آشپزی

راز خوشمزگی سوسیس + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سوسیس را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز سوسیس خوشمزه

راز سوسیس خانگی خوشمزه و نکاتی در مورد پخت سوسیس و کالباس خوشمزه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر از مصرف سوسیس آماده به دلیل نگرانی از سلامت آن اجتناب می کنید، این مقاله نشان می دهد که چگونه می توانید سوسیس خانگی را با مواد سالم و با کیفیت درست کنید. تاریخچه تولید سوسیس به 500 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که مردم یونان باستان گوشت را با سیر و ادویه های مختلف می کوبیدند و غذاهایی شبیه سوسیس تهیه می کردند. با استفاده از دستور تهیه سوسیس خانگی می توانید طعم و کیفیت بهتری داشته باشید و با اطمینان بیشتری از مواد استفاده کنید.

سوسیس که نوعی فرآورده گوشتی فست فود است در کارخانه های مختلف تولید و عرضه می شود. اما بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند این فرآورده گوشتی را در خانه تهیه کنند تا بتوانند مواد و شرایط تهیه سوسیس را کاملاً کنترل کنند. سوسیس به عنوان یک ماده مهم در غذاهای مختلف مانند شراب پورت، پیراشکی، پیتزا، هات داگ و غیره شناخته می شود. دانستن طرز تهیه سوسیس خانگی به شما در تهیه این غذاها کمک می کند.

مواد لازم برای پخت سوسیس

گوشت گاو یا مرغ بدون استخوان: 600 گرم

سیر: 3 حبه (رنده شده)

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

پودر نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری

پودر شیر: 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد

کره مایع: یک سوم فنجان

سس کچاپ: 1 قاشق غذاخوری

پوشش سوسیس: حدود 2 متر

آب یخ: سه چهارم فنجان

ادویه های لازم برای پخت سوسیس

نمک: 1 قاشق غذاخوری

پودر فلفل سیاه: 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر: 1 قاشق غذاخوری

پودر پیاز: 1 قاشق غذاخوری

دارچین: نصف قاشق غذاخوری

آویشن: نصف قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل: نصف قاشق غذاخوری

پودر هل: یک سوم قاشق چایخوری

پودر جوز هندی: یک سوم قاشق چایخوری

پودر گشنیز: نصف قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

پودر فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر میخک: یک چهارم قاشق چایخوری

آموزش ساخت سوسیس خانگی

برای تهیه سوسیس خانگی ابتدا مرغ یا گوشت گاو بدون استخوان را دو یا سه بار چرخ کنید تا نرم و یکدست شود.

سپس گوشت را در ظرف دربسته گذاشته و چهار ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از چهار ساعت گوشت را از یخچال خارج کرده و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. دقت کنید که تخم مرغ هم دمای گوشت باشد و همزمان با گوشت اضافه کنید. بهتر است تخم مرغ را همزمان با گوشت از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعد تمام مواد خشک شامل پودر نشاسته ذرت، پودر شیر و ادویه ها را در ظرفی جداگانه قرار دهید و خوب مخلوط کنید تا ترکیب پودری یکنواختی از مواد خشک به دست آید.

در مرحله بعد سیر و روغن را به مخلوط گوشت و تخم مرغ اضافه کنید. با استفاده از غذاساز یا همزن همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

نیمی از آب یخ و مخلوط ادویه و آرد را به مواد سوسیس اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه به هم زدن همه مواد ادامه دهید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

حالا خمیر گوشت آماده است. آن را در یک قیف بزرگ قرار دهید و با استفاده از وردنه، خمیر را در پوسته های سوسیس خانگی بریزید. سپس دو سر روکش را با استفاده از نخ گره زنی درست کنید، درست مانند سوسیس هایی که در کارخانه ها تولید می شوند.

حالا قابلمه را با آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی آب به دمای دلخواه رسید، سوسیس های آماده را به قابلمه اضافه کنید و 45 دقیقه بپزید.

بعد از پختن سوسیس ها با ابزار مناسب (مثل ملاقه) آنها را از قابلمه خارج کرده و مستقیماً در ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا خنک و سفت شوند.

در آخر سوسیس ها را یک روز کامل در یخچال بگذارید تا طعم ادویه ها به خورد گوشت برود و سوسیس ها برای غذاهای مختلف آماده شوند.

سوسیس را چه مدت می توان نگهداری کرد؟

در تهیه سوسیس خانگی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود. به همین دلیل این غذای سریع را می توان حداکثر تا یک ماه در فریزر نگهداری کرد. با این حال، توصیه می کنیم سوسیس ها را در عرض یک یا دو هفته به صورت تازه و کامل مصرف کنید.

راز سوسیس خوشمزه

قبل از بستن نخ در محفظه سوسیس، آن را کاملا فشار داده و هوا دهید. این کار باعث می شود هوا و رطوبت کمتری وارد هود شود و میزان روغن کاری آن کاهش یابد.

هنگام قرار دادن سوسیس و کالباس در آب جوش، این کار را با دقت و با احتیاط انجام دهید. برای جلوگیری از ورود آب به درب سوسیس ها، نمی توانید در ظرف را کاملا ببندید و سوسیس ها را با احتیاط داخل آب قرار دهید.

ترکیب مناسب آب و یخ در سوسیس خانگی و زمان پخت می تواند تاثیر بسزایی در سفت یا نرم بودن سوسیس ها داشته باشد. توجه داشته باشید که می توانید مقدار آب و یخ را در خمیر سوسیس تنظیم کنید تا نرم یا سفت شود.

اگر خمیر سوسیس خیلی سفت است و می خواهید نرمتر شود، می توانید کمی آب و یخ اضافه کنید. برای این کار می توانید مقداری از آب و یخ باقی مانده را به مواد اضافه کنید و سپس یک دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید. این عمل باعث می شود که آب و یخ جذب شود و خمیر سوسیس نرم شود.

همچنین هنگام پخت سوسیس و کالباس به زمان پخت آن ها دقت کنید و زمان را بیشتر از ۴۵ دقیقه نگذارید. پختن بیش از حد می تواند سوسیس ها را بیش از حد بپزد و کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

فراموش نکنید که گوشت را چندین بار چرخ کنید. این مرحله از طرز تهیه سوسیس خانگی بسیار مهم است و قوام و ساختار متراکم خمیر سوسیس را مشخص می کند. پس سعی کنید این مرحله را دنبال کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

همچنین در ترکیب ادویه ها می توانید ذائقه خود را دنبال کنید و کمی آن را تغییر دهید. افزودن یا کاهش مقدار ادویه ها طعم سوسیس خانگی را مطابق میل شما تنظیم می کند. با آزمایش می توانید ترکیبی متناسب با سلیقه خود پیدا کنید.

نکاتی در مورد پخت سوسیس و کالباس

سوسیس معمولاً در هر 100 گرم حدود 250 کالری دارد. میزان کالری سوسیس به طرز تهیه و نوع مواد اولیه مصرفی در آن بستگی دارد. این فرآورده گوشتی دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است اما در عین حال مقدار قابل توجهی چربی نیز دارد. بنابراین در مصرف کالباس باید این را در نظر داشته باشید و مصرف آن را با توجه به نیاز روزانه خود به میزان مناسب تنظیم کنید.

می توان سوسیس خانگی را با گوشت مرغوب و روغن سالم مانند روغن زیتون و بدون استفاده از مواد نگهدارنده مضر درست کرد. فقط باید کمی وقت بگذارید تا مواد را آماده کنید. با استفاده از دستور تهیه سوسیس خانگی می توانید این فرآورده گوشتی را به راحتی در منزل تهیه کنید و از خواص آن بهره ببرید. این روش به شما این امکان را می دهد که به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشید و از مواد باکیفیت و بهداشتی استفاده کنید.

طرز تهیه سوسیس کارخانه ای طرز تهیه سوسیس خانگی با طعم بیرونی سوسیس خانگی نیشکر چاشنی سوسیس مرغ خانگی سایت ادویه سوسیس سوسیس مقدار نحوه تهیه سوسیس مرغ خانگی ویدیو طرز تهیه شراب بندری با سیب زمینی , مهمترین چاشنی سوسیس

چرا سوسیس گاهی اوقات از هم می پاشد؟

دلیل سفت بودن سوسیس خانگی این است که ممکن است خمیر سوسیس خیلی سفت باشد. اگر خمیر سوسیس شما خیلی سفت است، می توانید با اضافه کردن کمی آب یخ آن را نرم کنید. برای این کار مقداری آب یخ به خمیر سوسیس اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. این عمل باعث نرم شدن سوسیس و بهبود فرآیند پخت می شود.

دلیل سفت شدن سوسیس خانگی

دلیل خراب شدن سوسیس خانگی، غلظت بیش از حد مواد به کار رفته در آن است. اگر مواد اولیه خمیر سوسیس را بیش از حد مخلوط کرده اید و غلظت آن بیشتر از حد دلخواه است، می توانید با اضافه کردن مقداری آب یخ آن را رقیق کنید. برای این کار مقداری آب یخ به خمیر سوسیس اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. این عمل باعث کاهش غلظت مواد سوسیس و بهبود سوسیس می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا