آشپزی

راز خوشمزگی سالاد لوبیا سفید و نکات تهیه سالاد لوبیا سفید خوشمزه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سالاد لوبیا سفید و نکات تهیه سالاد لوبیا سفید خوشمزه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سالاد لوبیا سفید

راز طعم سالاد لوبیا سفید و نکاتی برای تهیه سالاد لوبیا سفید خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالاد لوبیا سفید از لوبیا سفید یا Phaseolus تهیه می شود که نوع منحصر به فردی از لوبیا در جهان است. این سالاد دارای فیبر زیادی است که برای یک وعده غذایی کامل مناسب است. خوردن وعده های غذایی سبک می تواند در کاهش وزن و حفظ سلامت بدن موثر باشد. علاوه بر این، لوبیا سفید فوایدی مانند تقویت حافظه، پیشگیری از سرطان، کنترل دیابت، افزایش کارایی گوارش و بهبود گردش خون دارد. می توانید این سالاد را با انواع سبزیجات تهیه کنید و به دلخواه برای آن سس رژیمی تهیه کنید.

عناصر

250 گرم لوبیا سفید

10 عدد گوجه گیلاسی

جعفری 2 قاشق غذاخوری

2 عدد هویج

کلم بنفش رنده شده 1 پیمانه

ذرت شیرین 1/2 فنجان

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

سس مایونز 3 وعده

3 وعده ماست

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

نمک، فلفل، آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید

برای تهیه سالاد لوبیا سفید بهتر است ابتدا لوبیا سفید را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نرم شود و تورم آن برطرف شود. سپس آن را آبکش کنید و در قابلمه ای با کمی آب قرار دهید. حرارت را زیاد کنید تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا حبوبات پخته و نرم شوند. برای افزایش سرعت پخت می توانید از زودپز نیز استفاده کنید.

هویج را پوست گرفته و رنده کنید، سپس کلم بنفش را خلال کنید. گوجه فرنگی ها را بشویید و از وسط نصف کنید. جعفری را بشویید و خرد کنید. ذرت را بخارپز کنید یا از کنسرو ذرت استفاده کنید.

بعد از جوشاندن لوبیا سفید، آب آن را خالی کرده و با سبزیجات خرد شده در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید.

برای تهیه سس تمام مواد مورد نیاز سس را در ظرفی بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید. سپس نمک و ادویه را اضافه کنید تا سس کاملا مخلوط شود.

در آخر سس آماده شده را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس سلفون را روی سالاد بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم سس سالاد گرفته شود.

راز خوشمزه سالاد لوبیا سفید

هنگام تهیه سس، می توانید گزینه سس مایونز را حذف کنید و به جای آن از سرکه بالزامیک استفاده کنید.

می توانید مقدار مواد سالاد را به دلخواه کم یا زیاد کنید.

برای بهترین نتیجه، بهتر است حبوبات را حداقل از شب قبل یا حداقل هشت ساعت قبل از پخت خیس کنید. برای این کار لوبیاها را در ظرفی بریزید و به اندازه ای آب بریزید که سطح حبوبات را بپوشاند. در این مدت چند بار آب حبوبات را عوض کنید تا نفخ آن برطرف شود و آماده طبخ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا