آشپزی

راز خوشمزگی سالاد فصل + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سالاد فصل را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک سالاد فصل خوشمزه

راز یک سالاد خوشمزه فصل ها و نکاتی برای تهیه سالاد فصل خوشمزه در خانه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالاد فصل یکی از انواع سالادهای محبوب و سنتی ایرانی است که برای هر فصل با مواد مختلفی تهیه می شود. این سالاد در حال حاضر از مجموعه ای از مواد شامل کاهو، خیار، گوجه فرنگی و غیره تشکیل شده است. و به طور مداوم در طول سال با این ترکیب خاص تهیه می شود.

عناصر

2 عدد هویج متوسط

سالاد خیار 2 عدد

2 عدد گوجه فرنگی

1 عدد کلم کوچک

1 عدد کاهو متوسط

آب لیمو و سس مایونز به میزان لازم

نمک، فلفل و روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه سالاد فصل

ابتدا کاهوها را هسته بگیرید و در قابلمه ای بریزید و روی آن ها را با آب بپوشانید تا حدود 10 دقیقه در آب بماند تا اگر کثیفی یا حشره ای روی آن ها بود ببینید. سپس آنها را می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب آنها کاملا کشیده شود.

سپس آنها را روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و دوباره داخل آبکش می ریزیم. دو یا سه برگ را از کلم جدا کرده و بقیه را آبکش کنید. سپس روی تخته آشپزخانه کلم را به صورت نوارهای نازک برش داده و به کاهو اضافه کنید.

برای جذابیت بیشتر سالاد می توانیم از نصف کلم سفید و نیمی از کلم بنفش استفاده کنیم. هویج ها را تمیز کرده و آبکشی می کنیم. سپس آنها را با رنده درشت رنده می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم. سپس کلم، کاهوی خرد شده و آبکش شده را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله می توانیم مواد را در ظرفی که می خواهیم بریزیم و گوجه فرنگی و خیار خرد شده را روی این مواد بچینیم یا تمام مواد سالاد را داخل هم قرار دهیم و فقط روی سالاد مواد را آماده نکنیم بلکه در ظرف سالاد آماده بریزیم. .

گوجه ها را شسته و حلقه حلقه می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. خیار را هم شسته و قاچ می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم. مقداری سس مایونز را در ظرفی بریزید و زنجبیل، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک و آب لیمو را به آن اضافه کنید.

مقدار سس کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. مواد را خوب هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سالاد و سس آماده شده، بهتر است روی سالاد را سلفون بپوشانید و با سس در یخچال بگذارید. زمانی که نیاز به استفاده از یخچال دارید، این سالاد ساده و بی نظیر را بیرون بیاورید و از آن لذت ببرید.

محصولات لازم برای تهیه سالاد فصل

هویج: 1 عدد

کاهو: 1.2 عدد

خیار: 2 عدد

کلم بروکلی: 100 گرم

کلم قرمز یا سفید: 1.4 عدد

توت فرنگی: 5 عدد

انار: 1.4 فنجان

آجیل: 1.4 فنجان

طرز تهیه سالاد فصل مخصوص

ابتدا هویج را به صورت نوارهای بزرگ برش دهید. کاهوهای کوچک را از ساقه خارج کرده و خیارها را به ورقه های بسیار نازک برش دهید.

کلم بروکلی ها را بشویید و جدا کنید تا دسته های کوچکتری تشکیل شود. کلم قرمز را به نوارهای بسیار نازک برش دهید. توت فرنگی ها را از وسط نصف کنید. انار را تمیز کرده و گردو را از وسط نصف کنید.

مواد سالاد را به صورت ردیف های زیبا در کنار هم تزیین کنید تا ظاهری مرتب و جذاب داشته باشند. این سالاد را با سس، آب لیمو و روغن زیتون به عنوان غذای جانبی یا میان وعده میل کنید.

راز یک سالاد فصل خوشمزه

برای تهیه این سس سالاد مقداری سس مایونز را با روغن زیتون، نمک، فلفل و آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید. مقدار سس با توجه به اندازه سالاد انتخاب می شود. در نهایت می توانید سس را با سالاد مخلوط کنید یا به صورت جداگانه در بشقاب سرو کنید.

برای تهیه سالاد فصل به شکل های مختلف می توانید تمام مواد سالاد را رنده یا برش بزنید. مراحل آماده سازی مرحله به مرحله را به شکل دلخواه بریزید و با پشت قاشق مواد را به شکل فشار دهید. سپس سالاد را به مدت دو سه ساعت در یخچال بگذارید و در آخر سرو کنید. برای جلوگیری از چسبندگی می توانید داخل قالب را با کیسه فریزر بپوشانید و مواد را داخل آن بریزید.

اگر می خواهید سالاد فصل تهیه کنید، مقدار سس مایونز را کم کنید و می توانید از ماست کم چرب استفاده کنید.

سالاد فصل را می توان با زیبایی های مختلف و به مناسبت های مختلف تزیین کرد. حتی می توانید برای زیبایی بیشتر در تزیین سالاد از موادی مانند قارچ، لبو پخته، گوجه گیلاسی و خلال گل استفاده کنید.

اگر این سالاد را برای مهمانی تهیه می کنید، می توانید از قارچ خام، لبو پخته، گوجه گیلاسی و فلفل های رنگی مختلف به عنوان تزیین استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا