آشپزی

راز خوشمزگی سالاد رنگین + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سالاد رنگین را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک سالاد رنگارنگ خوشمزه

راز طعم سالاد رنگارنگ و نکاتی برای تهیه سالاد رنگین کمانی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالادها معمولاً سرد سرو می شوند و به جای سبزیجات می توان انواع دیگری از غذاها مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا پخته، پاستا، نان تست، پنیر و … را به آن اضافه کرد. این عمل ارزش غذایی آنها را افزایش می دهد و می توان از آنها به عنوان غذای اصلی استفاده کرد.

سالاد رنگین کمان نوعی سالاد سرد و خوش طعم است که به لطف سبزیجات رنگارنگ ظاهری زیبا و جذاب دارد. این سالاد حاوی مرغ و حبوبات است و به عنوان یک سالاد غنی و مغذی ارائه می شود که می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز میل کرد.

مواد لازم برای تهیه سالاد

سینه مرغ: 1 عدد

گوجه گیلاسی: 1 فنجان

پیاز قرمز: 1 عدد

خیار: 2 عدد

کاهو: 500 گرم

لوبیا قرمز پخته شده: 1 پیمانه

کلم قرمز: 2 برگ

فلفل زرد: 1 عدد

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

ماست سرخ شده یا یونانی: 3 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری

نمک: به میزان لازم

پودر آویشن: یک چهارم قاشق چایخوری

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

پیاز در یک سالاد رنگارنگ

اگر بخواهیم کاربردهای مختلف انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم، بهترین راه برای شروع پیاز زرد است که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این نوع پیاز به عنوان بهترین انتخاب برای پخت و پز شناخته می شود. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مانند پیاز قرمز عمل می کند و می توان آن را به صورت تازه مصرف کرد یا برای تهیه سالاد از آن استفاده کرد.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به دلیل رنگ جذابی که دارد می توان از آن برای تزیین شراب بندری در غذا استفاده کرد. همچنین برای کباب کردن، تهیه سالاد و ساندویچ انتخاب خوبی است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا می دهد و به طور کلی برای پخت و پز مناسب نیست.

فلفل در سالاد رنگارنگ

فلفل یکی از مهم ترین سبزیجاتی است که مصرف آن به ویژه برای کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ مختلف است. سبز، زرد و قرمز که رنگ سبز طعم قوی تری دارد. فلفل سفید به عنوان منبع مطمئنی از ویتامین ها معرفی می شود که از جمله مواد مغذی آن است و می تواند در درمان سرماخوردگی، کم خونی، محافظت از چشم، تقویت بینایی و رفع یبوست مفید باشد.

فلفل دلمه ای ویژگی های خاصی دارد. فلفل هایی که در زیر آنها چهار رج دارد ماده هستند. این نوع فلفل تخم مرغ زیادی دارد و طعم شیرینی دارد. بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خوردن آن به صورت خام بیشتر از فلفل نر مناسب است. اما فلفل زیر آن سه تاج دارد، نر است. این گونه دارای کمترین تخم مرغ و طعم تند است. برای تهیه غذا استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. این نوع فلفل معمولا بعد از پخت تلخ نیست و طعم مطبوع تری در غذا ایجاد می کند.

روغن زیتون در یک سالاد رنگارنگ

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی مردم به ویژه کودکان دارد. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص معمولاً بالاست، می توان آن را با روغن های موجود در بازار مخلوط کرد و از کیفیت آن کاسته شد. بنابراین، افرادی که می خواهند روغن زیتون واقعی بخرند، اغلب از خود می پرسند که چگونه آن را تشخیص دهند. تشخیص خلوص روغن زیتون مشکل آسانی نیست، اما کارشناسان سه روش زیر را برای شناسایی روغن زیتون اصلی بیان کرده اند:

برای انتخاب یک روغن با کیفیت، اولین قدم این است که آن را بو کنید. یک روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است داشته باشد. بنابراین اگر بوی فلز به مشام می رسد باید بدانید که روغن بی کیفیت یا خراب است.

راه دوم برای تشخیص روغن زیتون واقعی، چشیدن آن است. اگر یک قاشق روغن زیتون را در دهان بگذارید، آن را در دهان بچرخانید و هوا را استنشاق کنید، بعد از چند دقیقه باید تلخی و تندی شدیدی در گلوی خود احساس کنید که تا حدودی شما را می سوزاند. در برخی موارد، افراد به دلیل تند بودن روغن بسیار سرفه می کنند. اما بعد از یک دقیقه طعم تلخی و تندی از بین می رود و به طعم تبدیل می شود. همچنین با خوردن روغن زیتون اصل طعمی شیرین در ابتدای زبان و طعمی تلخ و سوزان در انتهای زبان احساس خواهید کرد. همچنین بعد از خوردن این روغن در دهان احساس چربی نمی شود.

راه سوم برای تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته باید توجه داشت که رنگ به تنهایی معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست زیرا به راحتی قابل تقلب است.

طرز تهیه سالاد رنگارنگ

برای شروع سینه های مرغ را ریز خرد کرده و در قابلمه ای با پیاز و سیر و نمک و فلفل بریزید و کمی آب اضافه کنید. این مواد را روی اجاق گاز قرار دهید تا مرغ پخته شود.

کاهو را برش داده و در ظرف مناسبی بریزید. کلم را به آن اضافه کنید.

خیار، گوجه گیلاسی، فلفل و پیاز را خرد کرده و به مواد ذکر شده اضافه کنید. سپس مرغ پخته شده و لوبیا قرمز را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند.

در ظرف مناسبی ماست را بریزید و فلفل قرمز، نمک، آویشن و روغن زیتون را به آن اضافه کنید سپس همه این مواد را خوب مخلوط کنید. سس آماده شده را روی سالاد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا طعم سس به سالاد منتقل شود. سپس سالاد را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آن را از یخچال خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا