آشپزی

راز خوشمزگی سوفله اسفناج + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سوفله اسفناج را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سوفله اسفناج

راز طعم سوفله اسفناج و نکاتی برای تهیه سوفله اسفناج خوشمزه و خانگی همه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

سوفله اسفناج به عنوان یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع سوفله در جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه را نه تنها به عنوان پیش غذا، بلکه به عنوان یک غذای سبک برای ناهار یا شام نیز می توان سرو کرد.

عناصر

آرد ¼ فنجان

100 گرم کره

4 عدد تخم مرغ

پنیر پامزان 1 پیمانه

شیر سرد 1 لیوان

300 گرم اسفناج تازه

جوز هندی ¼ قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

نحوه تهیه آن

برای تهیه سوفله اسفناج ابتدا اسفناج را کاملا بشویید سپس آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی آن گرفته شود. سپس اسفناج را در غذاساز بریزید یا با دست روی تخته آشپزخانه خرد کنید.

در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم کره را آب کرده و سپس آرد و بیکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس شیر را به آرامی اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پنیر رنده شده را اضافه کنید تا به سس آب شود.

زرده ها را از سفیده ها جدا کنید و سفیده ها را کنار بگذارید. زرده های تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید و اسفناج و جوز هندی خرد شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و اگر کاسه را بچرخانید سفیده نریزد.

سفیده ها را به آرامی به مخلوط اسفناج اضافه کنید و با حرکات دایره ای از پایین به بالا مخلوط کنید و سس را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که هر چه هوا در سوفله بیشتر باشد ترد تر خواهد بود.

سپس فر را روشن کنید تا به دمای 180 درجه سانتیگراد برسد. یک ظرف پیرکس را روغن و برس بزنید و مخلوط سوفله را به آرامی داخل آن بریزید تا لایه های هوا ایجاد شود.

ظرف را در فر قرار دهید و به مدت 35 دقیقه بپزید. برای جلوگیری از جمع شدن سوفله در 30 دقیقه اول فر را باز نکنید. پخت کامل آن ممکن است تا 45 دقیقه طول بکشد، پس وقت بگذارید.

اگر سوفله هنوز طلایی نشد، شعله بالای فر را روشن کنید تا طلایی شود، فقط چند دقیقه کافی است. سوفله آماده را داغ سرو کنید، زیرا بعد از سرد شدن طعم آن با زمانی که داغ است متفاوت است.

راز خوشمزه سوفله اسفناج

سوفله را می توانید هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان دسر سرو کنید. برای تنظیم دمای فر به تجربه خودتان تکیه کنید اما در کل دمای 180 درجه سانتیگراد برای پخت سوفله مناسب است.

در صورت تمایل، افزودن کمی جوش شیرین به سوفله می تواند به ور آمدن بیشتر آن کمک کند. برای سهولت در مخلوط کردن سفیده ها می توانید مواد را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کرده و به تدریج با سفیده مخلوط کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا