آشپزی

راز خوشمزگی رولت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی رولت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم رولت

راز طعم رولت نکاتی برای درست کردن رول خامه ای به سبک قنادی ها سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

رول خامه ای یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که معمولا در شیرینی فروشی ها به فروش می رسد. به آن رول سوئیسی نیز می گویند، اما باید توضیح داد که این شیرینی اصالتاً سوئیس نیست، بلکه در قرن نوزدهم در اروپا اختراع شد و به سرعت در آسیا و ایران رایج شد. ایرانی ها با تغییر دستور رول خامه ای طعم این مربا را دلپذیرتر کرده اند.

اگرچه می‌توانید یک رول خامه‌ای آماده را از شیرینی‌فروشی تهیه کنید، اما تلاش برای تهیه این شیرینی در خانه لذت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. شاید برای برخی افراد در ابتدا درست کردن رول کاسترد سخت باشد، اما با رعایت چند نکته می توانید یک رول کاسترد عالی درست کنید.

ما عاشق شیرینی رول خامه ای هستیم و همیشه از طعم بی نظیر آن لذت می بریم. این شیرینی از قسمت اصلی خامه به دست می آید که رول خامه را بسیار خوشمزه و شیرین می کند.

رول خامه ای در انواع و اشکال مختلف و با طعم های مختلفی مانند شکلاتی، نسکافه ای، پسته ای، وانیلی و … تهیه می شود. اگر دستور پخت و اصول تهیه را رعایت کنید، تهیه این شیرینی در منزل کار سختی نخواهد بود و می توانید در تعطیلات و مراسم خود از آن استفاده کنید.

عناصر

چهار عدد تخم مرغ

یک فنجان آرد

نصف لیوان شکر

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نصف قاشق چایخوری وانیل

پنج قاشق غذاخوری آب جوش

خامه قنادی 4 پیمانه یا 500 گرم

طرز پخت رول

ابتدا فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید و صبر کنید تا گرم شود. سپس سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و برای تهیه رول خامه ای آماده کنید.

ابتدا تخم مرغ ها را جدا کرده و زرده ها را در ظرفی ریخته و شکر را به آن ها اضافه کنید. سپس آن ها را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و یک دقیقه با همزن بزنید. سپس آب جوش را به مخلوط اضافه کنید.

سپس آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خمیر کاملا یکدست و یکدست شود. در این مرحله با قاشق هم بزنید و از همزن خودداری کنید. سپس سفیده ها را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

پس از آماده شدن خمیر، آن را در سینی آماده شده بریزید و سینی را در فری که از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید. زمان پخت را بین 8 تا 12 دقیقه تنظیم کنید تا رول خامه ای پخته شود. بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

سپس رول کیک را باز کرده و یک لایه از خامه فرم گرفته را داخل آن بریزید و دوباره کیک را رول کنید و بیرون را با یک لایه خامه بپوشانید. حالا رول خامه ای را به صورت دایره ای به همان ضخامت برش بزنید. رول خامه ای شما آماده است. برش ها را در یک کاسه قرار دهید و با چای یا نوشیدنی دیگری به دلخواه سرو کنید.

نکات اساسی برای پخت رول

همانطور که می بینید، تهیه رول کاسترد بسیار شبیه به تهیه کیک اسفنجی است. اگرچه این دستور به دقت بیشتری نیاز ندارد، اما رعایت چند نکته می تواند به شما کمک کند تا یک رول خامه ای با طعم ظریف و شکلی زیباتر درست کنید. همچنین اگر نمی خواهید از فر استفاده کنید، می توانید بدون این وسیله رول خامه ای درست کنید. در زیر نکاتی را برای تهیه رول خامه ای مشاهده خواهید کرد.

برای تزیین رول خامه ای می توانید از تکه های میوه یا تکه های شکلات استفاده کنید. برای ایجاد ظاهری جذاب تر، از رنگ ها و طعم های متنوع در دکوراسیون خود استفاده کنید.

پختن این نوع رول خامه ای به مدت بیش از 12 دقیقه می تواند باعث ترک خوردن کیک در حین غلتاندن شود. بنابراین زمان پخت را به 8-12 دقیقه محدود کنید تا کیک کاملا بدون مشکل پخته شود.

بعد از پخت اجازه دهید رول تا دمای اتاق خنک شود و از یخچال برای خنک شدن استفاده نکنید. به این ترتیب از خیس شدن کرم و شکستن فرم ایده آل رول خامه جلوگیری می کنید.

بعد از اینکه رول را خامه زدید و روی کیک را با رول خامه ای تزئین کردید، در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب طراوت رول خامه ای را حفظ کرده و طعم و کیفیت آن را بهبود می بخشید.

در مورد نحوه پخت رول خامه ای در توستر باید بدانید که چون توستر کوچکتر است، برای پخت رول خامه ای در توستر باید دمای این دستگاه را 20 تا 30 درجه کمتر از دمای فر تنظیم کنید.

همچنین برای تهیه رول خامه ای دو رنگ یا رول خامه ای طرح دار می توانید به نصف مواد کیک اسفنجی یک قاشق پودر کاکائو یا رنگ خوراکی اضافه کنید و سپس طرح مورد نظر را در سینی فر قرار دهید.

اگر می خواهید رول خامه ای بدون فر درست کنید، می توانید از تابه نچسب دو طرفه استفاده کنید. ابتدا ماهیتابه را چرب کرده و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. سپس مواد را در تابه بریزید و به مدت 10 دقیقه بپزید. سپس کیک را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن به مدت 5 دقیقه بپزد. سپس کیک اسفنجی پخته شده را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

با این روش ها می توانید بدون نیاز به فر یا تابه رول خامه ای یک رول خامه ای خوشمزه و زیبا تهیه کنید. با تجربه و خلاقیت خود می توانید این کیک را به سلیقه خود درست کنید.

روش سرو رولت

رول خامه ای را می توانید به عنوان یک دسر همه کاره در مهمانی ها سرو کنید. این کیک علاوه بر اینکه یک دسر مهمانی است، برای شام نیز قابل استفاده است. برای مجالس رسمی مانند عروسی، جشن تولد و سایر مهمانی ها، رولت خامه ای پذیرفته می شود. این شیرینی در مناسبت های خاص و شاد بسیار استفاده می شود.

می توانید این کیک را با چای نیز سرو کنید تا طعم آن ملایم شود. از آنجایی که رول خامه ای بسیار شیرین است، چای می تواند مکمل کاملی برای آن باشد. البته برخی افراد این شیرینی را با قهوه یا آبمیوه نیز سرو می کنند. این انتخاب کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید آن را با نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

رول گوشت کرمانی، رول شکم پر، رول گوشت ساده، طرز تهیه رول گوشت رستورانی، طرز تهیه رول گوشت 4 نفره، رول گوشت جوجوادی، طرز تهیه رول گوشت رز، ویدئوی معمولی، طرز تهیه رول گوشت چرخ کرده

راز طعم رولت چیست؟

این کیک باید در حدی پخته شود که بدون مشکل بریده شود و نیازی به پخت کامل نداشته باشد.

این کیک اصلی را می توان به کیک بستنی نیز تبدیل کرد. فقط خامه را با بستنی نرم جایگزین کنید و بعد از غلتاندن کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

همچنین می توانید از مارمالاد به عنوان جایگزین خامه استفاده کنید و به این ترتیب رول میوه ای با طعمی بی نظیر تهیه کنید.

برای تهیه خامه می توانید خامه قنادی را از بیرون تهیه کرده و به اندازه لازم جدا کنید. سپس می گذاریم نیمه مایع شود و با دور تند همزن می زنیم تا کرم از تیغه های همزن باقی بماند. حالا می توانید از خامه برای تزیین کیک استفاده کنید.

چرا بیشتر رولت می خورد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رول خامه ای شما در حین پخت ترک خورده باشد و به دنبال دلیل آن باشید. دلیل اصلی ترک خوردن کرم رول این است که مواد تشکیل دهنده رول یکنواخت پخته نشده اند.

همچنین پختن این نوع رول خامه ای بیش از 12 دقیقه می تواند باعث ترک خوردن کیک در حین رول شدن شود. بنابراین توصیه می شود زمان پخت رول را کنترل کرده و تا زمان مناسب تا 12 دقیقه ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا