آشپزی

راز خوشمزگی سس قارچ + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سس قارچ را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سس قارچ

راز طعم سس قارچ و نکاتی برای تهیه سس قارچ خوشمزه و خانگی به سبک رستورانی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سس قارچ نوعی سس سفید یا قهوه ای است که از قارچ به عنوان ماده خام تهیه می شود. این سس را می توان به روش های مختلف و ترکیب با مواد مختلف در سبک های مختلف تهیه کرد و برای استفاده با انواع غذاها مناسب است.

سس قارچ را می توان از قارچ، کره یا روغن زیتون، خامه یا حتی شراب سفید (در برخی نسخه ها از شراب قرمز روشن نیز استفاده کرد) و فلفل سیاه در ترکیب های مختلف تهیه کرد. این مواد می تواند شامل موسیر، سیر، آبلیمو و حتی آرد (برای غلیظ شدن سس)، آب مرغ، زعفران، ریحان، جعفری یا سایر گیاهان باشد. در میان انواع مختلف این سس، سس آلمانت نیز موجود است.

برای غذاهای گیاهی، خامه را می توان با بادام آسیاب شده جایگزین کرد، با آب مخلوط کرد و سپس بخار پز کرد تا به غلظت دلخواه برسد.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ

یک پیاز کوچک (خلال شده) نصف یک

دو قاشق غذاخوری کره پاستوریزه

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

300 گرم قارچ تازه

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

دو حبه سیر

عصاره مرغ یا سبزیجات 125 میلی لیتر

250 میلی لیتر خامه

نصف فنجان پنیر پارمزان

دو قاشق غذاخوری پودر آویشن

جعفری خرد شده برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه سس قارچ

برای درست کردن یک همبرگر خوشمزه، دانستن نکاتی برای بهبود گوشت برگر یا نان همبرگر مهم نیست. وجود سس مخصوص به عنوان چاشنی، آماده سازی یک ساندویچ برگر خوشمزه را افزایش می دهد. امروز اینجا هستیم تا طرز تهیه این سس را با شما به اشتراک بگذاریم. برای شروع، یک پیاز کوچک را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. نصف را ریز خرد کنید. بعد از شستن 300 گرم قارچ را خرد کرده و کنار بگذارید.

سپس دو حبه سیر را پوست گرفته و خرد کنید. یک تابه بزرگ بردارید و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. تابه را روی اجاق بگذارید و وقتی کره کمی داغ شد، کره پاستوریزه را اضافه کنید تا آب شود. پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و سه تا پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. وقتی قارچ خیس شد سیر را اضافه کنید و تفت دهید. سپس دو قاشق چایخوری آویشن را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر و آویشن گرفته شود.

حالا آب مرغ یا سبزیجات را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خامه فرم گرفته و نصف پیمانه پنیر پارمزان را اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی سس به جوش آمد حرارت را کم کنید و پنج دقیقه دیگر صبر کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد خوب مخلوط شوند و حجم مواد داخل تابه کم شود.

وقتی سس قارچ به غلظت دلخواه رسید آن را میل کنید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سس قارچ شما آماده است. می توانید آن را با انواع غذاها مانند همبرگر، استیک، پاستا و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. بعد از سرو روی سس قارچ را با مقداری جعفری خرد شده تزیین کنید.

راز خوشمزه سس قارچ

اگر سس قارچ شما به غلظت مناسبی نرسید، می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را با دو قاشق غذاخوری آب یا آب مرغ یا سبزیجات مخلوط کنید و به سس اضافه کنید تا کمی غلیظ شود. اما حتما بعد از افزودن خامه و پارمزان این کار را امتحان کنید چون خود پارمزان و خامه سس را غلیظ می کند.

همچنین اگر سس خیلی غلیظ شد، می توانید با اضافه کردن کمی آب یا آب مرغ یا سبزیجات آن را رقیق کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا