آشپزی

راز خوشمزگی سوپ کدو حلوایی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سوپ کدو حلوایی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز سوپ کدو حلوایی خوشمزه

راز سوپ کدو حلوایی خوشمزه و نکاتی برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کدو تنبل که با نام کدو حلوایی نیز شناخته می شود، میوه ای با مواد مغذی است. تهیه سوپ کدو تنبل یک راه عالی برای استفاده از فواید این میوه سالم است. با شروع فصل سرما و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، سوپ کدو تنبل گزینه ای خوشمزه و سبک برای ورود به رژیم غذایی بیماران است. این سوپ که دارای خواص فراوان و طعم فوق العاده ای است به سرعت و به راحتی تهیه می شود. در این مقاله می توانید طرز تهیه سوپ کدو حلوایی سریع و آسان را یاد بگیرید.

عناصر

کدو تنبل 1.4 کیلوگرم

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

1 عدد پیاز

6 حبه سیر خرد شده

پودر دارچین 1.2 قاشق چایخوری

1.6 قاشق غذاخوری پودر جوز هندی

1.2 قاشق غذاخوری نمک

فلفل سیاه 1.2 قاشق چایخوری

آب سبزیجات 3 تا 4 فنجان

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

در ابتدای تهیه آش کدو حلوایی کدو را شسته و به قطعات بزرگ برش دهید. سپس این قطعات را پوست بگیرید و به مکعب های کوچکتر برش دهید. پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. برای اینکه پوست کندن سیر را راحت تر کنید، آن را زیر قسمت پهن چاقو قرار دهید و فشار دهید، سپس پوست بگیرید و خرد کنید.

روغن زیتون را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید. پیاز خرد شده را به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند که حدود 10-15 دقیقه طول می کشد. پس از طلایی شدن پیاز، سیر خرد شده را اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید. حرارت را کم کنید و ادویه هایی مانند دارچین و جوز هندی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن ها گرفته شود.

حالا کدو حلوایی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل و سایر ادویه های دلخواه مانند کاری یا پودر چیلی را به مواد اضافه کنید. سپس آب سبزیجات را اضافه کنید و سوپ را به جوش بیاورید. برای سوپ غلیظ، سه فنجان آب سبزیجات و برای سوپ رقیق‌تر، چهار فنجان آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و 30-40 دقیقه صبر کنید تا کدو کاملا پخته شود.

وقتی کدو کاملا پخته و پوره شد، سوپ آماده است. برای به دست آوردن بافت صاف، مواد را با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی پوره کنید. بعد از پوره شدن، طعم و قوام سوپ را بچشید و تنظیم کنید. در صورت نیاز کمی آب یا شیر نارگیل اضافه کنید.

پس از تنظیم طعم و غلظت، سوپ را در ظرف ها ریخته و با پودر فلفل سیاه، پودر دارچین و برگ آویشن تازه تزیین کرده و سرو کنید.

راز سوپ کدو حلوایی خوشمزه

اگر می خواهید سوپ کدو حلوایی تان به جای لیمو کمی ترش باشد، می توانید دو عدد سیب را برش بزنید و در حین پخت همراه با کدو به قابلمه اضافه کنید.

برای تهیه سوپ می توانید به جای آب سبزیجات از آب مرغ استفاده کنید.

برای داشتن یک سوپ با غلظت نرم و خامه ای، مناسب است از خامه غلیظ استفاده کنید. اگر گیاهخوار هستید یا لبنیات مصرف نمی کنید می توانید به جای خامه از شیر نارگیل استفاده کنید.

برای صرفه جویی در زمان، می توانید کدو تنبل را از قبل بشویید، برش دهید و فریز کنید.

تهیه سوپ کدو تنبل طبق روش پیشنهادی طعم شیرین و بدیع کدو را حفظ می کند. اگر می خواهید سوپ تندتری داشته باشید، می توانید از ادویه هایی مانند رزماری پودر شده، مریم گلی و پاپریکا استفاده کنید.

برای تزیین سوپ از تزیینات مختلف مانند خامه ترش، سبزیجات تازه، آجیل یا پنیر رنده شده استفاده کنید.

اگر طعم خام کدو تنبل را دوست ندارید، آن را قبل از پختن تفت دهید.

هنگام پوره کردن مواد در مخلوط کن دقت کنید که مواد خیلی داغ نباشند و بخار به راحتی خارج شود.

هنگام بریدن کدو حلوایی، سعی کنید اندازه تکه ها یکسان باشد تا به طور یکنواخت بپزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا