آشپزی

راز خوشمزگی سیب زمینی تنوری + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سیب زمینی تنوری را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم سیب زمینی تنوری

راز طعم سیب زمینی تنوری و نکات پخت سیب زمینی تنوری سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سیب زمینی را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. از سیب زمینی سرخ کرده تا سیب زمینی آب پز یا پخته، هر کدام طعم خاصی دارند و می توان آن را با انواع سس ها یا دیپ ها به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو کرد. یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین روش های تهیه سیب زمینی، سیب زمینی پخته است که می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد.

سیب زمینی تنوری را به روش خاصی با ادویه و سبزیجات معطر مزه دار کرده و در فر می پزند. این سیب زمینی ها را می توان ساده، پنیری یا شکم پر کرد اما وجه اشتراک همه مدل های این سیب زمینی ها پختن آن ها در تنوری است. اگرچه می توان آن را به روش های سنتی نیز انجام داد. در زیر سه روش مختلف تهیه سیب زمینی تنوری را ارائه می دهیم: روش اول طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پنیر و جعفری. روش دوم، سیب زمینی پخته. و روش سوم طرز پخت سیب زمینی تنوری به روش ساده. شما می توانید یکی از این سه روش پخت را به دلخواه انتخاب کنید. نکته مهم در مورد تهیه سیب زمینی تنوری این است که در هیچ کدام از روش ها از روغن برای سرخ کردن استفاده نمی شود و این روش پخت کاملا سالم و مناسب رژیمی است. همچنین توجه داشته باشید که اندازه و ابعاد سیب زمینی در هر روش ممکن است متفاوت باشد.

عناصر

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری

4 عدد سیب زمینی

نمک، فلفل، پاپریکا، آویشن و پودر سیر به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

جعفری خرد شده به میزان لازم

پارمزان به میزان لازم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پیاز و جعفری

سیب زمینی ها را تمیز کرده و پوست آن ها را به اندازه ها و شکل های دلخواه برش دهید.

سیب زمینی ها را در قابلمه بریزید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و کمی نمک و آب اضافه کنید.

بعد از اینکه سیب زمینی ها را آبکش کردید و گذاشتیم خنک شوند، آن ها را با نمک، فلفل، پودر سیر، پاپریکا، روغن زیتون، جعفری خرد شده و کمی پارمزان مزه دار کنید تا طعم آن ها بیشتر شود.

روی سینی را کاغذ فر بپوشانید و کمی روغن زیتون روی آن بمالید. سیب زمینی ها را روی کاغذ روغنی بچینید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه بپزید تا قرمز و طلایی شوند.

سیب زمینی ها را با سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر تنوری

سیب زمینی ها را خوب بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند.

سیب زمینی ها را نمک بزنید و در فویل بپیچید. سپس آنها را در فر با دمای 230 درجه مستقیماً در کف فر قرار دهید تا بپزند. زمان پخت بستگی به اندازه سیب زمینی دارد، اما معمولا بین 45 تا 60 دقیقه زمان کافی است. بهتر است سیب زمینی ها را بعد از نیم ساعت با کاردک برگردانید.

پس از پخته شدن، اجازه دهید سیب زمینی ها کاملا خنک شوند. سپس چند برش به عرض سیب زمینی ها درست کنید و با چاقو یک حفره کوچک در داخل برش ها ایجاد کنید.

به هر برش سیب زمینی یک حبه کره ذوب شده اضافه کنید، سپس روی آن را با سس ژامبون، فلفل و پنیر خرد شده بریزید.

سپس سیب زمینی ها را در فر برگردانید تا پنیر داخل آن کاملا آب شود.

سپس به سلیقه خود کمی کره آب شده روی سیب زمینی ها بریزید و به دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

پوست سیب زمینی ها را خوب بشویید و به اندازه دلخواه برش دهید. (می توانید از سیب زمینی های کوچک استفاده کنید و فقط آن ها را از وسط نصف کنید.)

آب را در یک قابلمه بجوشانید. آب را نمک بزنید و سیب زمینی ها را در آب جوش بریزید. اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت 3 دقیقه در آب بجوشد تا نیمه تمام شود. سپس آنها را آبکش کنید.

سیب زمینی های آبکش شده را کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس آنها را در یک کاسه بزرگ بریزید و چند قاشق روغن یا روغن زیتون، مقداری پودر سیر، مقداری پودر پیاز، پاپریکا (پاپریکا دودی)، فلفل قرمز، پونه کوهی و آویشن به آن اضافه کنید.

سیب زمینی ها را خوب هم بزنید تا کاملا با ادویه ها و روغن مخلوط شوند.

کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و کمی روغن زیتون روی آن بمالید. سپس سیب زمینی ها را روی آن بچینید.

سینی سیب زمینی را در فری که با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید. بهتر است در حین پخت سیب زمینی ها را ۲-۱ بار بچرخانید تا تمام قسمت های سیب زمینی کاملا پخته شود.

راز طعم سیب زمینی تنوری

می توانید سیب زمینی تنوری را با انواع دیپ ها از جمله دیپ چدار معروف کنید.

انتخاب ادویه و سبزیجات برای سیب زمینی تنوری و همچنین مقدار آن به ذائقه شما بستگی دارد. می توانید به دلخواه آنها را بردارید و از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه خود استفاده کنید.

مدت زمان پخت سیب زمینی به اندازه آنها بستگی دارد. بعد از 2 دقیقه آنها را با چنگال بکوبید تا مطمئن شوید که نیم پز شده اند.

ساده ترین راه برای تهیه سیب زمینی تنوری برش دادن آنها به اندازه های دلخواه است. انواع ادویه ها از جمله نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن و روغن زیتون را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سپس آنها را در ظرف تفلون ریخته و روی آنها را با فویل بپوشانید و در فر قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا