را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف های درب دار ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

انتخاب گوجه فرنگی مناسب

اگر می خواهید ماکارونی رنگارنگ خانگی درست کنید، بهتر است گوجه فرنگی مناسب بخرید. اگر رنگ گوجه‌ها سبز است، باید مطمئن باشید که رنگ یاقوتی مورد انتظارتان را به دست نمی‌آورید. گوجه فرنگی مناسب برای تهیه ماکارونی خانگی باید پوست نازک و قرمز داشته باشد و گوشت آن سفت و سفید نباشد. هر چه از گوجه های قرمز و رنگارنگ بیشتری استفاده کنید، رنگارنگ تر و طعم بهتری خواهید داشت. توجه داشته باشید که گوجه فرنگی گلخانه ای برای تهیه ماکارونی مناسب نیست، زیرا علاوه بر اینکه کمی آب به ماکارونی می دهد، رنگ خوبی به آن نمی دهد.

داستان رب های سوخته

یکی از نکات مهم برای تهیه رب گوجه فرنگی خوش رنگ، جدا کردن رب های چسبیده به دو طرف قابلمه است. افرادی که تجربه پختن ماکارونی را دارند می دانند که پاستا حباب تولید می کند و این حباب ها پس از ترکیدن به سمت بالا خارج می شوند. در اثر این پرتاب ها مقداری از رب به کناره های قابلمه می چسبد و البته به دلیل دمای بالای قابلمه این رب ها سریع می سوزند و قهوه ای می شوند.

برای به دست آوردن رب گوجه فرنگی خوش رنگ و خوش رنگ، در این مرحله باید رب های گیر کرده را با دقت و حوصله به آرامی و آهسته جدا کنید و سپس دور بریزید. هرگز ماکارونی سوخته را داخل قابلمه نگذارید زیرا باعث تغییر طعم ماکارونی و آسیب به رنگ آن می شود.شاید در نگاه اول این کار سخت و زمان بر به نظر برسد اما برای بدست آوردن یک پوره گوجه فرنگی زیبا باید از این دقت استفاده کنید. و صبر

آشنایی با حرارت پاستا

هنگام استفاده از روش پخت ماکارونی باید حرارت شعله را به درستی تنظیم کرد تا رنگ دلپذیری داشته باشد. دما باید به گونه ای باشد که ماکارونی قبل از پخت سفت نشود و به رنگ دلخواه برسد و مدت زمان لازم برای رسیدن پاستا به مرحله دلخواه خیلی زیاد نباشد. باید شعله را طوری تنظیم کنید که رب خوب بجوشد و پخش شود اما شدت شعله زیاد نباشد. در کل باید از شعله متوسط ​​تا کمی بالاتر استفاده کنید.

برای رنگ کردن رب گوجه فرنگی

در توضیحات قبلی توضیح داده شد که تنظیم شعله گاز بسیار مهم است تا رنگ رب گوجه فرنگی خوش رنگ شود. اما زمان پخت ماکارونی نیز در روند رنگ آمیزی آن موثر است. به عبارت دیگر اگر پاستا بیش از حد پخته شود رنگ آن تغییر می کند. پختن بیش از حد باعث تغییر رنگ پاستا از قرمز به قهوه ای تیره و تیره تر شدن آن می شود.

شاید بگویید اگر پاستا را نپزید آبکی می شود. بله، اینطور است، اما هدف این است که پاستا به قوام مناسبی برسد. اما بیشتر از آن، نباید به امید دستیابی به سفتی بیشتر به آشپزی ادامه دهید. این عمل ممکن است رب را خیلی سفت کند، اما مطمئن باشید که به رنگ رب کمکی نمی کند. بلکه باعث تیره و سیاه شدن خمیر می شود.

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی در آفتاب.  طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی با مخلوط کن کارخانه رب گوجه فرنگی با آبمیوه گیری

داخل پوره گوجه فرنگی روغن بریزید

یکی از راه های خوش رنگ شدن رب گوجه فرنگی اضافه کردن یک قاشق کره مایع است. می توانید این کار را هنگام پختن پاستا انجام دهید. مقدار روغن اضافه شده باید به اندازه ای باشد که در رب دیده نشود اما همین عمل ساده تاثیر بسیار مثبتی روی رنگ رب گوجه فرنگی دارد. یک قاشق روغن برای یک قابلمه بزرگ کافی است. روغن را زیاد اضافه نکنید زیرا این کار فقط برای خوش رنگ شدن پاستا است و استفاده زیاد از روغن باعث چرب شدن پاستا و کاهش کیفیت آن می شود.

نقش مواد قابلمه در رنگ رب

در اینجا گفته می شود که نوع ظرفی که در آن پاستا را تهیه می کنید نیز مهم است. برای این منظور بهتر است از قابلمه های چدنی (بدون روکش تفلون) استفاده کنید. اما معمولا این نوع قابلمه در هر خانه ای موجود نیست، پس بهتر است پاستا را در قابلمه معمولی بپزید. جنس ظرف بر خلاف تصور بعضی ها تاثیر زیادی روی رنگ رب گوجه فرنگی دارد. بنابراین برای تهیه خمیر مناسب نباید از ظروف مسی استفاده کرد. علاوه بر این، ظروف تفلون گزینه های مناسبی برای پخت و رنگ کردن پاستا نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا