آشپزی

راز خوشمزگی سوپ شیر و نکات پخت سوپ شیر رستورانی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سوپ شیر و نکات پخت سوپ شیر رستورانی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سوپ شیر

راز طعم سوپ شیر وب سایت سوپ شیر رستورانی سوپ شیر با قارچ و هویج طرز پخت سوپ شیر و خامه و قارچ 10 نفره سوپ رستوران با شیر و قارچ طرز پخت سوپ شیر 20 نفره سوپ شیر بدون مرغ طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

راز خوشمزه سوپ شیر نکاتی در مورد پخت سوپ شیر رستوران در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سوپ با شیر و قارچ یکی از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است. این سوپ به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای افطار عرضه می شود و طعم و خواص خاصی دارد. به خصوص در بین کودکان، این سوپ بسیار محبوب است. اگرچه به عنوان یک پیش غذای مغذی معرفی شده است، اما انرژی لازم برای افطار را فراهم می کند.

دو نوع سوپ پرطرفدار که مخصوصاً برای افطار در ماه رمضان محبوبیت دارند، سوپ شیر و سوپ جو هستند. سوپ شیر علاوه بر طعم لذیذی که دارد، عموما بهترین انتخاب برای روزه داری محسوب می شود. از طرفی سوپ جو با طعم فوق العاده ای که دارد یکی از انتخاب های محبوب برای افطار است و به عنوان یک منبع غذایی مقوی شناخته می شود.

سوپ شیر از ترکیب شیر، شکر و ادویه های مختلف تهیه می شود. این سوپ منبع عالی کلسیم، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن مانند ویتامین A و D است. مصرف سوپ شیر می تواند به تقویت استخوان ها، بهبود سلامت قلب و عروق و حفظ سلامت پوست کمک کند. همچنین مصرف سوپ شیر می تواند به شما احساس سیری بدهد و انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را تامین کند.

عناصر

1 لیتر شیر
2 عدد هویج
100 گرم جعفری
200 گرم بلغور جو دوسر
1 عدد پیاز
1/2 سینه مرغ
100 گرم ذرت آب پز
3 قاشق غذاخوری آرد
100 گرم قارچ
10 گرم کره
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شیر

برای تهیه سینه مرغ می توانید روش زیر را امتحان کنید: سینه های مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و حدود 1 لیتر آب اضافه کنید تا بپزد. همچنین می توانید ادویه های مورد علاقه خود مانند پیاز خرد شده، هویج خرد شده، حبه سیر و سایر ادویه ها را همزمان با مرغ به غذا اضافه کنید تا بوی مرغ کمتر شود و به سوپ خوش طعم شود. .

مرغ را بپزید تا پخته شود. زمان پخت مرغ بسته به اندازه و ضخامت سینه مرغ می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

پس از پخته شدن مرغ، آن را از ظرف اصلی خارج کرده و به ظرف دیگری منتقل کنید تا خنک شود. در این مرحله، سینه مرغ را با دستان خود به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

بعد از اینکه آب را از پخت مرغ جدا کردید، آن را در ظرفی جداگانه جمع کنید و آب را صاف کنید تا ذرات بزرگتر مانند پیاز و هویج از بین برود.

اکنون می توانید از آب جوشیده و صاف شده به عنوان پایه سوپ شیر استفاده کنید و برای تکمیل سوپ به مراحل بعدی بروید.

در مرحله بعد قارچ ها را با آب بشویید تا هرگونه کثیفی و آلودگی احتمالی روی آن ها پاک شود.

قارچ ها را پس از برش حلقه ای نازک در تابه مناسبی بریزید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. این مرحله به قارچ ها طعم و تازگی بیشتری می دهد.

بعد از سرخ شدن قارچ ها آن ها را کنار بگذارید و برای سوپ شیر آماده می شوند.

برای شروع یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و حدود 1.5 لیتر آب در آن بریزید.

سپس قابلمه را روی آتش بگذارید و آب را بجوشانید.

در مدتی که صبر می کنید تا آب بجوشد، جو دوسر را حدود نیم ساعت قبل از این مرحله خیس کنید. برای این کار، جو دو سر حلقه شده را در آب مرطوب قرار دهید و اجازه دهید آب را به خوبی جذب کند.

وقتی آب به جوش آمد، باید جو خیس شده را به قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید.

سپس باید اجازه دهید جو در آب جوش بپزد. زمان لازم برای پختن بلغور جو دوسر بسته به نوع بلغور جو دوسر و میزان نرمی آن می تواند متفاوت باشد. پختن جو معمولاً 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

وقتی یک قابلمه یا ماهیتابه را روی اجاق می گذارید، بهتر است آن را گرم کنید.

بعد از گرم شدن تابه باید کره را داخل آن بریزید و بگذارید ذوب شود و مایع شود.

سپس باید آرد را الک کرده و داخل کره ذوب شده در تابه بریزید. الک کردن آرد یعنی اضافه کردن آرد به کره گرم شده در حین هم زدن.

اجازه دهید آرد در کره سرخ شود و بوی خامی آرد را حس کنید. این مرحله به آرد طعم و رنگ کمی طلایی می دهد.

پس از کمی تفت دادن آرد، فلفل و نمک را اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا ادویه ها و بهترین طعم ها در تابه گرفته شود و ترکیب خوبی بین مواد حاصل شود.

سپس شیری را که از قبل در آشپزخانه ریخته اید در تابه یا قابلمه به دمای اتاق اضافه کنید.

با قاشق یا لیسک مواد را داخل تابه هم بزنید تا به جوش بیاید.

هویج، مرغ، قارچ و سبزیجات را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند.

آب مرغ را که در مرحله قبل کنار گذاشتید به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

در این مرحله حرارت را کم کنید تا سوپ نجوشد و سپس ذرت پخته شده را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

با ادامه پختن سوپ به مدت 10-15 دقیقه تا زمانی که سبزیجات پخته شده و طعم سوپ به هم برسند.

در آخر به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کرده و چند دقیقه دیگر سوپ را بپزید و سرو کنید.

نکات طلایی برای تهیه سوپ شیر

در این صورت قارچ، ذرت و سبزیجات را به سوپ اضافه کنید و تا زمان پختن آش، ۱۵ دقیقه دیگر مواد را در قابلمه بگذارید تا مواد نرم شده و طعم سوپ را بگیرد.

اگر می‌خواهید آب لیمو را به سوپ اضافه کنید، هنگام سرو آن را به ظرف سوپ اضافه کنید تا شیر منجمد نشود.

اگر جعفری خام دوست ندارید می توانید به همراه شیر مقداری جعفری خرد شده به سوپ اضافه کنید. در این صورت جعفری نیز پخته می شود و عطر بی نظیر آن را در سوپ احساس خواهید کرد.

راز طعم سوپ شیر وب سایت سوپ شیر رستورانی سوپ شیر با قارچ و هویج طرز پخت سوپ شیر و خامه و قارچ 10 نفره سوپ رستوران با شیر و قارچ طرز پخت سوپ شیر 20 نفره سوپ شیر بدون مرغ طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

اگر بعد از اضافه کردن شیر سوپ رقیق شد، می توانید دو قاشق غذاخوری آرد برنج اضافه کنید تا غلیظ شود.

برای تهیه این سوپ می توانید از جو کامل یا معمولی استفاده کنید. اگر از جو معمولی استفاده می کنید، حتماً آن را حداقل 2 ساعت قبل خیس کنید.

می توانید مقدار هویج و ذرت را به دلخواه تغییر دهید و به دلخواه به سوپ اضافه کنید.

اگر نصف فلفل را ریز خرد یا رنده کنید و به سوپ شیر اضافه کنید، عطر و طعم بی نظیری به سوپ می دهد.

علم سوپ شیر

برای جلوگیری از دلمه شدن شیر، حتما قبل از اضافه کردن به سوپ، آن را بجوشانید و سپس به سوپ اضافه کنید. اگر می خواهید شیر را با آبلیمو به سوپ اضافه کنید، هنگام سرو به سوپ اضافه کنید تا شیر منجمد نشود.

برای تهیه این سوپ بهتر است به جای شیر پاستوریزه از شیر محلی استفاده شود زیرا شیر محلی طعم بهتری دارد.

افزودن جعفری خرد شده به سوپ می تواند طعم بی نظیری به آن بدهد. می توانید در حین پخت مقداری جعفری خرد شده به سوپ اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.

اگر در دسترس نیست، می توانید جو پوست کنده را جایگزین کنید، اما حتما قبل از استفاده آن را خیس کنید.

می توانید مقدار هویج و قارچ را به سلیقه خود تنظیم کنید.

اگر آب مرغ ندارید، می توانید از آب مرغ استفاده کنید، اما آب مرغ طعم بهتری به سوپ می دهد. آب مرغی که برای تهیه سوپ استفاده می کنید باید بدون زردچوبه باشد زیرا روی رنگ نهایی سوپ تاثیر می گذارد.

اگر سوپ خیلی غلیظ است، می توانید با اضافه کردن شیر یا آب مرغ، آن را رقیق کنید. همچنین پس از افزودن خامه، سوپ نباید بجوشد تا روی خامه تاثیری نداشته باشد.

برای سرو سوپ می توانید روی آن را با جعفری تازه تزیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا